מסעדת שף כשרה בהרצליה

פורסם: כ"ח חשון התשע"ד | | 15:57 ע"י: בבא קמא
מסעדת וינו סוקה
מסעדת וינו סוקה צילום: דרור כ"ץ
במסעדת וינו סוקה נהנינו לא רק מהאוכל, אלא מהחוויה עצמה שמתחילה מהרגע הראשון שנכנסים למסעדה

איזור התעשייה של הרצליה שופע מסעדות מפוארות, אך מעט מאד מהן מקפידות על מטבח כשר. מסעדת השף וינו סוקה היא אחת מהן. וינו באיטלקית זה יין ואילו סוקה הוא מאפה צרפתי העשוי מקמח גרגרי חומוס. השם האירופאי של המסעדה אינו מקרי, שכן המסעדה מעידה על עצמה כמסעדה אירופאית עם נגיעות ים תיכוניות. על המטבח מופקד השף ישי אטיאס שעבד בצרפת במסעדת Taillevent  בעלת 2 כוכבי מישלן. מסעדת השף קיימת כבר שנה וחצי והמקום עצמו פועל כאולם לאירועי בוטיק כשלוש שנים.

הדימוי הראשון שעלה לי לראש כשחשבתי על מסעדה אירופאית כשרה, היא מסעדה המגישה גפילטע פיש ורגל קרושה. בפועל וינו סוקה היא אחת המסעדות האלגנטיות ביותר שיצא לנו לבקר בהן. זה לא שיש משהו רע בגפילטע פיש, אבל קרפצ'ו פילה בקר נשמע טוב יותר. האווירה האירופאית במסעדה מורגשת מיד בכניסה אליה ונראה שהושקעו מאמצים וכספים רבים בעיצוב המוקפד. אחרי שירדנו בגרם המדרגות הרחב והמפואר נגלה לעינינו חלל המסעדה שלא יבייש אף טירה אירופאית. החל ממרצפות העץ דרך קירות האבן בעלי המראה הישן ועד התקרה המעוצבת כקורות עץ המחזיקות את הגג. נברשות נרות נוטפי שעווה ממוקמות בפינות המסעדה ושולחנות עץ כבדים ערוכים מפוזרים במרכזה.

פטה כבד אווז.
פטה כבד אווז. צילום: בבא קמא.

התארחנו במסעדה באחד הערבים של אמצע השבוע והמסעדה הייתה מלאה. בחדר המלכים סעדה משפחה גדולה שחגגה יום הולדת, באולם המרכזי התקיים אירוע עסקי אלגנטי ואנחנו התיישבנו באזור הבר לצד סועדים נוספים שהגיעו. יוני המלצר ניגש אלינו והסביר לנו על התפריט והמנות, במבטא ארגנטינאי הסביר לנו על ההתאמות שנעשו בתפריט כך למשל במנה אחת החליפו את התאנים (שכבר אינם בעונה) באגסים מקורמלים ובמנה אחרת השתמשו במרמלאדת חבושים. לאחר שהזמנו מהתפריט יוני המליץ על יין אדום מסדרת גמלא השמורה שמאד אהבנו. במסעדה אוצֵר יין שימליץ לכם ממבחר היינות הגדול של המסעדה הכולל יינות מכל הארץ ובין השאר מייקבי בוטיק בצפת ובחברון. המסעדה גם משמשת כחנות יין וניתן לבוא ולרכוש בקבוקים.

את הארוחה פתחנו עם פטה כבד אווז (72 ש"ח) שבמהלך עשייתו הושרה בברנדי והוגש עם מעטפת של מרמלדת חבושים ביין אדום ופיסטוקים קלויים. לצד המנה קרוסטיני בריוש (שברכתו מזונות) וסלט ירוק. זוהי מנה נהדרת לפתיחת הסעודה טעימה במיוחד וגדולה. המנה הגיעה יחד עם שישה קרוסטיני שהספיקו בדיוק לכמות הפטה שהוגש. בנוסף הזמנו את מנת הניוקי תפוחי אדמה (60 ש"ח) בקרם פטריות פורציני, פורטבלו וחלב קוקוס עם אווז מעושן, אספרגוס לבן, עלי תרד ושום קונפי. מנה עשירה המכילה טעמים אחרים בכל ביס. כאן נציין שעל אף המגבלות שבכשרות במסעדה לא משתמשים במרגרינה כלל ומוצאים תחליפים אחרים כמו חלב הקוקוס שבמנה זו.

פילה בקר עם כבד אווז
פילה בקר עם כבד אווז צילום: איל קרן

לעיקריות הזמנו את מנת 'תאוות בשרים' (178 ש"ח), פילה בקר עם כבד אווז, ברוטב יין אדום שהוגש על קרם דלעת. זוהי ללא ספק המנה המנצחת של הערב. כבר האווז שהונח על גבי הפילה היה נימוח וטעים, נתח הפילה היה עשוי מעולה אם כי מעט מפולפל. בנוסף הזמנו חזה ברווז קריספי עם כבד אווז, ניוקי תפוח אדמה אפוי, אספרגוס, ציר בקר ופטריות שיטקי. המנה משלבת מספר מרקמים וטעמים ההופכים אותה למיוחדת ועשירה.

לקינוח הזמנו טאטן בננה חם (55 ש"ח), בצק פריך ממולא בבננות מקורמלות וטופי מוגש לצד כדור גלידת וניל. בנוסף הזמנו צלחת פטיפורים (55 ש"ח) שכללה עוגיות מקרונים, פרלינים, מרנגים אישיים ועוד. הרכב המנה משתנה מיום ליום וכדאי לשאול את המלצר.

בימים אלו משיקה המסעדה את "תפריט טעימות השף"  הכולל את מנות הדגל של המסעדה בגרסה מוקטנת ובמחיר מוקטן. כך למשל, בגזרת המנות הראשונות מוצעת מנת התפוח אדמה ראטה הכוללת חזה ברווז, בטטה צלויה בטימין וזרעי כוסברה, בצל ירוק, פלפלי סוייט בייט צלויים, ביצי שליו ועלי רוגולה בוינגרט של מיץ לימון ושמן זית (30 ש"ח). בתפריט הטעימות מוצעת גם מנת הניוקי תפוח אדמה בקרם של פטריות פורצ'יני, פורטבלו וחלב קוקוס בשילוב אספרגוס לבן, עלי תרד, אווז מעושן ושום קונפי (35). בקטגוריית העיקריות ניתן להזמין את מנת הפילה מוסר ים שמוגש עם קרם שורשים ואפונת שלג (45), את מנת הפילה בקר עם כבד אווז ברוטב יין אדום ותאנים על מצע של קרם תפוח אדמה (55), ועוד.

וינו סוקה
גלגלי הפלדה 7, הרצליה פיתוח
א'-ה' ערב-19:00 עד חצות.