מדיטה: ביסטרו ים תיכוני כשר בירושלים

פורסם: ב' שבט התשע"ה | | 10:48 ע"י: מערכת בבא קמא
מדיטה בירושלים.
מדיטה בירושלים. צילום: סטודיו דרור כץ.
למסעדת החצר המוכרת של השף מוטי אוחנה נולדה לא מזמן אחות צעירה. המקום החדש מתאים לבילוי קצת פחות מעונב ורשמי וחלל המסעדה הגדול יותר מתאים לאירועים

בסמוך לשכונת ארמון הנציב, מצאנו את מסעדת מדיטה. אפילו שהיא בקושי בת חצי שנה ועדיין לא מאד מוכרת, לא הגענו אליה במקרה, היות שאנו מכירים את האחות הגדולה שלה, "החצר". את השף הראשי, מוטי אוחנה, כבר יצא לנו להכיר היטב ממסעדת החצר והמיזם הקולינארי החדש שלו יחד עם שותפו משה כהן, מביא את הטאצ' הייחודי של מנות ים תיכוניות קלאסיות עם טוויסט מעניין בעלילה אל תוך מתחם גדול יותר ועם מחיר מעט יותר עממי. לאוחנה ניסיון עשיר. הוא בוגר בית הספר לבישול "קורדון בלו" ועבר התמחות של 13 שנים במסעדות בארץ ובחו"ל, ביניהן מסעדת הצ'אקרה הירושלמית ומסעדות גורמה שונות באוסטרליה. את עיצוב המסעדה המושקע ביצע המעצב התעשייתי גלעד זעפרני, החתום על עיצוב מסעדת צ'אקרה ומסעדות נוספות בירושלים. המטבח פתוח אל הקהל והמנות יוצאות הישר אל הבר. על הקירות מצאנו את העיצוב המיוחד והירוק של טחב טבעי הניזון מלחות בלבד.

קרפצ'יו דניס עם ארטישוק, פטרית שימאגי ואגוזי מקדמיה.
קרפצ'יו דניס עם ארטישוק, פטרית שימאגי ואגוזי מקדמיה. צילום: סטודיו דרור כץ.

אל המסעדה הגענו בשעת צהריים שבה מוגשות עסקיות הכוללות 3 מנות בעלות של 59-89 ₪. בשעות הערב, המקום מתאים עבור חוגגים. אפילו בהרכב משפחתי מלא אפשר יהיה למצוא מקום בחלל המסעדה הגדול (350 מ"ר). בלילה בליינים ימצאו עניין בבר ובתפריט מנות שף במחירים נוחים יחסית. כדי להכיר היטב את התפריט, הומלץ לנו על ארוחת טעימות במחיר של 180 ₪ לסועד. מחיר מציאה עבור התמורה שלה זכינו, החל מהיכרות מעמיקה של תפריט הראשונות, דרך סיור מודרך במנות העיקריות ועד לקינוח מפנק.

את ארוחת הטעימות התחלנו עם מתבלי הבית שמגיעים עם פוקצ'ה חמה הישר מהטבון. כבר במטבלים המעולים, נזכרנו במנה דומה ב"חצר", עם קרם חצילים , גזר מרוקאי חריף, זיתים סורים, טחינה וחיבור מעניין בין פסטו וכוסברה ועוד. בתפריט הרגיל, המנה תעלה 22  ₪ ועל אף הפשטות היחסית בה, חובה לפתוח את המסע הקולינארי במדיטה עם המנה הזו. המשכנו עם סלט עלים ירוקים מעניין עם רימונים, פרוסות דקות של צנונית, שקדים קלויים ועוד הפתעות ומיד אחריו התחלנו עם הדגים (כדי להקדים אותם לבשר). הגיע קרפצ'יו דניס עם פטריות שימג'י, ארטישוק, עגבניות שרי קלופות, ואגוזי מקדמיה (52 ₪). מנה שכיף לגרוף עם המזלג את מגוון הטעמים שבה וליהנות מביס שמביא עניין וחשק אל החך. אחריו הגיעו ברבוניות מטוגנות שאותן לא מצאנו בתפריט והיה כיף לנגוס בהן כשהגיעו חמות אל השולחן. בהמשך הדגים, הגיע פילה דניס עם אגוזי מקדמיה, טחינה ופתיתים. מנה קלאסית ביתית, עם הטוויסט של השף שמשכלל את ההגשה והטעמים (88 ₪).

אסאדו
אסאדו "החצר" ברבקיו ותפוזים. צילום: בבא קמא.

המשכנו עם הבשרים. מהם הגיע מקבוצת "הראשונות" קרפצ'יו בקר עם איולי כמהין ופסטוקים מקורמלים. כחובבי קרפצ'יו, שמחנו עם המנה הזו, שכבר הייתה מוכרת לנו מהחצר. בהמשך נשלחה אל השולחן מחבת חמה עם חלקים פנימיים וחוט שדרה (50 ₪), יחד עם עמבה ותבלינים שמביאים טוויסט מעניין למעורב הירושלמי הקלאסי. כדי להפיג את המתח של הבשר, הוגשה לשולחן צלחת "סלט סביח", עם טחינה, לימון כבוש, קוביות חציל, עגבניה, עמבה, ביצה רכה וטעמים חריפים בעיצוב מרהיב (35 ₪(. בהמשך, זכינו לביקור של תבשיל האסאדו המוכר של "החצר" בטעמי ברבקיו ותפוזים (82 ₪). מנה גדולה ומרהיבה של בשר רך וטעים. כמעט לקינוח, הגיע מגש בשרים עם נתחי אנטריקוט, מדליוני פליה, פרגית בתיבול ירוק וירקות אנטי פסטי. ככל חובבי הבשר, זוהי פסגת הארוחה עבורנו ואפילו שכבר מצאנו את עצמנו שבעים בשעה הזו, לא עמדנו בפני פילה הבקר המצויין וטעמנו מהשאר. קינחנו עם פלטת פטיפורים ביתיים, עוגיית מקרון, מרשמלו 'הום מייד' ושני כדורי גלידת וניל עם טחינה וחלווה.

מדיטה
בית הנציב, דרך חברון 101 א' ירושלים
כשר בהשגחת הרבנות
חדר פרטי לאירועים עד 110 איש
טל' 02-5664466