מינאטו מסעדת סושי כשר בהרצליה

פורסם: כ"ו תשרי התשע"ב | | 21:44 ע"י: בבא קמא.
מינאטו - מסעדה יפנית כשרה בהרצליה
מינאטו - מסעדה יפנית כשרה בהרצליה צילום: אתר המסעדה.

מסעדה יפנית חדשה בהרצליה פיתוח מציעה מטבח בסגנון איזאקיה הכולל מבחר מנות בשריות קטנות.

לפני כחודשיים נפתחה בהרצליה פיתוח מסעדה יפנית חדשה, סניף נוסף למסעדת מינאטו הותיקה הממוקמת בתחנת הדלק במחלף קיסריה על כביש מספר 2. אקי טמורה הוא שף המסעדה היפני, מומחה סושי הנשוי לישראלית וגר בארץ כעשרים שנה, הוריו מחזיקים במסעדה ברובע מינאטו שבטוקיו. מתן רוזנטל וקובי נינו בעלי המסעדה, שני חברי קיבוץ, הקפידו מאד על מתן עיצוב אותנטי למסעדה, הכיסאות הייחודיים יובאו במיוחד ובתי התאורה במסעדה העשויים עץ ונייר נבנו על ידי מרדכי סלע ממצפה הילה ששהה יותר משנתיים ביפן ולמד את המלאכה במקדש יפני.

את הסושי מכינים לעיני הסועדים.
את הסושי מכינים לעיני הסועדים. צילום: אתר המסעדה.

מסעדה שני תפריטים, תפריט צהריים הכולל בעיקר ארוחות עסקיות ומיועד לעובדי הסביבה ותפריט ערב האידיאלי לדייטים ויציאה עם חברים. תפריט הצהריים של מינאטו מבוסס על "דון בורי", קערה בתרגום מילולי, המציע מבחר קערות אורז עם בשר, עוף או ירקות (55-69 ₪). תפריט הערב מבוסס על הסושי בר המוכר והאיזאקיה (Izakaya) הפופולארי ביפן למפגשים חברתיים אחרי העבודה. האיזאקיה הינו סוג של פאב יפני, המגיש משקאות אלכוהוליים מסורתיים לצד צלוחיות אוכל המלוות את המשקאות. בנוסף, היושבים על הדלפק יכולים להזמין ארוחת טעימות הכוללת מנות מגוונות המוכנות על ידי השף מול עיני הסועדים. השף עוקב ודואג שלאורך כל הארוחה יגיעו לכיוונכם מנות חדשות, הארוחה יכולה לארוך 2-3 שעות ומחירה נע בין 220-320 ₪ לסועד.

כבוד פתיחת הסניף החדש של המסעדה בהרצליה פיתוח, הוזמנו לטעום מהתפריט הייחודי. עוד לפני שהזמנו מהתפריט קיבלנו מטליות לחות לניגוב הידיים, אולי כדי שנוכל לאכול עם הידיים בזמן הארוחה. מיד לאחר בחירת המנות הוגשו לנו בנוסף גם סלט חצילים ברוטב מיסו שהיה טעים ומתוק, ותפוחי אדמה ברוטב גזר שהיו מעט חריפים. החורף שבפתח, פיתה אותנו לנסות ולטעום מהמרקים היפניים. החלטנו לוותר על מרק המיסו המוכר ובחרנו לטעום ממרק הטופו על בסיס ציר דגים עם ג'ינג'ר המגיע עם חתיכות גדולות של טופו מטוגן, צנון ובצל ירוק. למרות שאנחנו לא חסידים גדולים של טופו, המרק היה טעים והקריספיות של הטופו הוסיפה המון. טעים יותר היה מרק האטריות אודון עם פטריות שיטקה, בצל ירוק וג'ינג'ר. הכפות היפניות לא אידיאליות לתפוס את האטריות וכמו בשאר ה"סכו"ם" היפני צריך להתאמץ כדי לתפוס את האוכל.

תפריט הערב אינו מחולק בצורה ברורה למנות ראשונות ועיקריות, ולכן עשינו את החלוקה הזו לעצמנו, למנות ראשונות בחרנו לנסות את המטבח האיזאקיה, ואת הסושי השארנו למנה עיקרית. בין מנות האיזיקאיה מצאנו את שיפודי האנטריקוט מגולגל עם אספרגוס ברוטב טריאקי (33 ₪), מנה שהוכתרה כמנצחת הגדולה של הארוחה. חתיכות האנטריקוט היו עשויות בדיוק רב ושמרו על עסיסיות ורכות. בנוסף הזמנו סלמון צרוב במחבת המוגש עם סלט דק, רוטב פונזו, טריאקי ומיונז פיקנטי (31 ₪). הסלמון היה טעים מאד, אך אין במנה זו ייחודיות בולטת. תפריט הסושי עשיר הרבה יותר והיה קשה לבחור את המנות, ביקשנו מהמלצרית עזרה בבחירה ואחרי שהראנו העדפה לרולים Inside-out בחרנו את קארה-אגה - נתחי דג מטוגן עם אבוקדו, בצל סגול ומלפפון בציפוי שבבי טמפורה (45 ₪), ובמידורי - טמפורה של תרד, אספרגוס ומיונז בציפוי סלמון צרוב (57 ₪). שתי הבחירות היו מעולות ומומלצות בחום.

לקינוח התלבטנו בין הסורבה, מוס שוקולד והטפיוקה ובחרנו לבסוף באחרון שנחשב בעינינו למעניין מבין השלושה. הטפיוקה מגיע עם קרח גרוס, חלב קוקוס וחמוציות, קינוח קייצי לא שגרתי שמתאים למשוגעים על המזרח.

מינאטו

כשרות, רבנות הרצליה
המנופים 8, הרצליה פיתוח
09-7731703