מסעדות כשרות לפסח בירושלים

פורסם: ג' ניסן התשפ"ב | | 12:12 ע"י: מערכת בבא קמא.
מסעדת ג'וי בממילא ירושלים.
מסעדת ג'וי בממילא ירושלים. צילום: אסף קרלה.
פסח הוא חג מושלם לעליה לרגל לירושלים. ריכזנו כמה המלצות למסעדות כשרות לפסח בעיר הקודש.

בימי חול המועד פסח תשפ"ב, יפעלו בשדרה המרכזית והיפה ביותר בירושלים, שדרות ממילא, שלוש מסעדות ייחודיות ומובילות, לאחר שהשטח הציבורי והמטבח שלהן נוקה והוכשר לקראת החג. מלבד זאת, הרכיבו השפים של המסעדות תפריטים מיוחדים לפסח, בהם ניתן למצוא מנות מובחרות שיוכנו מתחליפי חמץ שונים. משפחות עם ילדים, קבוצות או בני זוג – כולם ימצאו מקום.

גריל בשרי במסעדת גו'י שהוכשרה לפסח.
גריל בשרי במסעדת גו'י שהוכשרה לפסח. צילום: אסף קרלה.
מסעדת לוצ'נה ממילא (חלבי, על טהרת המטבח האיטלקי)
 
בתפריט החג, תחת ניהולו של שף אבו ג'ומעה; מנות ראשונות קרות או חמות, סלטים, דגים, פיצות ופסטות. וכך לדוגמא, במנות הראשונות ניתן למצוא סלט קפרזה, קרפצ'יו, סלט עגבניות שרי ומרק היום. בדגים יוצאו פילה סלמון, פילה דניס או טונה אדומה צרובה עם תוספות שונות  כקרם עגבניות, פירה או שעועית. הפיצות מקמח תפוחי אדמה, מגוונות בתוספות שלהן, החל פלפלים קלויים, דרך בצלים וכלה בארטישוק ופטריות. במחלקת הפסטות תוגש פסטה מסוג פטוצ'יני, ברטבים שונים כמו אליו-אליו, ארטישוק, סלמון, רוזה, דיאבלו או רוטב עגבניות תמר.
 
| כשרה למהדרין, ללא חשש קטניות | שדרות ממילא 8, ירושלים | 02-5021000
 
מסעדת לוצ'נה ממילא על טהרת המטבח האיטלקי
מסעדת לוצ'נה ממילא על טהרת המטבח האיטלקי צילום: נווה אביאני.

מסעדת ברלין (בשרי, דיינר ייחודי וצבעוני)

בתפריט החג, תחת ניצוחו של שלומי תורג'מן, מבעלי המקום; המבורגר ברלין, בהרכבה אישית, המבורגר מקסיקני, המבורגר צרפתי, המבורגר ארגנטינאי, כריך שנציל, סלט בריאות, סלט בריאות עם שניצל, צ'יפס ופוטטוס. כל הלחמניות עשויות מקמח תפוחי אדמה.

| כשרה למהדרין, ללא חשש קטניות. שדרות ממילא 13, ירושלים | 02-6564919

 

מסעדת JOY (בשרי, מסעדת גריל)
 
בתפריט החג, תחת ניצוחו של השף ארתור בורלקה; מבין המנות הראשונות תוכלו להזמין מרק קניידלך עם ירקות שורש, שישה סוגי סלטים ומצה שמורה, כנפיים 500 ג' ברוטב סצ'ואן, מנת קרפצ'יו צבעוני, פטה כבד עוף, טטאקי טונה אדומה, טרטר סלמון וסלטים מובחרים. במנות העיקריות יוצעו לסועדים בין היתר קבב טלה צלוי וסופריטו, פרגית צלויה, נתחי עוף מוקפצים עם אטריות, מדליוני בקר עם פירה, אסאדו על העצם בבישול ארוך או פטוצ'יני ברוטב ייחודי. כמו-כן, יוגשו פילה סלמון צלוי או פילה דניס עם תוספות של ניוקי תפוחי אדמה או פירה וירקות צלויים. מעל הכל בקטגוריה זאת מומלץ במיוחד הספיישל "מהקצב לצלחת", מנה הכוללת מבחר נתחים מתיישנים. עבור הילדים ניתן יהיה להזמין שניצלונים עם צ'יפס או פסטה ברוטב עגבניות. בתוספות, לכל מנה, יוכלו הסועדים לבחור צלחת צ'יפס, צלחת הום פרייז או מצה שמורה.
 
| כשרה למהדרין, ללא חשש קטניות | שדרות ממילא 13, ירושלים | 02-5020555