הצלחה לשפים הירושלמים בפסטיבל חמשושליים

פורסם: ל' כסלו התש"ע | | 19:36 ע"י: מערכת בבא קמא
השפים הירושלמים.
השפים הירושלמים. צילום: דן פרץ, 2eat.

הצלחה קולינארית אדירה לסצנה הירושלמית בפסטיבל חמשושלים עם מעל שלושים אלף מבקרים והכנסות של 2,379,000 ₪ במסעדות העיר, חותמות את פסטיבל חמשושליים שהחזיר את הקצב והתיירות לירושלים בחודש האחרון.

פסטיבל "חמשושלים" נחתם בימים אלו בתחושה של שובע ושביעות רצון לעיר ירושלים, שהצליחה למשוך במהלך שלושת סופי השבוע של 28-26.11.09, 5-3.12.09 ו-12-10.12, מעל 36,600 מבקרים מהעיר ומחוצה לה. קהל המבקרים נהר לעיר על מנת להשתתף ולחזות במגוון המופעים, אירועים, פעילויות, סדנאות בישול, ואטרקציות של הפסטיבל - שכללו תפריטי פסטיבל מיוחדים במחירים מוזלים. במסגרת הפסטיבל נרשמה פעילות מוגברת בכל המוזיאוניים, מתחמי תרבות ואתרי תיירות של העיר - שהציעו כניסה חופשית או תשלום סמלי עבור קשת של מופעים, הצגות, אירועים ותצוגות שנמשכו בכל ערב משעה 21:00 בלילה ועד 02:00 לפנות בוקר.

הצלחה גדולה נרשמה לשיתוף הפעולה הקולינארי של הפסטיבל, שהצליח לאגד 66 מסעדות, ברים, בתי קפה, קונדיטוריות ומסעדות בבתי מלון, שהציעו תפריטי פסטיבל מיוחדים (78 ₪ במסעדות, 120 ₪ במסעדות היוקרה ו-69 ₪ לאורחי בתי המלון) שזכו לביקורות חיוביות מצד המבקרים - שגילו מחדש את הפנינה הקולינארית בעיר הבירה. כמו כן התקיימו במהלך הפסטיבל מבחר של סדנאות בישול, טעימות יין במרכזי היין, הרצאות שפים לקהל הרחב והטבות ללנים במלונות העיר. לפי נתוני אתר 2eat המתבססים על הכנסות המסעדות, בשלושת סופי השבוע של הפסטיבל נרשמו הכנסות של  2,379,000 ₪, ונרשמה נוכחות של מעל 35% סועדים שבאו מחוץ לעיר על מנת להשתתף בפסטיבל, לצד 65% סועדים ירושלמים.

נועם שקד, מנכ"ל אתר 2eat, מוסר: "הצלחתו של 'פסטיבל חמשושלים' הייתה מעל ומעבר לכל הציפיות. תנועה ערה נרשמה בכל 66 המסעדות והברים שהשתתפו בפסטיבל, לצד היענות מוגברת לתפריטים החדשים שהציעו את מנות הבית המובחרות במחירים שווים לכל כיס. לפי הנתונים שצברנו עולה כי במהלך סופי השבוע של הפסטיבל ביקרו במסעדות בירושלים כ-36,600 סועדים, שבאו לבדוק מה יש לסצנה הקולינארית של עיר הבירה להציע. בעקבות ההצלחה אנו שוקלים להרחיב את המהלך גם לערים נוספות בישראל, ומברכים את הסצנה הקולינארית בירושלים שאיחדה כוחות על מנת להפיץ את הבשורה".


בין בתי העסק שלקחו חלק והשתתפו בפרוייקט:
סיורים קולינריים וסדנאות בישול - טלי פרידמן , סדנאות- מנה אחרונה ושוקולדים- Roy שוקולד. חנויות יין ועוד - אבי בן- נחלת שבעה , ג'קו קנטי, smoke shop.
רשימת המסעדות המשתתפות:
אנג'ליקה, מחניודה, לה בוקה, טייקו, לה גוטה, סקאלה, סופיה מלון ענבל, סימון, דארנא, קפה קדוש, אל דנטה, גבריאל, שמיל במעבדה, רשלה, לינק, אוכלים בשוק, פרימוורה, אריאלה, מקרוני, האקליפטוס, RYU, מירור בר, קנלה, בולונז, המושבה 54, דולצ'ה לאטה, שמיל במעבדה, לה בוקה, ויליג' גרין, סטקיית חצות, אולד סטריט, הפינג'אן, Black, קפה בתיאטרון, אבו רמי, אריאלה, קפה הלל (רח' הלל 8), קופי שופ (4 סניפים), ריווירה, איצ'יקידנה, מקרוני, סושי פלאזה ירושלים, סמנה, בית לחם, וורסווה, שיפודי הגפן, טופולינו, קפה פרדיסו, החצר, אמא, פורטונה, פולי, פיתויים ממילא, ונילה, מרבד הקסמים היכל שלמה, לבן, קולוני, אדום, לוצ'אנה, JOY, גולינדו, אהבת הים.