ממבו - מסעדה חלבית כשרה בדרך לצפון

פורסם: ב' ניסן התשע"ב | | 23:19 ע"י: מערכת בבא קמא
צילום: ממבו.

אם אתם עוברים בכניסה ליקנעם בדרך לצפון, כדאי לכם לעצור בממבו לארוחת בוקר, לקפה או כדי להצטייד במאפים מתוקים איכותיים במיוחד.

בדרך לשבת אצל המשפחה בצפון, עצרנו בצהרי יום שישי אביבי בכניסה ליקנעם לארוחת בוקר-צהריים בממבו (לאחר ששמענו על אזני ההמן של המקום). ממבו נמצאת בכניסה הראשית ליקנעם (מול קניון G). אם אתם מגיעים מהמרכז מכיוון כביש 6, עליכם לפנות ימינה בכניסה ליקענם ומיד מולכם תוכלו לראות את ממבו. כשהגענו, בחרנו ליהנות ממזג האוויר האביבי והתיישבנו במרפסת המסעדה שצופה אל הכביש הממשיך לכיוון העמקים, ומן העבר השני לקניון הסמוך.

סלט בממבו.
סלט בממבו. צילום: ממבו.

ממבו מתאימה להגדרה של בית קפה-מסעדה וגם להגדרה של קונדיטוריה. כל אחד מתארי המקום עומד בכבוד בפני עצמו בזכות השף-קונדיטור ברוך חי דבח שכבר עשר שנים אחראי על כל מה שקורה בממבו. החל מהתפחת בצק הפיצה, הכנת הפסטות ועד הקצפת החלב בבר. התפריט עשיר וכולל מבחר אפשרויות של פיצות, פסטות, סלטים ודגים. כמו בכל בית קפה, גם בממבו מציעים משקאות חמים וקרים וכמובן תפריט מתוקים שכולל עוגות מוס, טארטים, עוגיות, פוטיפורים ועוד.
התפריט העשיר וההקפדה הפדנטית על העשייה (כפי שלמדנו בהמשך), גרמו לנו לתהות מדוע אנשים בוחרים לשבת ברשת בתי הקפה שנמצאת מעבר לכביש (שאת שמות הלקוחות הקריאו שם בזה אחר זה), במקום לקבל במחירים מעט יותר יקרים, יחס אישי, איכות טריות בלתי מתפשרת ומגע של שף אמיתי שמתייחס אל המנות כאל יצירות אומנות.

מכל המבחר שבתפריט, בחרנו בהצעה המשתלמת בתפריט, שהיא ארוחת בוקר זוגית (98 ₪) שממנה אפשר ללמוד על איכויות חומרי הגלם ועל ההקפדה בעשייה, גם כשמדובר במנות בסיסיות. כל אחד מאיתנו קיבל חביתת ירק מושקעת בתוספת פטריות, בצל ומוצרלה מותכת שעיטרה את מרכז האומלט. מהמנה הזו אפשר להתרשם שיד אומן נגעה בה ולא מדובר בסתם חביתה. בנוסף, הוגש לשולחן סלט ירקות בתיבול ויניגרט למוני עדין, מוגש בקערה גדולה מעוטרת בשוליה במבחר גבינות. הגיעו גם צלחות קטנות עם פרוסות אבוקדו מתובלות, סלט ביצים במיונז, פלפלים קלויים, זיתים, חמאת שום-שמיר וריבה. התרשמנו שכולם עשויים בקפידה מחומרי גלם איכותיים. בנוסף הוגשו שני כיכרות קטנים של לחם מחמצת חמים וטריים שהדגימו את כישורי האפייה של השף – וחבל שאי אפשר לתאר את הריח שהביאו אל השולחן במילים.

ארוחת הבוקר מלאה את כל צורכנו, ולכן את איכות המתוקים, הפיצות והפסטות נאלץ לבדוק בהזדמנות אחרת בדרך לצפון.

ממבו
בכניסה הראשית ליקנעם
04-9938008
כשר בהשגחת הרבנות המקומית