אשת השנה של אמונה: פרופ' שולמית לבנברג

פורסם: כ"ח אדר התשע"ג | | 19:07 ע"י: מערכת בבא קמא
שולמית לבנברג.
שולמית לבנברג. צילום: טכניון.
פרופ' לבנברג - צעירה דתית, אם לששה, מבכירי המדענים בעולם, עומדת בראש המעבדה להנדסת רקמות ותאי גזע בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. נבחרה לרשימת 50 המדענים החשובים בעולם של "סיינטיפיק אמריקן".

אשת השנה של "אמונה" לשנת תשע"ג היא פרופ' שולמית לבנברג מהטכניון, חוקרת ומדענית בכירה, בעלת שם עולמי בתחום הנדסת הרקמות. על-פי המסורת יוענק האות במסגרת האירוע השנתי של "אמונה" לציון יום האישה הבינ"ל, שיתקיים השנה במרכז מורשת בגין בירושלים, ביום רביעי, כ"ד באדר, 6.3.13.

שולמית לבנברג, ילידת ישראל, בת 43, בוגרת אולפנת כפר פינס, היא אם לשישה ומתגוררת עם משפחתה במצפה הדתי מורשת שבגליל התחתון.

וועדת הבחירה, בראשות יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, מציינת את היותה אם למשפחה ציונית-דתית שורשית, ומדגישה את הצטיינותה הבולטת בתחומי עיסוקה המקצועיים, את הישגיה העולמיים ואת משקלה הסגולי הניכר של תרומתה לחברה בישראל ולמדינה.

לדברי יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, "ההחלטה להעניק את האות לפרופ' שולמית לבנברג היא תמציתה של גאווה ישראלית אמיתית. היא מביאה לידי ביטוי גאווה מקצועית של עולם המדע והמחקר – והטכניון בראשו, מהווה מקור של גאווה לציבור הדתי-ציוני בכללו ולתנועת האישה הדתית-לאומית בפרט, והיא מציינת את תפארתה ואת פניה היפות של מדינת ישראל".