אסיאתית כשרה בתל אביב

פורסם: כ"ו סיון התשע"א | | 00:23 ע"י: בבא קמא.
גיוזה עוף.
גיוזה עוף. צילום: אתר המסעדה.

בלמון גראס התל-אביבית תוכלו להינות ממבחר מנות אסיאתיות, יפניות, סיניות ותאילנדיות במחירים סבירים.

לפני כשנתיים סיקרנו במדור זה את מסעדת צ'יינה לי הותיקה בתל-אביב. מאז המסעדה נסגרה ורק לאחרונה נמצאה מסעדה אסיאתית כשרה שתחליף אותה. מסעדת Culture by Lemongrass מציעה תפריט כשר עם מבחר מנות מהמטבח האסיאתי: סיני, יפני ותאילנדי.

המסעדה ממוקמת במרכז תל-אביב ברחוב אבן גבירול המשופץ, ובעלת עיצוב מוקפד ונקי. כמו במסעדות אחרות שביקרנו בהן, מצאנו על השולחנות מסכי מגע המציגים את התפריט בצורה נוחה בליווי הסברים ותמונות. כפי שאומרת הקלישאה, תמונה אחת שווה אלף מילים ואכן הרבה יותר קל להזמין מתפריט דיגיטלי המציג תמונות של המנות מאשר לנסות ולהבין על טיב המנה מהתיאורים הקצרים שנדחקים לתפריט של שניים וחצי עמודים. התפריט הדיגיטלי שימושי במיוחד עבור מנות הסושי, שכן על כל מושג יפני לא מוכר יופיע הסבר קצר.

צ'יקן ספרינג רול - עלי אורז ממולאים.
צ'יקן ספרינג רול - עלי אורז ממולאים. צילום: אתר המסעדה.

המנות העיקריות גדולות ומשביעות, אך בביקורנו במסעדה לא פסחנו על המנות הראשונות לפתיחת התיאבון. הזמנו את הצ'יקן ספרינג רול - עלי אורז ממולאים בעלים ירוקים, מלפפון, שבבי עוף ועשבי תבלין (21 ₪). מדובר במעין אגרול בשרי אך פחות משמין מאגרול רגיל שכן הוא עשוי מעלי אורז שכמובן גם מפחיתים מטעמו מעט אך המילוי מפצה על כך. בנוסף הזמנו גיוזה עוף, מעין כיסוני בצק יפניים במילוי בשר המגיעים עם רוטב טריאקי (27 ₪). ניתן להזמין את המנה מטוגנת או מאודה. הגיוזה הזכירה את הקרפעלך של סבתא אך הטריאקי הוסיף להם טוויסט יפני נחמד.

לעיקרית הזמנו את מנה הנקראת "הקמבודית" המכילה אנטריקוט, חציל פריך, חזה אווז מעושן, פלפל, בזיליקום, צ'ילי, בצל, קרמל, קינמון ואורז מאודה (48 ₪). הטעמים של כל המרכיבים התמזגו יחד ויצרו מנה מעולה שמרגישים שהיא אסיאתית אבל נראה שהתאימו אותה גם לטעם של המערב. בנוסף הזמנו מתוך תפריט מנות הבית את מנה ענקית של "סאטה" – חמישה שיפודי פילה עוף ברוטב בוטנים מלזי בתוספת אורז יסמין מאודה וסלט מלפפונים מרענן (53 ₪). המנה הייתה מעולה, השיפודים היו רכים והאורז טעים. 

לסוף הארוחה הגענו מפוצצים ולא נשאר לנו מקום לקינוח, אך יתכן וזו סיבה טובה לחזור שוב. מסתבר שלכבוד הקיץ המסעדה יצאה במבצע מיוחד בו על כל הזמנה של למעלה מ-100 ₪ מקבלים וופל בלגי על חשבון הבית.

למי שרוצה לחגוג בצוותא, במקום ניתן לארח עד 50 איש או לנצל את התפריט האסייתי הכשר לאירוח בבית, עם אפשרות לשירותי קייטרינג עד 100 איש. בנוסף לחובבי העסקיות: בשעות הצהריים ועד לשעה 17:00 מחכות לכם עסקיות משתלמות, הכוללות מנה עיקריות בתשלום ומנה ראשונה חינם. בין השעות 17:00-12:00 בכל ימי השבוע (כולל אפשרות להזמנת שתייה בתוספת 6 ₪).

למון גראס
אבן גבירול 22, תל אביב.
טלפון: 03-6951268
http://www.rest.co.il/sites/Default.asp?txtRestID=5819

שעות פעילות:
א'-ה': 24:00-11:30
שבת החל מצאת השבת ועד 24:00