מסעדת טורו ומסעדת טוקו ברמת החייל

פורסם: כ"ג כסלו התשע"ו | | 13:24 ע"י: מערכת בבא קמא
בונבון שוקולד במסעדת טורו.
בונבון שוקולד במסעדת טורו. צילום: בבא קמא.
בלב אזור הייטק של רמת החייל שוכנות זו לצד זו שתי מסעדות כשרות עם מטבח אסייתי וים תיכוני מוקפד
סביצ'ה דג ים.
סביצ'ה דג ים. צילום: בבא קמא.

זו לצד זו שוכנות המסעדות טוקו וטורו בלב אזור ההייטק של רמת החייל. מסעדת טוקו (TOKO) מציגה מטבח אסייתי ומסעדת טורו (TOURO) היא מסעדת שף ים תיכונית. המסעדות צמודות זו לזו, ניתן לעבור ממרחב אחד לשני ובשעת צהריים חולקות חלקים מתפריט העסקיות שממנו באנו להינות. שמחנו להכיר ולגלות שתי מסעדות חדשות כשרות באזור שבו קיים מגוון רחב של מסעדות, אך מגוון מצומצם של מסעדות כשרות.

הגענו בשעת צהריים מאוחרת, מעט אחרי העומס של הפסקות הצהריים של העובדים באזור. התיישבנו במתחם של מסעדת טורו, בעל חלל מרשים, תקרה גבוהה ועיצוב רטרו. תפריט העסקיות הציע לנו מגוון שנע בין המטבח האסייתי לבין מטבח בסטרו בשרי החלטנו שהשילוב ינצח, עם מעברים חדים בין סושי לבשר מהגריל פרי יצירותיו של השף בני אשכנזי.
 
קרפצ'יו סינטה.
קרפצ'יו סינטה. צילום: בבא קמא.

העסקית כוללת פוקצ'ינה (פוקצ'ה קטנה), מנה ראשונה, מנה עיקרית ושתיה. מחיר המנות משתנה בהתאם לעיקרית וחלק מהראשונות בתוספת. הפוקצ'ינה הייתה פתיחה נהדרת ומיד השתלבה גם עם הסביצ'ה דג בורי שהזמנו כמנה ראשונה. הסביצ'ה מגיע כאשר מסביבו סלסת עגבניות, טפנד זיתים, גואקמולה, פלפל חריף וכוסברה. כל אלו השתלבו נהדר גם עם הפוקצ'ה שעזרה בניגוב המטבלים סביב הדג. מנה מצוינת, אליה נדרשים הסועדים לשלם תוספת של 12 ש"ח על מחיר העסקית. אחרי הדג שחלקנו יחד, עברנו לראשונה בשרית, קרפצ'יו סינטה בשמן זית, איולי בזילקום, בצל סגול ובלסמי. מנת קרפצ'יו סינטה אהובה עלינו בדרך כלל וגם כאן לא איכזבה. מנה זו בתוספת של 12 ש"ח על מחיר העסקית ובהחלט שווה. עוד בתפריט הראשונות אפשר למצוא, חציל שרוף באש עם טחינה, סלט ירוק, חומוס גרגרים, כבד קצוץ, מרק היום ועוד.

Trio סושי.
Trio סושי. צילום: בבא קמא
בין המנות, קיבלנו אל השולחן גם מרגריטה מהקוקטייל היומי שמציע הבר. המשכנו אל העיקריות (ב-64 או 76 ש"ח). בחרנו במנה אחת של המבורגר עסיסי (250 גרם) שמוגש בלחמנייה עם חסה, עגבנייה, בצל סגול וכמובן צ'יפס בצד (76 ש"ח). מנה עיקרית נוספת בחרנו מתפריט העסקיות של טוקו. מנת קומבינצית סושי Trio שכללה: רול Rainbow עם אספרגוס, מלפפון, אבוקדו, בצל ירוק, ג'ינג'ר וגרידת לימון עטוף בילוטייל וטוביקו (ביצי דגים), רול Mamusi עם סלמון במרינדת סוי, שבבי טמפורה, אספרגוס, אבוקדו, בצל סגול וטוביקו. רול שלישי נקרא New California ובו טמאגו, אבוקדו, מלפפון, בצל ירוק, קשיו וקריספי בטטה. קומבינצית הסושי הייתה טעימה, גדולה ומשביעה ובהחלט מומלצת.
 
קינחנו בבונבון שוקולד במילוי מוס נוצ'לה ואגוזי לוז (52 ש"ח) שהיה פשוט מופלא. זהו כדור שוקולד שמשמש כמעין קונכייה למילוי. פצענו את הכדור בהינף כפית חד והגענו אל המוס המתוק שמילא את חללו. קינוח נהדר שחלקנו יחד.
 
כאשר נרצה עסקית ברמה גבוהה נדע לחזור אל טוקו/טורו. עוד נחזור אל המקום כדי להכיר את המסעדות מקרוב גם באווירת ערב רומנטית. עוד נציין כי ניתן לקיים במקום אירועים.  
 
הברזל 27 רמת החייל
המסעדה פתוחה בימים א' – ה' בין השעות 11:45- 00:00. מוצ"ש- שעה לאחר צאת השבת ועד חצות
להזמנות 03-6444345