הסרת שיער כשרה כהלכה

פורסם: ה' אב התשע"ג | | 17:43 ע"י: מערכת בבא קמא
הסרת שיער כהלכה.
הסרת שיער כהלכה. צילום: יח"צ.
שרות טיפוח יוצא דופן להסרת שיער כשרה כהלכה ושיפור המראה האסתטי.

בישראל התפתחו שרותי טיפוח יוצאי דופן מסוגם, להסרת שיער כהלכה לצורכי היהדות. דוגמאות לטיפולים המיוחדים ניתן לראות אצל נשים נשואות, המבקשות להסיר פאות אגרסיביות בטענה שהן בולטות מכיסוי הראש וחושפות את שיער ראשן. הטיפולים כוללים גם הסרת שיער מקו הפוני שבולט החוצה, מאחר ומדובר בשיער ראש בעל שורשים חזקים יותר משיער הגוף נדרשת טכנולוגיה מיוחדת להסירו.

הטיפול נעשה בטכנולוגיית "היפריון" של יזם יהודי מצרפת, המבוססת על קרני IPL. לדברי מירב נאגר, מנהלת חברת "דאה דרמה" (Dea Derma) המשווקת את הטכנולוגיה בישראל. חלק מהטיפולים הכשרים שהתפתחו לקהל הדתי כוללים הסרת שיער מזקני גברים. פעמים רבות זקן מפותח המטפס לגובה הלחיים שולח שיערות קטנות המפריעות לשדה הראייה. מבחינת ההלכה אין אפשרות לגלח את האזור וקשה לתחזק באופן קבוע את גיזום הזקן שאינו מפסיק לצמוח. לכן ה-IPL מאפשר לפלס שדה ראיה נקי בין השערות המזדקרות מעלה.

קיימת גם סדרת טיפולים להכנת גוף הגבר החרדי לקיץ למטרה שונה מהחילונים שמכינים את הגוף לקראת חשיפתו בים. החרדים מכינים את הגוף להתמודדות עם עומס החום ושכבות ביגוד העוטפות אותם. בימים חמים אלו כל שכבת שיער המתחממת בצמוד לעור הופכת למעיקה במקרה הטוב, או מגרדת ומעודדת פטרת במקרים חריפים. לכן הסרת שיער מהבטן, חזה וגב עוזרת לגבר החרדי להתמודד עם חום הקיץ ומושגות תוצאות טובות מאחר והעור שתחת כל השכבות אינו שזוף.
סדרת טיפולים נוספת ופופולארית מיועדת לשיפור הטהרה במקווה ועוזרת לניקיון טוב יותר של הגוף.

הטיפולים ניתנים על ידי נשים שקיבלו היתר מיוחד לטפל גם בגברים, מאחר שהטיפול עוזר לשמור על ההלכה. אך בתנאי שהמטפלת לובשת כפפות כדי לא לגעת ישירות בגבר וכשדלת החדר פתוחה, לכן גם נעשית הפרדה במועדי הקבלה של גברים ונשים. מומלץ למטופלים להגיע עם נשותיהם או עם חברים כדי שלא יהיה חשש מאינטימיות.

מירב מוסיפה שכפתרון לזירוז המצב המתוח, הטכנולוגיה שנבחרה בדאה דרמה מהירה פי שלוש בהשוואה לטיפולים מקבילים וניתן למדוד זאת עם סטופר. כך אין צורך לשהות פרק זמן ממושך ומיותר במכון.

פרטים נוספים מופיעים בעמוד DEA DERMA בכתובת: www.facebook.com/DEADERMA.co.il