מבצע סבתא ב-Joy

פורסם: א' כסלו התש"ע | | 17:52 ע"י: מערכת בבא קמא
מבצע סבתא בג'וי.
מבצע סבתא בג'וי. צילום: יח"צ.

ארבע סבתות פעילות במיוחד באות להתארח במסעד Joy בירושלים, כדי ללמד את השפים הזאטוטים איך מבשלים בטעמים של מסורת. קבלו את המקור הראשון של המטבח המרוקאי, עירקי, טריפוליטאי ואורפאלי. המבצע עד אמצע דצמבר - אל תפספסו.

מסעדת Joy בירושלים יוצאת במבצע סבתא מרענן במיוחד, ומזמינה את האמא של אמא של האמא לבוא לעשות קצת סדר בין הסירים ומחבתות ולהראות לסועדים מה אפשר לעשות עם המטעמים המסורתיים כהלכתם. במשך ארבעה שבועות, החל מאמצע נובמבר ועד לאמצע דצמבר יפקדו את המסעדה ארבע סבתות פעלתניות במיוחד, שיציגו לסועדים את סודות המטבחים האותנטיים ממרוקו, עיראק, טריפולי ואת אמנות המטבח האורפאלי שהשתרש בירושלים. הזדמנות נדירה ליהנות מהמטעמים העשירים מבית סבתא, וללמוד עוד משהו על מקור סגנונות הבישול וההשפעות שגיבשו את מטבח הפיוז'ן הישראלי.

 ובמסגרת מבצע סבתא של Joy תוכלו לפגוש את רותי דותן בת ה-50 (האמא של Joy -והשל הבעלים..), שמבשלת לארבע ילדים ושלושה נכדים כבר עשרות שנים. כל בוקר משתלטת רותי על המטבח ועושה כשפים בסגנון המרוקאי, כשמדי פעם היא קופצת גם ל- Joyלטפל בכמה מנות. לרגל מבצע סבתא תפנק רותי את הסועדים עם לחם פרנה ותבשיל לשון מרוקאי, עם תוספת אנינה של ארטישוק ממולא בבשר טחוןבעלי סלרי ומנגולד, עוף בחומוס עם עלי מנגולד וגם טג'ין הרי אטלס וטג'ין טאנזיה מפירות יבשים בצליים, סילן, תמרים, דבש ושקדים מבית אמא של סבתא. 

ולאחריה תכנס למטבח סבתא אסתר (בת 57) שמבשלת רק לשני נכדים אבל יודעת איך לממש את המטבח העיראקי בשלמות. במבצע אסתר תוכלו ליהנות מטבית חמין בנוסח ערקי עם חלקי פנים, מרק סלק וכדורי בשר בברבר, במיה ברוטב עגבניות ובשר ראש, ועמבה עם קציצות אורז ועשבי תיבול.
 לאחריה תכנס למטבח סבתא חנה (בת 55) שעושה כבוד לשמונה נכדים ומכניסה ל- Joy את המטבח האורפאלי במלוא הדרתו. בין הסירים והמחבתות של חנה תמצאו תבשילים נפלאים של מחשיא חמוד ירקות ממולאים ברוטב, לחם בעגין עם בשר ועגבניות, קציצות קרישה, נתחי בשר ופרגית "מאלובה".

 ולסיום מבצע סבתא נכיר את המיומנות סבתא רחל (53) לה 4 נכדים, המציגה את הטעמים והמתכונים הסודיים של המטבח הטריפוליטאי, עם חריימה טריפוליטאית פיקנטית, מפרום תפוח ממולא בבשר ורוטב מיוחד, טבחה (תבשיל) בשר עם מנגולה ושעועית לבנה. וגם: קוסקוס טריפוליטאי אורגינל.
 

המטבח המרוקאי של סבתא רותי דותן
לשון בקר בנוסח אמא - 89 ₪ לחם פרנה – 12 ₪
ארטישוק ממולא בבשר טחון בעלי סלרי ומנגולד - 88 ₪
עוף בחומוס עם עלי מנגולד - 88 ₪
טג'ין הרי אטלס וטג'ין טאנזיה מפירות יבשים בצליים, סילן, תמרים, דבש ושקדים - 55 ₪ 
 

המטבח העירקי של סבתא אסתר
טבית חמין בנוסח ערקי עם חלקי פנים - 99 ₪
מרק סלק וכדורי בשר בברבר - 39 ₪
במיה ברוטב עגבניות ובשר ראש - 86 ₪
עמבה עם קציצות אורז ועשבי תיבול - 88 ₪
 

המטבח האורפאלי של סבתא חנה
מחשיא חמוד ירקות ממולאים ברוטב - 65 ₪
לחם בעגין עם בשר ועגבניות - 42 ₪
קציצות קרשה - 35 ₪
נתחי בשר מסחנה - 88 ₪
פרגית "מאלובה" - 79 ₪ 
 

המטבח הטריפוליטאי עם סבתא רחל
חריימה טריפוליטאית פיקנטית - 68 ₪
מפרום תפוח ממולא בבשר ורוטב מיוחד - 77 ₪
טבחה (תבשיל) בשר עם מנגולה ושעועית לבנה - 77 ₪
קוסקוס טריפוליטאי אורגינל - 65 ₪
 

עמק רפאים, 24, מושבה גרמנית, ירושלים טלפון: 1-599-530033. שעות פעילות: א'-ה' 12:00- אחרון הסועדים, ו' 12:00 ועד שעה לפני כניסת השבת, מוצ"ש - מצאת השבת ועד אחרון הסועדים.
המסעדה כשרה למהדרין בהשגחת רבנות ירושלים, והבשרים חלק בית יוסף מהדרין.