להיות עם (מייקאפ) להיראות בלי

פורסם: י"א חשון התשפ"א | | 02:02 ע"י: מדור פרסומי
איפור עמיד
איפור עמיד צילום: pixabay.com
כשזה מגיע לסטייל, זו עובדה ידועה שנשים צרפתיות יודעות הכי טוב. הכלל הבסיסי והקלאסי שהן מתאפרות לפיו הוא, שאיפור טוב צריך להיראות ככה שאי אפשר לדעת שהתאפרת. זו כמובן לא הדרך היחידה להתאפר. ללוקים מסוימים מתאים האיפור הטבעי והבלתי מורגש, ובמקרים אחרים דווקא איפור בסגנון נועז ובולט עושה את העובדה ויוצר מראה בלתי נשכח. עם זאת, יש אלמנט אחד שהכלל הזה תקף לגביו תמיד - מייקאפ. מייקאפ טוב הוא מייקאפ עמיד, שמצליח להשתלב בצורה חלקה עד כמה שאפשר עם עור הפנים, וליצור מראה טבעי וחלק. אז איך אפשר להיות עם מייקאפ אבל להיראות בלי?
 
התאמה של המייקאפ לעור 
כשמדובר במייקאפ, יש חשיבות מיוחדת להתאמה מושלמת לעור הפנים, החל מגוון העור ועד לסוג העור - יבש, רגיל או שומני. מייקאפ שלא מתאים לסוג העור, עלול ליצור מראה של מסכה על הפנים במקום לסייע לכן להגיע למראה עור חלק ונטול פגמים.
 
בשוק קיימים כיום סוגים רבים של מייקאפ, אך ניתן לחלק אותם לשתי קטגוריות עיקריות: מייקאפ על בסיס מים ומייקאפ על בסיס שומני. מייקאפ על בסיס מים מתאים לעור רגיל עד עור שומני, והוא יכול להעניק דרגות כיסוי שונות, החל מכיסוי קליל ועד לכיסוי מלא. מייקאפ שומני מעניק כיסוי רך וקליל, והוא מתאים לנשים בעלות עור יבש עד רגיל, שמעוניינות בכיסוי קליל בעל הרגשה טבעית. מאחר והמרקם שלו הוא שומני, תכשיר מסוג זה פחות מתאים לנשים שיש להן עור שומני באופן טבעי.
 
אם אתן מעוניינות בכיסוי שיחזיק מעמד לאורך כל שעות היום, כדאי לבחור מייקאפ עמיד. באמצעות תכשיר כזה ניתן להגיע לכיסוי מלא, שמטשטש פגמים וקמטוטים בעור, ומחזיק לאורך היום בלי לזוז. 
 
הגוון הנכון 
כאשר בוחרים מייקאפ, חשוב לשים לב לגוון הטבעי של העור ולא רק לטון שלו. טון טבעי מתייחס רק לבהירות או כהות של העור, ואילו הגוון של העור מתייחס לצבע עצמו. כך לדוגמה, עור ורדרד שנוטה לתת-גוונים קרים צריך מייקאפ בצבע שונה מעור צהבהב שנוטה לגוונים חמים.
 
אמנות המריחה 
אחרי שמצאתן את סוג המייקאפ המתאים ביותר לעורכן, השלב הבא הוא ללמוד להניח אותו בצורה שתשתלב באופן אידיאלי עם מראה העור תוך הענקה של כיסוי אופטימלי. 
מריחת מייקאפ נכונה מתחילה עם הנחה של נקודות קטנות בגודל של גרגר אפונה בשני צדי המצח, על האף, בצדי הלחיים ועל הסנטר. את הנקודות האלה מורחים באמצעות האצבעות, כאשר כיוון המריחה הוא כלפי חוץ. מריחה בטכניקה זו תיצור שכבת מייקאפ דקה ותטשטש את קווי המריחה.
 
אחרי שמורחים עם האצבעות, השלב הבא הוא לעבור עם מברשת איפור או ספוגית על אזורים בהם המייקאפ נוטה להצטבר, למשל בקמטוטים שמסביב לעיניים או באזור מרכז האף. הצטברות של המייקאפ באזורים אלו יכולה להביא למראה גושי, והעבודה עם מברשת איפור או ספוגית מסייעת למריחה שווה יותר. כדאי לעבור עם המברשת גם על האוזניים וסביב קו הלסת, כדי לטשטש את הגבולות של המייקאפ וליצור הטמעה חלקה ומושלמת.
 
אם נותרו פגמים בולטים לעין, כגון פצעונים, זה הזמן לכסות אותם בקונסילר שמתאים לצבע העור ולצבע המייקאפ. הנחה של הקוניסלר באמצעות קצות האצבעות תסייע להטמעה מושלמת. 
השלב האחרון הוא קיבוע של המייקאפ. גם מייקאפ עמיד זקוק לקיבוע, כדי להימנע ממראה מבריק של אזור המצח והאף. לקיבוע מושלם כדאי להשתמש בפודרה שקופה, ולהניח אותה על הפנים באמצעות מברשת ייעודית.