פסטיבל שף תאכל כשר חוזר

פורסם: ב' חשון התשע"ג | | 22:48 ע"י: בבא קמא
פסטיבל שף תאכל כשר 14.
פסטיבל שף תאכל כשר 14. צילום: יח"צ.

הפסטיבל שנחגג זו הפעם ה-14 יציע מגוון ארוחות גורמה במסעדות שף הכשרות המובילות בארץ למשך 11 יום

כפי שכבר התרגלנו גם הפעם עשרות מסעדות ברחבי הארץ יציעו ארוחות הכוללות: מנה ראשונה זוגית, שתי מנות עיקריות וקינוח זוגי ב-139 שקלים לזוג סועדים. הפעם הפסטיבל הוא בסימן הסתיו שזה עתה החל והמנות יתבססו על מיטב חומרי הגלם העונתיים.

השנה תיערך לראשונה תחרות צילומי אוכל במהלכה יוזמנו אורחי המסעדות המשתתפות לצלם את המנות מהתפריט המיוחד, להעלות לעמוד הפייסבוק של "שף תאכל" ואולי לזכות בארוחה זוגית מפנקת.

על מנת להתרשם מהמנות שיוגשו במהלך הפסטיבל הוזמנו למסעדת "פריים גריל" בבית האופרה שבטיילת הרברט סמואל בתל-אביב. בחדר ה-VIP של המסעדה הצטופפנו כמה עשרות מוזמנים על מנת לטעום ולשמוע על חלק מהמנות שיוגשו בפסטיבל. המנות אט אט החלו לזרום ולנו יצא לאכול מעט מכולן.
השף של מסעדת כדיתא שבדרום הביא עימו פסטיה מרוקאית - עלי סיגר במילוי עוף עם בצלים מקורמלים ושקדים בזיגוג של סילאן וטחינה גולמית. מנת פתיחה זוגית מעולה ומעט מתוקה שכיף לאכול.

השף גיא קמחי של מסעדת לה בוקה הירושלמית המשיך עם מנות הפתיחה והגיש 'אנצ'ילדה סוף' מנה מקסיקנית שהיא טורטייה מטוגנת מצופת בשבבים של קוקוס במילוי רצועות עוף, חלב קוקוס פלפלים ובצלי שאלוט, מוגש עם רוטב מקסיקני מנה מעט חריפה אך לא מידי. במנה המקורית נהוג לשים גבינה אך על מנת לשמור על הכשרות גיא קמחי שף המסעדה החליף את הגבינה בחלב קוקוס. ובנוסף אמפנדס בקר במילוי ביצה קשה, זיתים ובשר בקר משובח.

השף של פריים גריל יוהן בנבניסטי היה אחראי על המנה העיקרית מנת אסאדו בצלייה איטית, נתח ענק של בשר עם המון שומן עשוי במשך שעות בתנור ועל הגריל. לבסוף קינחנו במנתו של השף איתמר כהן ממסעדת צ'וראסקו הגיש קינוח קרם לימון עם רוטב פירות יער ומרנג מנה מאד מתוקה ומספיקה אפילו לשני סועדים.

רשימת המסעדות המשתתפות בפסיטבל:
תל אביבהבליצ'ס ההונגריטרנקווילהפריים גריל, דרבי בר דגים, Bariba, שמוליק כהן, קפה יפו, טרנטינו, UNO
רמת גן: ארטמיט
פתח תקווהאלפרדו טריאקי רסקה, Fe-Bu.
בקעת אונוDON VITOברטה
הרצליה: קולומבוס
הוד השרון: טאסוס
רעננה: קיוטו אקספרס, אלפרדו, Edison Spot
נתניה והסביבה: Fornello, קיוטו אקספרס
חיפה: שוקה. 
ירושלים: גבריאלה קוצ'ינה,  המושבה 54לה בוקה, לארא, מונטיפיורי
ברחובות: אורו,
באר שבע: קאזה דו ברזיל
מושב תימורים: כדיתא
אשקלון: לונה
קרית שדה התעופה: אייר קפה
גדרה: צ'וראסקו