סניף כשר לאספרסו בר בבית ברחוב ברנר 6 ברעננה

פורסם: כ"ד חשון התשע"ג | | 15:28 ע"י: מערכת בבא קמא
כשרה חדשה ברעננה.
כשרה חדשה ברעננה. צילום: אספרסו בר.

הסניף הכשר של אספרסו בר ברעננה מציע הרבה יותר מאספרסו. יצאנו לבדוק

ברחוב ברנר 6 ברעננה, בבית משנות הארבעים של המאה שעברה, נפתח לאחרונה מתחם קולינארי חדש עם ארבעה בתי עסק שמתוכם שלושה כבר פעילים: סניף כשר ראשון ברשת גלידריות הבוטיק אייסברג, סניף של רשת רובן - כריכי בשר בסגנון אמריקאי וסניף כשר של רשת אספרסו בר שבו בחרנו לבקר בבוקר יום שישי.

השם אספרסו בר מתחייב לקפה, אך הופתענו לגלות שאספרסו בר הכשר ברעננה הוא ביסטרו חלבי עם תפריט עשיר ומגוון שמקפיד על חומרי גלם טריים ורמת עשייה ושירות שהופכים את הסועדים במקום ללקוחות קבועים. בבוקר יום שישי מעט גשום ועדיין לא כל כך קריר הגענו למקום שנמצא מספר צעדים ממרכז רחוב אחוזה. השילוב בין מבנה הבית, העיצוב, הריהוט, התפריט והסועדים השרה אוירה אירופאית וכמעט יכולנו לדמיין שאנחנו יושבים בבית קפה בפריז, עם יתרון הכשרות.

אגס פלורנטין.
אגס פלורנטין. צילום: אספרסו בר.

מזג האוויר הסתווי אפשר לנו ליהנות גם ממנות קיציות קלילות וגם ממנות בעלות משקל כבד יותר. כפי שכבר ציינו, תפריט המסעדה עשיר ואפשר למצוא בו מנות שיתאימו לכל סיטואציה ולכל שעה ביום ממבחר סוגים של ארוחות בוקר עשירות, מנות פסטה טריות, סלטים, כריכים, טוסטים מנות ראשונות ודגים לעיקריות, פיצה אישית ובר מגוון עם משקאות חמים, קרים, בירות ויין מסוגים שונים.

פתחנו במנה מבין מבחר המנות הראשונות בתפריט, קרם חצילים שרופים בטחינה (24 ₪), שהיא חציל באלדי שרוף במרקם קטיפתי, עם טחינה במרכז הצלחת מטובל בשמן זית, שום, לימון ומוגש עם ביצה פרוסה ולחם טרי שנאפה במקום. מנת פתיחה שהיה נחמד להתחיל איתה, ויחד עם הלחם חלקנו אותה בזוג. בהמשך, חלקנו מנת ארוחת בוקר קלאסית ומיוחדת של אגס (Eggs) פלורנטין (39 ₪) שהיא ביצים עלומות על לחם בריוש עם תרד חלוט ברוטב הולנדייז. המנה מוצעת גם בגרסת אגס בנדיקט עם סלמון מעושן (במקום תרד, 49 ₪). התקדמנו עם מנה של ארוחת בוקר דלוקס (62 ₪) שכוללת סלט פירות עם יוגורט צאן ומוזלי עם דבש או סליאן, מיץ טבעי (נסחט במקום), קפה חם, סלט קצוץ או סלט ירוק (בחרנו בקצוץ), לחם טרי לצידו טחינה ירוקה, ממרח אבוקדו, גבינת שמנת, חמאה, סלט טונה וזיתים וכמובן אומלט לבחירה כשבחירתנו הייתה אומלט תרד עם ריקוטה ופטריות, שהתברר כבחירה מוצלחת. ארוחת הבוקר עשירה ומשביעה גם ללא המנות שעימן פתחנו. עם ארוחת הבוקר הזמנו מנת פפרדלה (62 ₪) שהיא פסטה רחבה טרייה עם סלמון, תרד חלוט ושמנת. מנה מוצלחת, טעימה וטרייה. 

ארוחת בוקר דלוקס ופסטה פפרדלה.
ארוחת בוקר דלוקס ופסטה פפרדלה. צילום: בבא קמא.

המנות כולן מלמדות על מקום שמקפיד על תפריט מגוון ומוקפד ושלכל מנה מוקדשת תשומת לב מיוחדת, בשונה ממה שאנחנו מכירים מבתי קפה גנריים. קינחנו עם קפוצ'ינו ובקסטה של עוגיות מקרון וביניהן כדור גלידת וניל בשוקולוד חם ופסטוקים.
יצאנו מרוצים והרגשנו שבעלי המקום דואגים שכך יצאו כל הסועדים. כמו שאר הלקוחות הקבועים במקום, סיכמנו שלביסטרו אספרסו בר עוד נחזור, אולי בפעם הבאה לגרסת ארוחת ערב.

אספרסו בר

הבית ברחוב ברנר 6, רעננה
כשר בהשגחת הרבנות רעננה
טלפון: 09-9745316
דף הפייסבוק של אספרסו בר

(סניף כשר נוסף באיזור התעשיה פולג, נתניה)