תפריט חדש למסעדת "אנדיב" באשדוד

פורסם: כ"ב אב התשע"ד | | 22:16 ע"י: בבא קמא
בקלאווה כבד אווז
בקלאווה כבד אווז צילום: דניאל לילה
לאחר חודש ימים בהם היתה המסעדה סגורה ועם תקווה שהימים הסוערים מאחורינו, אפשר להתפנות ולהנות מתפריט חדש במסעדת אנדיב של השף גיא פרץ במלון ווסט, אשדוד, היום יותר מתמיד, אנו באתר "בבא קמא" מבקשים חזקו את הדרום ובואו לבלות בעסקים שסבלו קשות מימי הלחימה

מסעדת " אנדיב" ממוקמת על הטיילת באשדוד בחזית מלון ווסט. המסעדה משרתת את באי המלון ואורחים מבחוץ עם תפריט ים תיכוני ונגיעות בינלאומיות כפי שהסביר לנו השף גיא. המסעדה מתבססת על חמרי גלם טריים מקומיים ומשובחים ולכן היא ים תיכונית. הנגיעות הבינלאומיות מתבטאות בתבלינים שונים ורטבים המשדרגים את המנות ונותנים להם את הייחוד של המסעדה.

אל תטעו. המילים "ים תיכונית" אינם מילה מכובסת לתאור עוד סטקיה. מדובר במסעדת שף עם מנות מושקעות וטעימות במיוחד. המנות מוגשות בצורה נאה ומעוצבת ובהחלט אינן שגרתיות. במנות הפתיחה מומלץ לטעום את החציל האנדלוסי קלוי בגריל על קרם אריסה, שום קונפי ולימון כבוש. (28 שקלים), את קרפאצ'יו פילה בקר, פרוסות דקיקות של סינטה מיושנת צרובה קלות, בליטוף עדין של שמן זית, פלפלת גרוסה, מלח ים ובלסמי מצומצם. (54 שקלים) דגים מעולים – סלמון מקורמל וסטיק אנטריקוט – אחד הטובים שאכלנו מעולם.

סלמון מקורמל
סלמון מקורמל צילום: דניאל לילה

המבחר גדול, טעמנו את רוב המנות וכולן טעימות ומעוצבות. אל תותרו על הסיגרים ועל כבד אווז על בקלאווה.

עיון בקורות החיים של השף, מסביר את הרמה הגבוהה של המסעדה והמנות. גיא פרץ הוא נצר לשושלת שפים וקצבים מהעיר קזבלנקה שבמרוקו. גיא בוגר בתי ספר מובילים בעולם הקולינרי – תדמור בישראל, לה נוטרה בפריז, קאליבו בבלגיה, וקורדון בלו בלונדון. הוא עבר השתלמויות רבות אצל שפים מובילים בעולם, וזכה ב-13 מדליות זהב בינלאומיות, כקפטן נבחרת השפים הישראלית.

יחד עם אחיו נאור הוא בעליה של קבוצת GF&B - הקבוצה המובילה בישראל בניהול מזון ומשקאות למלונות יוקרה ולאתרי תיירות, המפעילה את מלונות ווסט אשדוד ודניאל ים המלח מרשת טמרס, ומלונות הולידיי אין אשקלון וקראון פלאזה חיפה מקבוצת אפריקה ישראל. פרץ הוא גם בעליהן של המסעדות גספאצ'ו במלון הולידיי אין אשקלון, אנדיב במלון ווסט אשדוד, קונפי במלון קראון פלאזה חיפה, G קפה בפארק אשדוד ים, וקייטרינג סילאן. סגנון הבישול האישי של פרץ משלב ים תיכוניות עם מטבח מרוקאי וצפון אפריקאי, תוך שימוש בחומרי גלם מקומיים איכותיים, ושיטות בישול מסורתיות.
 

המנות האחרונות גם הן נעשות במקום ואינן "יבוא תעשייתי" ממקומות אחרים. נסו את הקינוח מקדאיף וגלידת חלווה.

המחירים במסעדה מאופקים בהשוואה לרמתה. וכמו שכתבנו – אנא חזקו את הדרום. הדרום היום טעים במיוחד.

מסעדת אנדיב
האורגים 16 - אשדוד
08-6711219