שדרגו את הפסח עם היין של יקב פסגות

פורסם: י"ט ניסן התשע"ד | | 23:04 ע"י: מערכת בבא קמא
אדום 2011 של יקב פסגות.
אדום 2011 של יקב פסגות. צילום: אליה ששון.
יקב פסגות שבהרי בנימין מיצר יינות משובחים עטורי פרסים שישדרגו לכם את הפסח. הנה כמה המלצות

שרדונה 2012-  היין מצטיין בארומות מרעננות במיוחד ועשיר בטעמי אגס, תפוח ירוק ופירות טרופיים באיזון עדין. שרדונה 2012 איננו מסונן- על מנת להעצים את הארומות והטעמים.  שרדונה 2012 הופק מענבי שרדונה אשר נבצרו בכרמי הרי ירושלים. התירוש הותסס בטמפ' נמוכה בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות ויושן על השמרים (Sur-lie) במשך 8 חודשים.
מחיר: 65 שקלים

קברנה פרנק 2011- היין מתאפיין ברמיזות פלפל בתיבול עדין ובארומות ירוקות ובוסריות האופייניות לזן זה. הקברנה פראנק מהווה בד"כ מרכיב מרכזי ביינות בלנד וכשטועמים את היין מבינים מדוע - זהו יין מאוד ספייסי ופיקנטי אך לצד הפיקנטיות, זהו יין קליל ורענן שישתלב מצוין עם מנות ראשונות. יין זה הופק על טהרת ענבי קברנה פראנק הגדלים במושב מטע שבדרום הרי ירושלים. היין יושן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 13 חודשים והינו קברנה פראנק קלאסי במיטבו
זוכה מדליית זהב בתחרות אשכול הזהב לשנת 2009
מחיר: 110 שקלים

אדום 2011 של יקב פסגות. יין הדגל  של היקב
אדום 2011 של יקב פסגות. יין הדגל של היקב צילום: אליה ששון.

אדום 2011 - יין הדגל  של היקב. יין בלנד המורכב מארבעה זנים שונים של ענבים אשר השילוב ביניהם מהווה איזון בין מורכבויות שונות כגון טעמי פרי וטעמי חבית, איזון נדיר שמביא להרמוניה של טעמים וניחוחות. מתאים לשלב המנות העיקריות, ובמיוחד למנות כגון צלי בקר, סטייק אנטריקוט מפולפל, קרפצ'יו בשר, ותבשילי קדירה. היין מורכב משילוב ייחודי של ענבי קברנה סוביניון, ענבי מרלו, ענבי קברנה פראנק וענבי פטיט וורדו. זהו יין עוצמתי ואלגנטי מאד. היין יושן בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות במשך 14 חודשים ומתאפיין בגוף מלא ועשיר עם תיבול עדין וניחוחות וניל המשתלבים עם טעמי פירות יער וצימוקים.
לאחרונה זכה היין בשלושה כוכבי זהב בתחרות אתר היין המוערך 1001degustations.com, בשנים קודמות זכה יין 'אדום' של פסגות בפרסים נוספים, לדוגמא: אדום 2008 זכה במדליית כסף בתחרות Vinalies לשנת 2011 ואדום 2006 זכה במדליית זהב בתחרות Terravino  לשנת 2008. 
פסגות אדום 2011 מופיע עם תווית שעל גביה הטביעו שחזור של מטבע עתיק מתקופת המרד הגדול (66-73 לספירה). המטבע התגלה במהלך חפירת המערה בה מיושנים יינות היקב. מצידו האחד של המטבע עלה גפן והכתובת "חרות ציון" ומצידו האחר אמפורה- כלי עתיק לאחסון יין והכתובת "שנת שתיים למרד".
מחיר: 110 ₪

מרלו 2011 - הינו יין עשיר המתאפיין במרקם קטיפתי וטעם של פירות סגולים אדומים עם ארומות של שזיפים ודובדבנים בשלים, מרגע הטעימה ניתן לחוות את הנוכחות של יין אלגנטי זה עם  סיומת עדינה ומתובלת הנשארת בפה לאורך זמן. היין יושן בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 13 חודשים. היין יתלווה היטב לארוחות בשריות ויכול להוות סיום נעים ופירותי לארוחת הסדר.
זוכה מדליית כסף בתחרות vinalies לשנת 2009 זוכה מדליית ארד בתחרות אשכול הזהב לשנת 2010
מחיר: 79 שקלים.

כל יינות יקב פסגות הינם כשרים וכשרים לפסח בהשגחת: מהדרין מטה בנימין,ה-OU, והרב באב"ד


יקב פסגות הינו היקב היחיד בארץ המשלב ערכים, תנ"ך, נוף ויין. במקום מרכז מבקרים מרשים ומעניין המשלב הסבר על דרך ייצור היין מלפני 3000 שנה ועד היום, חוויה ייחודית לכל המשפחה, כולל משחק טריויה מעניין, הסבר על אזור מטה בנימין וכמובן גם טעימות יין וגבינות.