שלא ימרחו אותך

פורסם: י"ט טבת התשע"ד | | 14:12 ע"י: מערכת בבא קמא
חמאת גוף של תפוח טכנולוגיות.
חמאת גוף של תפוח טכנולוגיות. צילום: תפוח טכנולוגיות.
שלל קרמים ותמרוקים לטיפוח גוף מוצעים על המדף. כולם מבטיחים לסייע בשגרת טיפוח עור הגוף להעניק תחושה של רכות ונעימות. בעיה, איך תדעו במה לבחור, קרם? חמאה? ואולי בכלל שמן גוף? מדריך: כל מה שצריך לדעת על תמרוקים לעור הגוף. לגזור ולשמור

האם חייבים להשתמש  קרם ייעודי לגוף?
אין מניעה אוביקטיבית להשתמש בקרם הפנים שלך לטובת טיפוח עור הגוף אך זה לא מומלץ להפך, שכן קרמי פנים מתומחרים בעלות גבוהה יותר הניכרת לעיתים במאות אחוזים כך שהעניין הוא פשוט בלתי כלכלי. קרם גוף מתפקידו לענות על שתי קטגוריות עיקריות: לחות וריכוך בעוד שעל קרם הפנים מוטלות משימות נוספות, של אנטי איג'ינג, מיגור פיגמנטציה ועוד.

מהן התועלת בשימוש תכשירים לטיפוח עור הגוף?
על מנת להשיב לעור הגוף את גמישותו ולמנוע סדקים ויובש יש להקפיד על שגרת טיפוח יומיומית. גם עור הגוף בדיוק כמו שטחי עור אחרים (פנים, צוואר, כפות ידיים ורגליים) סובל מאיבוד לחות ומפגיעה באלסטיות אשר הולכת ומחריפה עם השנים.

בבחירת תכשיר טיפוח ייעודי לגוף על מה חשוב להקפיד?
הקפידו לבחור תכשירים המכילים רכיבי הזנה וכאלה המסייעים לשמירה על לחות העור. בדקו לנוכחותם של ויטמינים חיוניים כגון ויטמין E וויטמין A, אנטי אוקסידנטיים הידועים כ"לוחמי" אנטי-איג'ינג  וכן רכיבים שנועדו לשמר את רמת הלחות בעור לאורך זמן.

האם קיימים סוגים שונים של תמרוקי גוף ומהו ההבדל בינהם?
על מדפי התמרוקים ניתן למצוא שלושה סוגים של תכשירים יעודיים לגוף: קרם, שמן וחמאת-גוף. כל אחד מהם מיועד לסוג עור אחר. חשוב לעמוד על ההבדלים של תכשירי הגוף כדיי למקסם את התוצאה הסופית של עור רווי לחות, רך וגמיש.

קרם גוף של חלאבין.
קרם גוף של חלאבין. צילום: יח"צ.

אם כן למי מיועד השימוש בקרם גוף? 
קרמים לגוף מחולקים לשתי קטגוריות: קרם על בסיס פאזה שומנית או לחילופין על בסיס מים. קרמי-גוף על בסיס מים ברובם מכילים תמציות צמחיות מרעננות. הם אווריריים מאד ובעלי מרקם קליל ומבוקשים בעיקר בחודשי הקיץ החמים והדביקים של ישראל. קרם הגוף המבוסס על מים ייעודי בעיקר לסוג עור שאינו סביל שמנוניות ואינו סובל מיובש. לעומתו קרם גוף על בסיס שמנים מומלץ לשימוש סוג עור  רגיל עד יבש.

חמאה זה לא רק ללחם?
במקרה ותחושת יובש של העור אינה מרפה, על אף שאתן מקפידות להימרח בקרם אפילו פעמיים ביום  ועור הגוף שלך נראה כמו אדמה צחיחה ויבשה במדבר, זה הזמן להכיר את האחות השמנמנה של קרם הגוף  - חמאת גוף! רוב חמאות הגוף מבוססות על חמאה המופקת מהאגוז הסודני "שיאה". זה ידוע בסגולותיו להזין ולרכך את העור. חמאות גוף מיועדות לעור יבש מאד המאבד את גמישותו וניכרים בו סימני יובש גסים בעקבים במרפקים ואפילו בברכיים.

האם שמן – גוף הוא האפקטיבי ביותר?
שמן גוף הוא בעל השפעה הדומה לזו של חמאת הגוף. ההבדל המהותי הוא בעצם במרקם התכשיר. נשים רבות מעדיפות שימוש בשמן בשל היותו נוח יותר בפעולת המריחה והוא אינו מותיר את העור בתחושה כבדה עד לספיגתו המלאה. היתרון הנוסף הוא בשימוש  השמן גם כשמן עיסוי. 

מהו המינון המומלץ להשגת עור גוף גמיש ונעים?
השימוש בתמרוקים הייעודיים לטיפוח עור הגוף אינו בעל אפקט מצטבר. מריחה חד פעמית ביום אינה מכסה כלל את מכסת הלחות הנדרשת לעור הגוף, ולכן יש לשוב ולחזור על פעולת המריחה לפחות פעם נוספת ביום.  יתרה מכך, בעונות המעבר ובעונה הקרה -  עור גוף הנוטה להתייבש  מחייב טיפול הרבה יותר אינטנסיבי.

• סייעו בהכנת הכתבה: סורינה הרשקוביץ, הכימאית הראשית במעבדות 'חלאבין', סימה מלכה, המדריכה הראשית בחברת 'שיק תמרוקים' וד"ר קובי שמיר מוסמך לרפואה סינית ולרוקחות קוסמטית והטכנולוג הראשי במעבדות 'תפוח טכנולוגיות טבעיות'.