• יהרג ובל יעבור

    îàú הרב פרופ' נריה גוטלùàìä:לאחרונה חולצו חטופים מהשבי שסיפרו כי הוכרחו לקרוא בקוראן וללמוד את מצוות האיסלאם. האם כפייה דתית מצד הגויים, לקרוא בכתביהם או לקיים את המצוות שלהם נחשבת לעבודה זרה? האם זה בגדר יהרג ואל יעבור? או שלא מדובר בהמרת דת ולכן ניתן לעשות זאת כדי להישאר בחיים?ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áעקרונות בקיום מצוות (ישיבת בית אל)

    04:00 | 11/06/2024 | ה' סיון התשפ"ד
  • להראות סרטון מצחיק על גוי

    îàú הרב דניאל קירשùàìä:שלום רב רציתי לשאול את הרב האם מותר לי להראות לחבר שלי סרטון מצחיק על גוי? הסרטון גם מביך וגם לשון הרע (על גוי גמור) תודה רבה.ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áלשון הרע (ישיבת בית אל)

    02:00 | 11/06/2024 | ה' סיון התשפ"ד
  • מי מלווה את הכלה לחופה?

    îàú הרב דניאל קירשùàìä:אני בע"ה מתחתנת בקרוב. אם אני לא בקשר אם אבי האם מותר שרק אמא שלי תלווה אותי בחופהìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áחופה וקידושין (ישיבת בית אל)

    13:00 | 10/06/2024 | ד' סיון התשפ"ד
  • חיזוק על ילד חולה

    îàú הרב חיים שרייברùàìä:שלום רב ילדה היחידה שלי שהיא תחייה חיים ארוכים חולה לוקמיה ועברה השתלה מח עצם הדרך להחלמה ממש לא קל למרות התפילות, החיזוקים סגולות אני ממש מפחדת כבר חצי שנה מאופזת בבית חולים ובזמן אחרון ממש קשה לי יודעת שאסור להתייאש וגם לא מתאים שהילדה מרגישה הפחדים שלי מה יכולה לעשות להתחזק יותר תודה רבהìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áהיחס לרע בעולם (ישיבת בית אל)

    13:00 | 10/06/2024 | ד' סיון התשפ"ד
  • שבועת השומרים

    îàú הרב חיים שרייברùàìä:שלום כבוד הרב. בשיעור בכיתה שלי נגענו בנושא שבועת השומרים. 1) שבועה שאינה ברשותו. 2) שבועה שלא פשע בשמירה. 3) שבועה שלא שלח בה יד. והרב הזכיר בדרך אגב, שלדעת הרא"ש (פרק המפקיד) והרמב"ם, השבועה שאינה ברשותו היא העיקרית, והשבועות שלא פשע בה ולא שלח בה יד הן מתגלגלות עליה. ולכן אם מסיבה כלשהי לא ישבע את השבועה שאינה ברשותו, לא יצטרך לישבע את השבועות שלא פשע ולא שלח בה יד. בבקשה הרב תקן אותי אם אני טועה. אז נגיד שומר חינם, שפטור בגניבה ואבידה, נגנבה ממנו הפרה. באים שני עדים שמעידים דבר אחד, "ראינו שנגנבה ממנו הפרה" משמע היא לא ברשותו, והוא לא צריך לישבע שהיא לא ברשותו כי שני עדים מעידים כך ואם ישבע זו שבועת שווא. עכשיו לכאורה הדין נגמר מכיוון שאת שני השבועות הבאות הוא לא ישבע כי הן רק מתגלגלות על השבועה שאינה ברשותו. והוא יוצא זכאי. השאלה שלי היא, האם באמת בגלל זה הוא יצא זכאי? הרי יכול להיות מצב שהוא פשע בשמירה או יותר גרוע, אף שלח בה יד, ואז חומרת דינו תעלה לרמה של שואל שבוודאי בגלל שנגנבה ממנו יצא חייב. ואת כל זה לא נוכל לדעת מכיוון שאין עדים נוספים שיעידו, והוא לא יכול לישבע (כי נפטר מהשבוע העיקרית), שאולי השבועות היו מרתיעות אותו והיה מודה ששלח בה יד. זה נראה לי לא צודק. אשמח לביאור תודה רבה. ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áשאלות פרטיות בסוגיות שונות (ישיבת בית אל)

    09:00 | 10/06/2024 | ד' סיון התשפ"ד
  • לקרוא לילד על שם סבא גוי

    îàú הרב דניאל קירשùàìä:שלום, אני מעוניינת לקרוא לבן שלנו ע"ש סבי , שמו ריימונד והוא נוצרי (אימי גיורת) השאלה אם יש עברות לשם ריימונד או שזה גם שם יהודי? ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áקריאת שמות ושינויים (ישיבת בית אל)

    09:00 | 10/06/2024 | ד' סיון התשפ"ד
  • קריאת ספר דברים כל שבת

    îàú הרב יצחק בן יוסףùàìä:לרב שלום, שמעתי שחשוב לקרוא ספר דברים כל שבת נהגתי בעבר לקרוא את פרשת השבוע עם בנותיי וכיום אומרים שעדיף ספר דברים, מה עדיף?ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áכל השאלות (ישיבת בית אל)

    08:00 | 10/06/2024 | ד' סיון התשפ"ד
  • תענית בה"ב ממתי מתחילה?

    îàú הרב רואי מרגליתùàìä:שלום וברכה, תענית בה"ב ממתי מתחילה? מהערב או מהזריחה?ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áתעניות (ישיבת בית אל)

    05:00 | 10/06/2024 | ד' סיון התשפ"ד
  • תיפוף בשבת על השולחן

    îàú הרב יצחק בן יוסףùàìä:שלום הרב, המשנה בביצה אומרת שאסור לספק ולטפח בשבת, מחשש שיתקן כלי שיר, ידועה דעת התוספות שמתיר את הדבר מכיוון שהיום לא בקיאים בתיקון כלי שיר, וידוע שמרן המחבר מחמיר, וברמ"א מביא את דעת התוס, אבל בפועל נשמע שהוא נוטה להחמיר. רציתי לשאול על כך: אחותי היא ילדה שכל הזמן מתעסקת ופעילה בידיים שלה, היא כל הזמן מציירת, מתופפת, מתעסקת בחימר ופלסטלינה, בלי זה ממש קשה לה. היא שאלה אותי האם בשבת מותר לה לתופף על השולחן בזמירות שבת. בבית אנחנו באופן עקרוני פוסקים כמו הרב עובדיה (דהיינו, בבית שלנו מקלים באופן כללי, מה שהופך אותנו בהרבה מקרים לתלמידים של הרב עובדיה... ואכמ"ל...). אני יודע שבדבר הזה לדעת הרב עובדיה אסור אפילו לאשכנזים, וממילא אנחנו ספרדים ככה שלנו אין לכאורה שום צד להקל... עניתי לה שממה שאני יודע אין אפשרות לתופף בשבת, והיא התחילה לבכות, קשה לה שאין לה יכולת לתופף ולהעסיק את הידיים שלה במשהו... אבא שלי גם התחיל לכעוס קצת על הגישה "המחמירה" לדבריו, ושבאופן כללי, ההלכה היא אמנם מחייבת, אבל זה בסדר לא לקיים ולהקפיד על מה שאנחנו מרגישים שקשה לנו מידי, כי התורה לא ניתנה למלאכי השרת, וגם בזה אכמ"ל... בקיצור, אני לא ממש יודע מה לעשות, לא עם הגישה של :"כח דהתירא עדיף" כפי שאבא שלי מפרשן את המשפט, וגם לא בנוגע לפסק ההלכה לאחותי- מותר לה לתופף?! אסור?! האם אפשר להתחשב בזה לקולא מצד זה שאולי זה נחשב צורך גדול? מה בכלל נחשב צורך גדול? תודה רבהìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áהשמעת קול (ישיבת בית אל)

    04:00 | 10/06/2024 | ד' סיון התשפ"ד
  • נפילה בדייט

    îàú הרב יצחק בן יוסףùàìä:שלום הרב, האם מותר לבחור לעזור לאישה שאיתה הוא יוצא במקרה ונפלה? לעזור לה לקום וכו׳. תודה!ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áנגיעה (ישיבת בית אל)

    03:00 | 10/06/2024 | ד' סיון התשפ"ד
  • מחלוקות חכמים

    îàú הרב חיים שרייברùàìä:שלום הרב. יש לנו עבודה בישיבה על מאמר באמונה ואני וחבר שלי עושים על מחלוקות חכמים. רצינו לשאול איך זה שיש מחלוקות אם התורה היא נצחית? ואיך זה אפשרי ששתי הדעות הם כרצון הקב"ה (ריטב"א בעירובין יג עמוד ב) נשמח אם הרב יוכל לשלוח לנו בנוסף לתשובה גם מקומות בהם יש תשובות נוספות לשאלה. תודה רבה , גלעד .ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áשאלות פרטיות בסוגיות שונות (ישיבת בית אל)

    13:00 | 09/06/2024 | ג' סיון התשפ"ד
  • ספירת השנים ביובל - מצוה אחת?

    îàú הרב חיים שרייברùàìä:שלום הרב רציתי לשאול האם ספירת השנים ביובל היא מצוה אחת כמו ספירת העומר לפי חלק מהדעות או של שנה היא מצוה בפני עצמה? ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áשאלות פרטיות בסוגיות שונות (ישיבת בית אל)

    13:00 | 09/06/2024 | ג' סיון התשפ"ד
  • המן ובאר מרים בזכות אברהם או משה אהרן ומרים

    îàú הרב חיים שרייברùàìä:בבא מציעא פו כתוב: "בשכר שלשה זכו לשלשה בשכר חמאה וחלב זכו למן בשכר והוא עומד עליהם זכו לעמוד הענן בשכר יוקח נא מעט מים זכו לבארה של מרים יוקח נא מעט מים ורחצו רגליכם". והרי בדרך כלל מציינים שהבאר בזכות מרים, ענני הכבוד בזכות אהרון והמן בזכות משה. וכן כתוב בסוכה יא ע"ב: "רבי יוסי ברבי יהודה אומר: שלשה פרנסים טובים עמדו לישראל, אלו הן: משה, ואהרן, ומרים. ושלש מתנות טובות ניתנו על ידם, ואלו הן: באר, וענן, ומן. באר - בזכות מרים, עמוד ענן - בזכות אהרן, מן - בזכות משה. מתה מרים - נסתלק הבאר... מת אהרן- נסתלקו ענני כבוד." אם כן הרי הבאר, המן וענני הכבוד לכאורה נעוצים בזכות אברהם שקדם למשה, לאהרן ולמרים ומדוע אם כן מיוחסים הדברים הללו דוקא אליהם ולא למקור - אברהם?ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áשאלות בתנ"ך (ישיבת בית אל)

    13:00 | 09/06/2024 | ג' סיון התשפ"ד
  • הכל לאתויי מאי? - מה בא לרבות "הכל" ?

    îàú הרב חיים שרייברùàìä:אם מניחים שהגמרא דחתה את האפשרות של חצי עבד וחצי בן חורין וגם את הסומא באחד מעיניו, מה באמת "הכל" בא לרבות?ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áשאלות פרטיות בסוגיות שונות (ישיבת בית אל)

    13:00 | 09/06/2024 | ג' סיון התשפ"ד
  • למי אני צריך לתת צדקה אם נפלו לי התפילין?

    îàú הרב בנימין במברגרùàìä:נפלו לי בטעות התפילין של הראש בלי הבית על השטיח ואני לא יודע למי לתת צדקה וכמהìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áשאלות כלליות (ישיבת בית אל)

    13:00 | 09/06/2024 | ג' סיון התשפ"ד
  • בורר בחיתוך עוף

    îàú הרב יצחק בן יוסףùàìä:שלום כבוד הרב, אני ילד בן 13 ואמא שלי בשבת חותכת לי עוף (לחתיכות גדולות) בדרך כלל בשבת ותוך כדי ההיא חותכת היא מוציאה את העצם ואחרי פחות מכמה דקות אני אוכל את העוף. לפי ההלכה אני לא בטוח אם זה בורר כדרך אכילה או לא. האם מותר לה לחתוך לי?ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áברירה (ישיבת בית אל)

    13:00 | 09/06/2024 | ג' סיון התשפ"ד
  • בטחון והשתדלות

    îàú הרב יוסף אפריוןùàìä:היי שלום , אני ילד בן 17 וחצי אני שיחקתי מלא כדורסל וכתוצאה מזה נהיה לי דלקת בברך כבר 8 חודשים שהמצב אפילו לא משתפר. ניסתי הרבה דברים ושום דבר לא עזר ,אני בקשתי מה' שיעשה לי נס ושירפא לי את הברך ורציתי לשאול לגבי זה שאלה. אם ביקשתי מה' שירפא אותי כי באמת רק הוא יכול לרפא איתי האם מותר לי לעשות תרגילי פיזיותרפיה או שאסור לי כי אחרת תתבטל הבקשה ?, אני מפחד שאם אני לא יעשה כלום אז כאלו זה יראה שלא אכפת לי מהברך ואם אני יעשה משהו כמו תרגילי חיזוק לברך אני מפחד שזה ייראה כאילו אני לא בוטח בה' למרות שכן אשמח לתשובה מה לעשות תודהìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áהדרכות בעבודת ה' (ישיבת בית אל)

    11:00 | 09/06/2024 | ג' סיון התשפ"ד
  • ברכה על משהו שלא קרה - ברכת הגומל

    îàú הרב יוסף אפריוןùàìä:שלום הרב, אני רוצה לדעת למה מברכים הגומל זה הרי על משהו שלא קרה? לא עולה לי לראש ברכה אחרת על משהו שלא קרה. גם כשאומרים "כשם שמברך על הטובה כך מברך על הרעה" לא ממש הסתדר לי פה, כי גם בטובה וגם ברעה קרה משהו ואילו ב'הגומל' אני מברך על זה שלא קרה כלום אשמח להסבר על ברכה זו, תודה מראשìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áברכות הגומל ושעשה לי נס (ישיבת בית אל)

    11:00 | 09/06/2024 | ג' סיון התשפ"ד
  • לומר בברכה על שריפת חמץ אצל ההורים

    îàú הרב יוסף אפריוןùàìä:שלום הרב! אם אבי נפטר ואני גר אצל אמי מה עדיף יותר? שהיא תבדוק בליל פסח את החמץ ותבער אותו או שאני (הבכור) אבדוק? והאם אני יכול לברך על הבדיקה? הרי הבית לא רשום על שמי. תודה ויום טוב!ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áניקיון בדיקת וביעור חמץ (ישיבת בית אל)

    11:00 | 09/06/2024 | ג' סיון התשפ"ד
  • הסיבה לבדיקת חמץ מדוקדקת בערב פסח

    îàú הרב יוסף אפריוןùàìä:ידוע כי למשל שואב אבק, אין צורך לבודקו מחמץ, כי החמץ אם קים בו מן הסתם אינו ראוי למאכל ובעל הבית לא נוח לו ולא רוצה בו. אם כן, מדוע נדרשת בדיקת חמץ מדוקדקת בסדקים ובחורים כלשון ההלכה, הרי מן הסתם, אם יש שם פירורים, הרי הם כמו בשואב האבק לא ראויים למאכל ולא רצויים. ואם יש חמץ בעל שיעור מן הסתם לא ישמר בסדקים אלא בארונות ובמקומות אחסון ראויים שמן הסתם לא בהכרח דווקא נגיע אליהם בבדיקה לאור הנר ומן הסתם נמכור אותם במכירת החמץ. אם כן מדוע נדרשת בדיקת חמץ בדרך המתוארת: לאור נר בסדקים ובמקומות נסתרים שמן הסתם גם אם ימצא שם חמץ הוא אינו ראוי ואינו בר שימוש ואכילה?ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áניקיון בדיקת וביעור חמץ (ישיבת בית אל)

    11:00 | 09/06/2024 | ג' סיון התשפ"ד
  • סיום מסכת במחשבה

    îàú הרב דניאל קירשùàìä:שלום לכבוד הרב, האם כאשר מסיימים מסכת לימוד במחשבה (בהרהור) זה נחשב לסיום מסכת? והאם זה יחשב סיום גם לגבי תענית בכורות וכדומה? תודה רבה!ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áהדף היומי וסיום לימוד ומסכת (ישיבת בית אל)

    00:00 | 09/06/2024 | ג' סיון התשפ"ד
  • הפלגה למרחקים גדולים – מה עושים בשבת?

    îàú הרב שמואל אריאלùàìä:כיצד אפשר לחצות אוקיינוס, הפלגה שלוקחת שבועות רבים במים עמוקים מאוד, ובמהלכם הרבה מאוד שבתות? עגינה באמצע אוקיינוס איננה אפשרית בשל העומק. כמו כן. לפי איזה שעות צריך לחשב את השבת? ובמידה שחוצים את קו התאריך הבין לאומי (האוקיינוס השקט), לפי איזה יום צריך לחשב את השבת?ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áתחבורה בשבת (ישיבת בית אל)

    14:00 | 08/06/2024 | ב' סיון התשפ"ד
  • שלום הרב

    îàú הרב דוד חי הכהןùàìä:שלום הרב דוד חי הכהן יש לי 2 שאלות: שמעתי שאם אדם עובר על איסור זרע לבטלה אז הוא צריך לצום 84 תעניות אבל הרמב״ם היקל אז צמים רק אחת אז השאלה שלי היא: האם תענית אחת מספיקה לכל הפעמים שחטאתי בעוון הנורא הזה?. והשאלה השנייה: בכמה כסף צריך לפדות את שאר התעניות תודה רבה רבה לרבìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áהדרכות לבעלי תשובה (ישיבת בית אל)

    09:00 | 07/06/2024 | א' סיון התשפ"ד
  • גילוח כשיום השלושים חל בשבת

    îàú הרב נועם דביר מייזלסùàìä:מחר יום שישי אנו עולים לקבר / ה30 יוצא בשבת. האם במקרה זה לאחר העליה לקבר מותר להתגלח לכבוד שבת?ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áמנהגי ימי הספירה (ישיבת בית אל)

    09:00 | 07/06/2024 | א' סיון התשפ"ד
  • למה העולם התחיל בצורה קשה כל כך?

    îàú הרב יצחק גרינבלטùàìä:שלום כבוד הרב אני "חילונית" (תמיד האמנתי לא אתאיסטית חס וחלילה), ובחצי השנה האחרונה התחלתי ללמוד. יש שאלה שמאוד מציקה לי ואני לא מוצאת לה תשובה- למה העולם התחיל כמו שהוא התחיל (לאחר אכילה מעץ הדעת), למה הכל התחיל כל כך קשה, פרמיטיבי, קשוח, כמו לדוגמה: שפחות ועבדים, להתחתן עם מספר נשים, עונשים מאוד קשים שלא נשמע כמותם, להבות ואש, רמאויות קשות, קורבנות, מוות, כל עבודת האלילים עם ילדים, ילדות בנות 3... למה הכל התחיל ככה? למה בורא עולם לא התחיל מהאמצע או לפחות בזמנים שהחברה התחילה לגנות דברים כאלה.. אני לא ממש מצליחה להבין. העולם גם ככה קשה וגם ככה יש בו הרבה רוע... למה לא לדלג על כל החלק הזה? מה המשמעות? הרי רוב העונשים והדברים הלא מוסריים כבר לא קיימים היום, אז מה משמעות הקיום שלהם בעבר? שוחחתי בזאת עם דודי שהוא דתי (לא רב) והוא אמר לי "זה לא משנה למה, ככה זה היה וצריך לקבל את זה" אבל זאת לא תשובה בשבילי.. שהרי אם היינו מניחים להכל פשוט "ככה" לא היה צורך בפירושים ודיונים ותירוצים. מאוד אשמח לתשובה, או רמז לתשובה שיוביל אותי הלאה. תודה רבה ושבת שלום (:ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áהיחס לרע בעולם (ישיבת בית אל)

    08:00 | 07/06/2024 | א' סיון התשפ"ד
  • יהושע ראובן גד וחצי המנשה

    îàú הרב דוד חי הכהןùàìä:בספר יהושע בדו שיח בין יהושע לשבטים הוא נוקט בלשון אלוקיכם. למה לא אלוהינו? אלוהי ישראל? ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áשאלות בתנ"ך (ישיבת בית אל)

    08:00 | 07/06/2024 | א' סיון התשפ"ד
  • שאלה על חלום שחלמתי

    îàú הרב דוד חי הכהןùàìä:שלום הרב, לפני בערך חודשיים חלמתי שאני עוברת לגור בבית שלי (גרה שם 15 שנה כרגע) ואני מסתובבת שם לבד ובכל מקום מתחיל להופיע שדים (על המיטה שלי, על המיטה של אח שלי) יש לזה משמעות? החלום חזר על עצמו שש פעמים בימים אחרים.ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áחלומות (ישיבת בית אל)

    08:00 | 07/06/2024 | א' סיון התשפ"ד
  • תוספת שכר שבת על אבטחה

    îàú הרב נועם דביר מייזלסùàìä:שלום ישנה עבודה באבטחה שמותרת גם בשבת ובשבת מקבלים שכר 200% על העבודה. האם מותר לקבל שכר כזה על עבודה בשבת?ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áביטחון ופיקוח נפש (ישיבת בית אל)

    07:00 | 07/06/2024 | א' סיון התשפ"ד
  • יין נסך בבירה

    îàú הרב יצחק בן יוסףùàìä:האם יש בבירה יין נסך?ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áכל השאלות (ישיבת בית אל)

    05:00 | 07/06/2024 | א' סיון התשפ"ד
  • הקמת ועד חכמים בימינו..

    îàú הרה"ג יעקב אריאלùàìä:תהיתי לי , מהי המניעה בעצם היום להקים מחדש את ה"כנסת הגדולה" או משהו דומה לה.. הרי הרמב״ם כותב בהקדמה לפירוש המשניות , שניתנה רשות לחכמים בדורם להכריע על פי רוב.. וכך עשו עד ימי האמוראים.. ואני מבין , שבמצב הגלות ..קשה היה עד בלתי אפשרי לקבוע מי הם החכמים של אותו הדור , וגם החשש הגדול שירדפו על ידי הגויים בשל כך וכו..ואי היכולת להתוועד כלל וכו ולכן התפתחה שיטת פסיקה שלוקחת את מי שוודאי היו מקובלים על הציבור היהודי כולו..ולכלול את דבריהם ואת דברי קודמיהם ולהכריע.. אבל כיום , כשיש לנו מדינה , ולא בקלות ובנקל יפגעו וישחקו בכל מנהיג שלנו..ובנוסף , שבכל עת יכול כל אחד לעלות ארצה לשם ביטחונו. ויכולת ההתוועדות השתפרה עם אמצעי התקשורת.. למה שלא נקים שוב את ה"כנסת הגדולה" או לפחות "וועד הלכתי" שתהיה לו הסמכות להכריע בהלכות לפי השיטה שקיבלנו למשה מסיני? וגם ללא הכרעה בסוגיית ה"גאולה" , אפילו רק לשם ביסוס מחלוקות שונות בהלכה..? האם אין לנו הצדקה הלכתית לעשות את זה? הרי הרמב״ם כותב בפירוש שנמנענו מזאת אך ורק בגלל הגלות.. אז מדוע לא יוזמים את זה? ( ... ואם נשאל איך נקים את הוועד? נוכל לבסס שיטה לפי עקרונות הפתרון הקודם (והנוכחי) שלנו לפסיקת הלכה. נתחיל ממי שמקובל על כל ישראל ללא סייג. (וב"ה באמת , שבכל דור יש אחד כזה , ואפילו כמה..) והוא יכניס על דעתו את החכם הראוי לדעתו להיכנס אחריו..ושניהם יסכימו בדעתם על שלישי פה אחד , והשלשה פה אחד על הרביעי וכו.. והציבור בינתיים רשאי להציע "מועמדים" , והחכמים פוגשים ובוחנים ת"ח שונים.. ואפשר גם..שאם מתרבה מחלוקת , יוכלו איכשהו "להדיח" חכם שמתברר שמידותיו מגונות , ואינו מונע ממניעים טהורים.. וכו ואפשר גם בדרכים אחרות..לא יודע..זאת כבר סוגיא הלכתית אחרת ... ) ìçõ ìúùåáäìùàìåú ðåñôåú áשאלות ציבוריות (ישיבת בית אל)

    05:00 | 07/06/2024 | א' סיון התשפ"ד
מציג 1 - 30 מתוך 223