בלאק בפתח תקווה הופך לכשר

פורסם: י"ג תמוז התשע"א | | 17:07 ע"י: בבא קמא.
Black הכשרה בפתח תקווה.
Black הכשרה בפתח תקווה. צילום: אורן שלו.

ברביעי ביולי השנה סניף Black בפתח תקוה הפך לכשר והצטרף לסניפים באשדוד, תל-אביב וירושלים שמתגאים בתפריט המבורגרים כשר.

האם רשת מסעדות ההמבורגרים של השף צחי בוקששתר מתחרדת והופכת לשחורה? כנראה שהדבר לא יגיע לכך, אך לאחרונה שני סניפים ותיקים של הרשת הפכו לכשרים: הסניף באשדוד והחודש גם הסניף בפתח-תקווה שמצטרפים לסניפים הכשרים האחרים של הרשת בקניון עזריאלי בתל-אביב ובירושלים. השינוי בתפריט הוא משמעותי, שכן הוציאו את השמנת מהפירה ואת הגלידה החלבית מהסופלה, שבמקומן השתמש השף בשמן זית ובסורבה מנגו.

ה-Black Bar 'n' Burger ממוקם בקריית מטלון בפתח-תקווה ונהנה בשעות הצהריים מקהל לקוחות של עובדי היי-טק שבאים לעיסקיות. בשעות הערב זוגות ומשפחות עם ילדים באים להתפנק ובלילה מגיעים צעירים ליהנות מהמבצעים על השתייה לאחר עשר בלילה. המקום גם מזמין את הקהל לצפייה משותפת במשחקי ספורט על טלוויזיית ה-100 אינצ' שמכסה את אחד מקירות המסעדה.

המבורגר.
המבורגר. צילום: יח"צ.

בביקורנו במסעדה התרשמנו מהעיצוב הפנימי של המסעדה. הצבע השחור אכן שולט יחד עם תאורה בצבע אדום. ניתן לשבת מחוץ למסעדה וליהנות מאויר צח, או בישיבה במזגן בפנים על גבי שולחנות או ספות. אנחנו בחרנו לשבת על הספות בתוך המסעדה. כשהגיע התפריט החלטנו לוותר על מנות ראשונות ולהזמין במקומן מנה עיקרית נוספת מתוך מבחר המנות העיקריות שקרצו לנו יותר. החלטנו לשלב מבין תפריט ההמבורגרים והמנות האחרות. הזמנו את מנת שלושת הטנורים (63 ₪) הכוללת שלושה מיני המבורגרים: ההמבורגר הרגיל הידוע של הרשת, עופבורגר העשוי מנתחי פרגית טחונים עם אגוזים וגמבה ופופאי-בורגר עם תרד ואגוזים. כתוספת מעל ההמבורגר בחרנו חזה אווז פריך שהגיע בצלוחית לצד ההמבורגרים. יש משהו בהמבורגרים קטנים שיותר כיף לאכול אותם, וגם כך אפשר לטעום יותר סוגים של המבורגר במנה אחת.

בנוסף הזמנו את מגדל הקורנביף שהוא לחמנייה עמוסה בחתיכות דקות של קורנביף המונחות אחת על השנייה ויוצרות כמעין מגדל שהדבר היחיד שמחזיק אותו מלהתפרק הוא קיסם עץ ארוך התקוע במרכז. למנה מצורף גם חרדל דיז'ון חריף. המנה טעימה ומשובחת ושמה דגש על הבשר והיא מזכירה קצת את הסנדוויצ'ים העמוסים במעדניות בניו-יורק. את המנה החביבה עלינו ביותר השארנו לסוף, דאבל עוף – מנה גדולה של חזה עוף ברוטב צ'ימיצ'ורי ופרגית בצ'ילי עם בצל ירוק, תרד וקוביות עגבניות, מונח על פיתה דרוזית דקה. מנה זו מומלצת במיוחד. מנה עשירה בטעמים שמגיעים מהרטבים ובאופן כללי כיף היה לחתוך מהפיתה ולמלא אותה בבשר עם הרוטב.

למנה אחרונה הזמנו סופלה שוקולד שהיה עשוי טוב, עם פנים נוזלי אך לא מתפרק לצד כדור סופלה מנגו שהיה טעים. זו המנה היחידה שלא נאלצנו ללכלך את הידיים בשביל לאכול ממנה.

בחודש יולי, רשת Black תחגוג את יום העצמאות האמריקאי עם מנה מיוחדת - ההמבורגר הגדול בישראל – 1.1 ק"ג. ההמבורגר לאמיצים בלבד מגיע בלחמנייה גדולה במיוחד שנאפת במיוחד למנה זו ויחד עם תוספת מהתפריט. מחיר המנה הוא 129 ₪ וחברי מועדון זכאים לקבל תוספת נוספת.

Black Bar 'n' Burge
הסיבים 18, פתח תקוה
03-9191891