אוליב ליף – גורמה צרפתי כשר בתל אביב

פורסם: י"א אב התשס"ט | | 22:12 ע"י: מערכת בבא קמא
ט"ו באב רומנטי באוליב ליף
ט"ו באב רומנטי באוליב ליף צילום: דן פרץ

מסעדת Olive Leaf במלון שרתון תל אביב מתחדשת בתפריט חדש ומזמינה אתכם לערב ט"ו באב רומנטי במיוחד.

מסעדת Olive Leaf במלון שרתון תל אביב מתחדשת בתפריט חדש שנבנה במיוחד עבורה על ידי השף צ'רלי פדידה. זו היתה סיבה מספיק טובה בשביל ללכת ולבקר במסעדה ולטעום בעצמנו מהתפריט החדש. המסעדה ממוקמת במלון שרתון מוריה ברחוב הירקון בתל אביב ומשקיפה על חוף פרישמן. מהנוף של המסעדה תוכלו להנות רק אם תגיעו מספיק מוקדם בכדי לשבת באחד מהשולחנות הצמודים לחלונות. אנחנו לצערנו הגענו בשעת ערב יחסית מאוחרת וישבנו מעט מרוחקים מהחלון. הדבר לא הפריע לנו מאחר שהחשכה בחוץ לא איפשרה לראות את הים בכל מקרה.

שף המסעדה, צ'רלי פדידה, קיבל את פנינו וסיפר לנו מעט על התפריט החדש. כל המנות מבוססות על טעמי אגן הים תיכון, טעמים של בית בקריצה עדכנית ונגיעה אישית. בתפריט אפשר למצוא טעמים המגיעים מישראל, לבנון, סוריה, ירדן, טורקיה, איטליה, יוון, צרפת, ספרד ומרוקו. "אמנם בסוריה ובלבנון עדיין לא ביקרתי, אבל בעבר עבדתי עם שפים ממדינות אלו, וכן עם שף חצר המלוכה הירדני קאטוש ומהם למדתי את שיטות הבישול המסורתיות, בהן אני אוהב לעשות שימוש" אומר פדידה.

שקדי עגל צלויים (65 ₪)
שקדי עגל צלויים (65 ₪) צילום: דן פרץ

את הארוחה פתחנו עם קרפצ'יו קישוא בלאדי (45₪) המגיע עם סלט נבטי חמנייה, סלק חמוץ מתוק וקשיו גרוס. דווקא הסלט המקורי שהתלווה למנה האפיל על הקישוא שגם הוא היה טעים מאד. מנת הפתיחה השניה שזכינו לטעום ממנה היא סביצ'ה מוסר וטונה אדומה (59₪) המנה מגיעה עם עגבניות שרי קלופות, פלחי אבוקדו, בצל סגול, עלי כוסברה וטורטיה צלויה. אך מנת הפתיחה שאהבנו ביותר היתה טרטר סלמון (50₪) המגיע סלט צנונית ועלי מייקרו, קרם ווסאבי ואספרגוס. נתח הדג היה עסיסי ועשוי טוב והסלט עשיר בטעם.

למנה עיקרית טעמנו מנתח פילה בקר צלוי (140₪) המגיע עם תפוחי אדמה צעירים, פטריות ירדן, תרד ושעועית טורקית. וכן, צלע עגל חלב (175₪) המגיע על מצע של ריזוטו סלק, לימון, עירית ואספרגוס. מבין השנים אהבנו יותר את בשר הבקר אולי בגלל שמדובר במנה היותר שגרתית. במנה הזו הרגשנו את המטבח הים תיכוני שבא לידי ביטוי בתוספת השעועית ותפוחי האדמה.

ממתק מרוקאי בסירופ תפוזים וארטיק וניל
ממתק מרוקאי בסירופ תפוזים וארטיק וניל צילום: דן פרץ


קינוחים כשרים במסעדות בשריות זו בעיה ידועה, אך השף פדידה הצליח להפתיע עם וולקנו שוקולד (35₪) מעולה שבא בתוספת גלידת וניל ופירות יער מתוקים. זללנו את עוגת השוקולד ורק אחר כך התפנינו לשאר הקינוחים שהביאו לפנינו כמו הממתק המרוקאי (35₪) בסירופ תפוזים וארטיק וניל-פיסטוק בציפוי שוקולד. הארטיק שהיה טעים היה קטן מאד והגיע על מקלון עץ קטנטן ואילו הממתק המרוקאי היה שומני ודביק כצפוי. 

המסעדה, שנחשבת לאחת ממסעדות הגורמה היוקרתיות בתל-אביב, מתאימה לבילוי רומנטי אידאלי לט"ו באב. לכבוד החג המסעדה תקושט בזרי פרחים ענקיים ומרשימים לאוירה מושלמת. השף צ'רלי פדידה יצר ארוחה שכולה זוגיות מהפתיח ועד לקינוח- פותחים עם מרגריטה פסיפלורה, ממשיכים למנה ראשונה דואט של טונה אדומה ואנטייס צלויים למחצה, רמולאד שורשים ומרמלדת עגבניות. למנה עיקרית - שוק אווז בבישול עדין , חזה מולארד צלוי, תבשיל אגסים ואגוזי מלך ביין פורט. לקינוח - עינוגי שוקולד ופירות אקזוטיים. מחיר לארוחה זוגית - 400 ₪.

שעות פתיחה:
א'-ה': 19:00-22:00


מלון שרתון תל אביב, הירקון 115, תל אביב
טלפון: 03-5219300
http://www.2eat.co.il/olive-leaf