טרנד חדש: נוצות טווס

פורסם: ה' אב התשע"ג | | 17:38 ע"י: מערכת בבא קמא
ציפורני טווס.
ציפורני טווס. צילום: נייל סטודיו.
הזכר הטווסי מתכבד בזנב מפואר, והזכר המוצלח ביותר בלהקה הוא זה בעל הזנב הגדול והמפואר ביותר משום כך נוצותיו המרהיבות היוו השראה רבה בתחומי העיצוב, האופנה והאיפור. אזעקת טרנד: הטווס!

נוצותיו הססגוניות והמרשימות של הטווס היוו השראה לאמנים, אדריכלים ומעצבים שונים מאז ומעולם. בציורים רבים תוארה הרה מלכת האולימפוס, במיתולוגיה היוונית כשהיא רוכבת במרכבה הרתומה לטווסים שסימלו גם גאווה ויופי. מאוחר יותר בהיסטוריה עת נבנה המאוזוליאום של סנטה קונסטנצה בימי הקיסר קונסטנטינוס נבחר הטווס לעטר את הפסיפס המרכזי.

טרנד הטווס חלחל בשנים האחרונות לתחום העיצוב והאופנה. לאחרונה חיבקו בחום את המוטיב גם ענפי האיפור והנייל ארט. כך לדוגמא בכנס בינלאומי שקיימה רשת 'נייל-סטודיו' בנושא טרנדים ומגמות אופנתיות לשנת 2013 הציגו גלינה סטרנקו והלנה זנינה -  שתי אלופות עולם אשר שוגרו במיוחד ממוסקבה לישראל ובאמתחתן גביעים ומדליות בקטגוריית הנייל ארט את האינטרפרטציה שלהם לססגוניותו של הטווס.

 

"ההשראה לטרנד המרהיב הגיעה מנוצות הטווס במסגרתו הוצגה במרכז הציפורן צבעוניות מדהימה וססגונית במיוחד המדמה את מראה ה-"עין" המרכזית של נוצת הטווס שבאה לידי ביטוי בצבעוניות משתנה", אומרת סימון שוויקי מתאמת טרנדים ומגמות אופנה  ברשת בנייל סטודיו.

גם בועז שטיין אמן ומאסטר באיפור מקצועי מדגיש כי "פלטת הגוונים של נוצות הטווס היא אחת מהמרשימות אותה הטבע יצר. ניגודיות של כתמתמים זהובים לצד כחולים/ירוקים עם טאץ' של טורקיז זוהי בחירה מתוחכמת, נכונה ומדוייקת להפליא על-פי תורת הצבע. שימוש בגוונים אלה באיפור עיניים באמצעות צלליות במרקמים מיטאליים ותיחומים כחולים המתחברים בהתאמה מושלמת עם נוצות הטווס - יוצרים אפקט מרהיב ונכון של איפור מרשים. הססגוניות הנוכחת של נוצת הטווס מאז ומעולם שימשה מאפרים ליצירת שילובי צבעים באיפורים שונים תוך שימת דגש על הניגודיות של כתום/זהוב לצד כחול/ירוק/טורקיז.  השפתיים מודגשות בגוונים כתמתמים עם טקסטורת סאטן למראה הרמוני של האיפור" מסכם שטיין.