סוף מעשה במחשבה תחילה - רכבים

פורסם: ט"ז אדר א' התשע"ד | | 11:53 ע"י: מערכת בבא קמא
מימון לרכישת רכב.
מימון לרכישת רכב. צילום: מאגר.
מגוון פתרונות למימון רכישת רכב קיימים היום לכל אלו המעוניינים לרכוש רכב חדש או משומש. מה מציעות עסקאות אלו ומה חשוב לדעת עליהן לפני שבוחרים אחת מהן?

אם בעבר רבים נאלצו לדחות את קניית הרכב או אולי לוותר על כך לגמרי, שכן לא היה ברשותם הסכום הנדרש לכך, הרי שכיום כמעט כל אחד יכול להרשות זאת לעצמו ובעיקר בזכות פתרונות מימון שונים. ניתן למצוא כיום מגוון רחב מאד של עסקאות מימון לכל אלה המעוניינים לרכוש רכבים חדשים או משומשים, עסקאות המתאימות לרכבים בדגמים שונים ובטווח רחב מאד של מחירים. מה מציעות עסקאות אלו ומה חשוב לדעת עליהן לפני שבוחרים אחת מהן?

על פתרונות המימון השונים

ישנן לא מעט עסקאות לצורך מימון רכב. עסקאות אלו יכולות להיות עבור רכישת רכבים חדשים ישירות מהיבואן, רכישת רכב ליסינג וגם רכישה מאדם פרטי. הנה כמה משיטות המימון הפופולאריות כיום:

 

1. הלוואה באמצעות הבנק – זוהי אחת השיטות המוכרות ביותר, וגם בין הוותיקות ביותר. מי שמעוניין לרכוש רכב, יכול לפנות אל הבנקים השונים לצורך בקשה להלוואת מימון רכב. הלוואה זו מציעה במסגרתה מסלולים שונים ומכסה קרוב לשמונים אחוז מעלות הרכב הכוללת. כמו הלוואות אחרות, גם להלוואה זו ישנו גבול מסוים ומעל סכום כסף כלשהו לא ניתן לבצעה. אפשר לפרוס את החזרי ההלוואה לתקופה ארוכה של עד 60 תשלומים בדרך כלל ובהתאם למצבו הכספי של המבקש אותה. את מימון הרכב בדרך זו ניתן לעשות באמצעות פנייה אל הבנק שאליו שייכים או אל כל בנק אחר, המציע עסקאות מסוג זה.

2. ניתן למצוא כיום לא מעט חברות, המציעות פתרונות למימון רכבים. חברות אלו, העובדות בשיתוף פעולה עם מגרשי רכב וגם עם יבואני רכב, מאפשרות לכל מי שאין ברשותו את כל הסכום הנדרש לביצוע הקנייה, לקבל סכום כסף משלים במסגרת תנאים מסוימים שנקבעו מראש. במקרים מסוימים ניתן לקבל אפילו מימון בשווי של 100 אחוזים מסכום הרכב. אחד היתרונות המשמעותיים של עסקה שכזו היא האפשרות לקבל אחוזי מימון גבוהים מאד ללא קשר למסגרת האשראי או למצב החשבון בבנק (בשונה בהמצב שבו מבקשים הלוואה דרך הבנק). מצד שני, חשוב לשים לב לגובה הריבית ואל התנאים הנלווים לעסקה, שכן לעיתים יהיו שונים מאלה המוצעים על ידי הבנקים.

3. שיטת מימון פופולארית מאד בשנים האחרונות היא שיטת הליסינג. רבים, המעוניינים ליהנות מרכב חדש ומתקדם יותר, יכולים לפנות אל חברות הליסינג ולבצע עסקה בתנאים אטרקטיביים מאד. במסגרת עסקה זו יש לשלם מקדמה ראשונית בגובה מסוים, ובהמשך, בכל חודש, לשלם סכום כסף שנקבע מראש. בתום תקופת העסקה (לאחר 36 חודשים בדרך כלל), ניתן להשלים את הסכום החסר ולקבל בעלות מלאה על הרכב. אפשרות אחרת, היא להחזיר את הרכב ולהיכנס לעסקה חדשה מול רכב מתקדם וטוב יותר. היתרון המשמעותי בעסקה שכזו היא האפשרות להתאים אותה אל היכולות הכלכליות של מבצע העסקה ובמקביל גם ליהנות מרכב חדש.

חשוב לשים לב

בין אם בוחרים עסקת מימון לרכב המוצעת על ידי הבנק, על ידי חברת ליסינג או אולי על ידי היבואן, חשוב לבחון אותה היטב. כל עסקה שכזו כוללת במסגרתה תנאים שונים ופרמטרים חשובים שיש להתייחס אליהם. גם אם לא מדובר בסכום כסף גבוה כל כך, יש להשקיע זמן בקריאת החוזה ולבקש לקבל את כל הפרטים הנדרשים בטרם מבצעים את הרכישה או חותמים על העסקה. כדאי כמובן גם לפנות אל חברות המתמחות בפתרונות מימון ולבצע סקר שוק מקדים כדי לבחון את כל האפשרויות וכל הפתרונות העומדים למול אלה המעוניינים לבצע רכישת רכב במסגרת עסקה אטרקטיבית ובטוחה.