מסעדת אי זוגי רמת החייל

פורסם: י' שבט התשע"ג | | 21:16 ע"י: בבא קמא.
מסעדת אי זוגי תל-אביב.
מסעדת אי זוגי תל-אביב. צילום: יפית אפרתי.
מסעדת אי זוגי ברמת החי"ל בתל-אביב מצוינת לבילוי זוגי ורומנטי.
כבד אווז ובריוש.
כבד אווז ובריוש. צילום: יפית אפרתי.

מסעדת אי-זוגי בתל-אביב שוכנת במלון הבוטיק לאונרדו במרכז איזור ההייטק והבילויים ברמת החייל. המסעדה היא אחותה הגדולה של מסעדת אי זוגי במלון לאונרדו ברחובות שנפתחה לפני פחות משנה. העובדה ששתי המסעדות שוכנות במלון לאונרדו השייך לרשת פתאל אינה מקרית שכן שף המסעדה איתן מזרחי מספק שירותי קיטרינג למלונות פתאל במקומות רבים בארץ כמו בחיפה, ברמת גן, בהרצליה ובקרוב גם באיזור התעשייה ברעננה. התכנון הוא כי ברעננה ייפתח סניף שלישי למסעדת אי זוגי שיחבור לסניפים ברחובות ובתל אביב ובכך יכוסה באופן מלא כל איזור המרכז.

מאפה שוקולד חם, טראפל שוקולד, ברוטב שוקולד.
מאפה שוקולד חם, טראפל שוקולד, ברוטב שוקולד. צילום: יפית אפרתי.

שם המסעדה נובע מהקונספט הייחודי שמציג השף איתן מזרחי המאפשר לאורחים המעוניינים בכך להרכיב ארוחה ממספר אי זוגי של מנות. המנות מגיעות למרכז השולחן וכל אחד לוקח לצלחתו את חלקו היחסי.  אנו ראינו בכך קונספט מושלם עבור זוגות אך יתכן שמעט בעייתי אם באים כמשפחה או כמספר זוגות חברים. עבורנו, כזוג המרבה ללכת למסעדות, הזמנת המנות למרכז השולחן והחלוקה בהן הינן כמעט דבר שבשגרה, שכן כך יוצא להכיר ולחוות יותר טעמים. לכל המנות בתפריט מחיר זהה של 49 ₪ המשחרר אותנו מהפזילה שמאלה לעבר עמודת המחירים ומאפשר לנו לבחור מנות אך ורק על פי טעמנו.

בתפריט שהוגש לנו סימנו בסך הכל שבע מנות שהתחלקו לשלוש מנות ראשונות, שתים עיקריות ושני קינוחים. תחילה הגיעה לשולחן מנת הדג, פילה של מוסר על הפלאנצ'ה עם פירה ארטישוק וסלסה של פלפלים. הדג הגיע חרוך היטב עם ציפוי פריך בתיבול ירוק ומעט מלוח שהיה טעים, פירה הארטישוק היה מיוחד מאד וללא ספק הוסיף נפח למנה. במקביל לדג הגיע לשולחן גם לחמאג'ון של טלה וטחינה העשוי ממאפה שמרים ובשר שמעליו סלט פאטוש של עשבי תיבול עם זיגוג טחינה ביתית. מכל המנות זו המנה שהכי קל היה לחלוק בה משום שהלחמאג'ון כבר מגיע חתוך לרצועות. זו מנת פתיחה מצוינת שמפיגה את הרעב הראשוני ועדין מיוחדת מספיק כדי שנרגיש במסעדת שף. הטוויסט האמיתי במנה הוא סלט הפאטוש שעל גבי הלחם שרק בשבילו היה שווה להזמין את המנה. לסיום החלק הראשון של הארוחה הגיע הדובדבן – מנת כבד אווז ובריוש ברוטב קארי קוקוס עדין, חציל צרוב וצ'אטני של עגבניות שרי. זו מנה שלא יכולנו לוותר עליה למרות שידענו מראש שמימדיה קטנים מהמנות האחרות. המנה עשירה בטעמים שונים, תחילה חיסלנו את הכבד אווז שטבל ברוטב מתקתק והיה רך ועדין. הבריוש הפרווה גם כן המתיק את המנה אך בריוש ללא חמאה לא יכול להיות יוצא מגדר הרגיל. הדובדבן האמיתי היה בעצם עגבניית שרי עשויה כצ'אטני שהיא מעין ריבה מתובלת המאפיינת את המטבח ההודי. הטעם המתוק של העגבנייה הבודדה שנחה בצלחת גרמה לנו להצטער שאין אחת נוספת.

לעיקריות הזמנו מדליוני פילה בקר צרובים על הגריל, בתוספת קוביות בטטה קריספי, ברוטב צ'ילי ושומשום, מנה קטנה אך טעימה שמשאירה טעם לעוד. בנוסף הזמנו סינטה קראסט, בשר סינטה בציפוי פיסטוק ובצל קלוי, ברוטב יין אדום. הפיסטוק במנה הורגש היטב ונתן קונטרסט נעים לבשר הרך של הסינטה. זו מנה יוצאת דופן שדווקא שמה את הציפוי במרכז בניגוד למקובל.

לקינוח הזמנו את מנת השוקולד שוקולד שוקולד - מאפה שוקולד חם, טראפל שוקולד, ברוטב שוקולד. המאפה החם התבקע עם החדרת הכפית הראשונה ואיפשר למילוי הנוזלי למלא את הצלחת. מתוך חגיגת השוקולד שנוצרה בצלחת ליקטנו את שתי קוביות הטראפל שוקולד ולהציל אותן לפני שתתכסנה בשלולית השוקולד שנוצרה. המנה מגיעה גם עם גלידת קוקוס. בנוסף הזמנו וופל מנגו, שבשל החורף הוחלף המנגו עם תות טעים וסורבה תות מעולה.

מסעדת אי זוגי
הברזל 17, תל אביב
טלפון: 03-511-0075

מחפשים מסעדה? בקרו באינדקס המסעדות הכשרות