קפה יפו - גם כשר, גם דגים וגם טבעונות ובריאות

פורסם: ד' תשרי התשע"ה | | 23:57 ע"י: מערכת בבא קמא
קפה יפה בשוק הפשפשים
קפה יפה בשוק הפשפשים צילום: יח"צ
קפה יפו מציע תפריט מגוון ועשיר עם מנות דגים, מנות טבעוניות, פיצות, סלטים ועוד. בחול המועד סוכות: "בופה סוכות" בכל יום מהשעה 9:00 ועד 17:00.

אין זו הפעם הראשונה בה אנחנו מבקרים בקפה יפו, ובכל פעם אנחנו מגלים הפתעות וחידושים בתפריט. למשל, לאור טרנד הטבעונות המתגבר, מנות רבות בתפריט הורכבו במיוחד לטבעונים ומסומנות בסימון מיוחד. מנות אחרות מסומנות שניתן להזמין אותן גם בגרסה טבעונית. להכין אוכל טבעוני וטעים הוא אתגר לא פשוט שכן לא ניתן להשתמש בחלק נכבד מהמצרכים שנחשבים בסיסיים בכל ארוחה. קפה יפו עושה עבודה מעולה בשילוב של טעם נפלא ושמירה על עקרונות הטבעונות. קפה יפו הוא מקום נהדר לשבת בו וליהנות מפסטה ברוטב שמנת וארוחת דגים, אבל אם יש לכם חבר או בן משפחה טבעוני, קפה יפו הוא פתרון יציאה נפלא לכל הצדדים. בתור קהל שומר כשרות היודע איך זה להיות בצד שצריך להתחשב בו, אנחנו צריכים גם לדעת להתחשב כאשר יש טבעונים בחבורה.

 ארבעה סוגים של מזאטים לבחירה.
ארבעה סוגים של מזאטים לבחירה. צילום: בבא קמא.

מאחר שאנחנו לא בחרנו בטבעונות כדרך חיים, בחרנו מנות מהתפריט ללא קשר לסימונים שלצידן. למנה ראשונה למשל הזמנו מזאטים, מנה הכוללת ארבעה סוגים של מזאטים לבחירה מתוך שבע אפשרויות והיא מגיעה עם לחם לבן, מלא או ללא גלוטן. מנה נחמדה ומגוונת לפתיחה אך מאד ממלאת ולא בטוח שמשאירה מקום לעיקריות. אפשר להזמין מנה אחת כזו לשולחן של שלושה או ארבעה. בנוסף, הזמנו סלט בורגול צאן, סלט חמים המגיע עם בורגול, בצל מטוגן וסוכריות שרי פיקנטיות. הבורגול מעוטר סביב בגבינת עזים, ונבטי חמנייה מעטרים את ראשו. ניתן לבקש טחינה גולמית במקום גבינה. הסלט טעים ומיוחד בעיקר לחובבי הז'אנר.

למנה עיקרית הזמנו שתי מנות דגים משובחות מתפריט הדגים המרשים. פילה בורי "מז'וז'ים", המגיע כזוג פילטים פריכים מטוגנים וביניהם כוסברה ותבלינים בסגנון מרוקאי (92 ₪). מנה גדולה וטעימה ומומלצת מאד. המנה מגיעה בשתי חתיכות ואפשר להתחלק אם בן הזוג. בנוסף, הזמנו פילה מוסר המגיע על מצע עדשים שחורים בשמנת, עגבניות מיובשות, קונפי שום ויין לבן. המנה גם כן מגיעה כזוג חתיכות שחומות מצד אחד ועם קשקשים מצד שני. הדג מעולה והולך טוב עם העדשים, מומלץ לאכול יחד.

פילה מוסר על מצע עדשים שחורים בשמנת
פילה מוסר על מצע עדשים שחורים בשמנת צילום: בבא קמא

למנות אחרונות לא השארנו מקום בבטן, וזו סיבה מספיק טובה לחזור ולבקר שוב.

מאחר שאנו לפני סוכות, נציין שכמידי שנה בקפה יפו בונים סוכה גדולה וכשרה ומציעים מידי יום בחול המועד "בופה סוכות" מהשעה 9:00 ועד השעה 17:00.

קפה יפו

עולי ציון 11, יפו
טלפון 03-5181988
א-ה 9:00-23:00
יום ו - 9:00 עד שעה לפני כניסת
מוצ"ש -  שעה וחצי אחרי יציאת שבת- 23:00