מסעדת שף בעזריאלי

פורסם: כ' סיון התשע"ד | | 23:40 ע"י: בבא קמא
טרטר טונה אדומה
טרטר טונה אדומה צילום: יח"צ
מסעדת "הקומה ה-11" שבמלון קראון פלאזה במגדלי עזריאלי אידיאלית לארוחת ערב רומנטית ושקטה במקום הכי מרכזי בתל אביב.

בקניון עזריאלי בתל אביב יש שפע של מסעדות כשרות, אבל אם תרצו מסעדת שף כשרה בעזריאלי - תצטרכו לצאת מהקניון (כי מסעדות שף לא נמצאות בקניונים) ולגשת למגדל המרובע ללובי מלון קראון פלאזה ומשם לעלות לקומה ה-11. מסעדת "הקומה ה-11" משמשת כמסעדת שף בניצוחו של שף המלון אסף מישקובסקי, וגם כמסעדה של מלון העסקים המפואר. כיאה למיקומה במרכז העסקים של תל אביב, המסעדה מציעה עסקיות בצהריים במחירים סבירים, תפריט סושי, לאונג' מפואר וכן תפריט ערב לארוחה רומנטית ושקטה. המיקום במגדלי עזריאלי הופך את המסעדה לנגישה מאד למי שמגיע בתחבורה ציבורית כמו רכבת או אוטובוס וכן לבאים ברכב בשעות הערב כאשר יש שפע חניה בחניוני הבניין במחיר של רק 12 שקלים לכל הערב.

מסעדת הקומה ה-11
מסעדת הקומה ה-11 צילום: אתר המסעדה

הוזמנו לכתוב סיקור על המסעדה והגענו באחד מערבי אמצע השבוע לטעום מתפריט הערב. לפתיחה הזמנו מדליוני כבד אווז לצד ריבת שרי, קונפי בצל ובריוש צרפתי (110 ₪). את פיסת הכבד הנחנו על גבי הבריוש וקיבלנו מעדן נפלא ששילב את הטעם המתקתק של הבריוש המעט פריך יחד עם כבד אווז רך ונימוח ומעט מלוח. לא התביישנו להשתמש בידיים כדי לאכול את המנה מה שהוסיף לטעם ולחוויה. צריך לציין שאמנם המנה טעימה מאד אך כמו בשאר המסעדות כלל לא זולה. כמו כן, זוהי מנה שבעיקר ערבה לחך אך לא מורגשת בבטן שכן היא קטנה ומגיעה עם שלוש חתיכות כבד אווז ועוד שני בריוש, קונפי בצל אחד ושתי עגבניות שרי מתוקות. נוסף על הכבד אווז הזמנו טרטר טונה אדומה ברוטב בלסמי המוגשת על גבי ברוסקטה (64 ₪). מנה מעולה המוגשת קרה על צלחת מוארכת ועליה שלוש ברוסקטות בצורה של מעין קערית ובתוכה סלט טרטר טונה טעים וחמצמץ. מנה זו מומלצת כמובן רק לחובבי דג נא שכן המשמעות הפרקטית לטרטר זה "לא מבושל".

פילה בקר
פילה בקר צילום: יח"צ

אחרי שפתחנו את התיאבון עם מנות טעימות וחווייתיות רצינו גם משהו שנרגיש בבטן ושנצא שבעים. הזמנו 400 גרם פילה בקר (152 ₪) ביין אדום שהגיע על קרם חצילים ובתוספת ביצה שלוקה. נתח הבשר שהיה עשוי בדרגת עשייה מדיום היה עשוי בדיוק במידה הרצויה אדמדם מעט מבפנים ועסיסי. היה טעים מאד וקל לעיכול. המנה גדולה ומשביעה ועונה על הציפיות. בנוסף הזמנו חזה מולארד צרוב באסכלה על גבי ריזוטו פטריות. המולארד הוא ברווז מבוית והוא תוצר של הכלאת ברווז מוסקובי שמוצאו באמריקה וברווזת הבית. בשונה ממנות ברווז שטעמנו בעבר, הבשר היה רך ועסיסי ולא יבש כלל. שכבה דקה וטעימה של שומן מכסה אותו ואפשר להפרידה בקלות. המנה מגיעה עם שבעה נתחים לא גדולים על גבי מנה נדיבה של ריזוטו שהיה גם כן טעים מאד. המנה מומלצת מאד במיוחד אם טרם טעמתם מולארד.

לקינוח גיוונו עם מנת אגוזי שהכיל מוס נוגט מצופה שוקולד ואגוזים עם מעט פירות יער בצד, מנה צוננת ומתוקה מאד. המוס דחוס ולא אוורירי דבר שאני באופן אישי מעדיף. בנוסף, הזמנו מאפה שקדים עם אננס שמגיע חם עם פירורי קראמבל.

מסעדת הקומה ה-11
03-7774067
מגדלי עזריאלי (המגדל המרובע) קומה 11
הכניסה דרך לובי מלון קראון פלאזה