כשרה חדשה ברעננה: ליליות ביסטרו

פורסם: כ"ד אדר א' התשע"א | | 15:47 ע"י: מערכת בבא קמא
מסעדה בשרית כשרה ברעננה.
מסעדה בשרית כשרה ברעננה. צילום: דניאל לילה

מסעדת ליליות התל אביבית היוקרתית חוצה את גבולות תל אביב ומגיעה לרעננה בגרסה קלילה יותר.

העיר רעננה נחשבת כעיר שבה ישנם הרבה מקומות כשרים. האוכלוסייה הדתית המבוססת בעיר השפיעה על החלטותיהם העסקיות של בעלי העסקים שייצרו סטאטוס קוו שבו כל בתי הקפה והמסעדות במרכז העיר נושאים תעודת כשרות. מקדונלד'ס פתחה ברעננה את אחד הסניפים הראשונים הכשרים של הרשת וכך גם רשתות אמריקאיות נוספות שכבר נשכחו מהנוף הישראלי (דנקן דונטס, קופי בין, סטארבקס). באופן מפתיע דווקא מסעדות כשרות, כאלו שמגישות מנות בשריות בסגנון קולינרי מוקפד (ולא על שיפוד או בלאפה), קשה למצוא בעיר. את החלל הבלתי מנוצל הזה תפסה לאחרונה ליליות ביסטרו מקבוצת ליליות התל אביבית המפעילה את מסעדת ליליות וליליות בייקרי. את המסעדה הרעננית החדשה הגדירו מנהלי המסעדה כ- casual dining, ובתרגום שלנו, ארוחת ערב אבל ללא חליפה ועניבה (כפי שהיו אולי מצפים מאיתנו בליליות התל אביבית). המסעדה מעוצבת בהתאם, חלל עם ויטרינה מעוגלת, ספסלי ישיבה מרופדים לאורך דופן פנים המסעדה, בר עשיר עם היצע קוקטיילים מגוון ואיזור ישיבה תחת כיפת השמיים במרפסת המסעדה. את אחד מאגפי המסעדה ניתן לסגור לאירועים פרטיים קטנים של עד 30 אורחים.

טרטר סלמון.
טרטר סלמון. צילום: דניאל לילה.

עוד לפני שנספר על התפריט, חשוב לציין שליליות ביסטרו ממשיכה את הפרויקט החברתי הייחודי שמתקיים מזה עשור במסעדת ליליות. בקרוב יתחיל לפעול הפרויקט החברתי בליליות החדשה בשיתוף מחלקת החינוך של עיריית רעננה ועמותת עלם, במסגרתו יוכשרו ויועסקו בני נוער בסיכון שנפלטו ממסגרות חינוכיות למקצוע הטבחות. הם ירכשו הדרכה, ליווי ותעסוקה לתקופה של כשנה וחצי. הכשרה זו תקנה להם מקצוע מבוקש ותצייד אותם לראשונה בחייהם בכלים להשתלבות בחברה כאזרחים תורמים. מאחורי פעילות מיזמי ליליות עומדת קבוצת יזמים עסקיים-חברתיים אשר חברו למימושו של חזון משותף של שילוב עסקים עם עשייה חברתית. חברי הקבוצה, קרן דואליס הקרן ליזמות חברתית עסקית בראשות חנוך ברקת תושב רעננה, אסף בלנק תושב הרצליה ונדב ברגר , חרטו על דגלם את המונח עשייה חברתית, אשר להבדיל מהמונח תרומה חברתית, עוסק בשילוב אוכלוסיות חלשות יותר ונותן להן אפשרות לשנות את עתידן ולהפוך לאזרחים עצמאיים ונורמטיביים בחברה.
ונחזור לתפריט. השף נעם דקרס, שף מסעדת ליליות בשנתיים האחרונות, הנמנה עם צמרת השפים בישראל, מוביל את הצד הקולינרי של המסעדה. התפריט כולל מספר מנות בהשראת מסעדת ליליות הותיקה בת"א ומבחר מנות חדשות ומגוונות. את מטבח המסעדה מגדירים בליליות כ"מתבסס על מטבח צרפתי קלאסי כפרי, עם הקפדה על רמת ביצוע גבוהה מאוד, תוך שימוש בחומרי גלם מקומיים איכותיים ויצירת מנות ייחודיות אך פשוטות", ועל כך הגענו להעיד.

הגענו למסעדה באחד מערבי יום חמישי בחודש אדר הקריר. במהלך הערב, התמלאה המסעדה עד אפס מקום. קהל הסועדים מגוון וכולל את הנוף האנושי הרענני המצוי – חובשי כיפות שמצאו מסעדה טובה בלי לצאת לתל אביב, משפחות אנגלוסקסיות שבאו לזלול המבורגר אמיתי, זוגות מכל הגילים שהחליטו להעביר ערב רומנטי ושולחן שבו רק נשים שנראה שהחליטו לארגן "ערב בנות" מהעבודה. את הארוחה פתחו הסועדים במסעדה בטעימת קוקטייל בקרדי פינה קולדה על חשבון הבית, וכך גם אנחנו. לאחר הגעת התפריטים והזמנת המנות, הגיע לשולחן לחם הבית עם מטבל בטטה, לצידו כוסות היין שהזמנו (26 ₪ לכוס), קברנה סוביניון פטי ורדו של יקבי בנימינה (עירוב של זני הענבים קברנה סוביניון 80% ופטי ורדו 20%). פתחנו בקרפצ'יו סינטה בשמן זית פיקואל ועלי ארוגולה (46 ₪) שניצח בהתלבטות מול המרק עוף עם אטריות שעליו חשבנו כשלמדנו את התפריט בבית מתוך אתר האינטרנט של המסעדה. הקרפצ'יו לא הופיע בתפריט באתר, אך זו הייתה הפתעה טובה בתפריט במסעדה מכיוון שזו מנת פתיחה מועדפת עלינו. לצידה הזמנו ראשונה נוספת, טרטר סלמון (42 ₪) שמגיע בצורת מעגל משורטט במרכז הצלחת (מעין המבורגר בשר דג נע) ולצידו מפוזרים צלפים, עירית וביצה קצוצים דק. מנה מעניינת וטעימה שאפשר לאכול בה את הדג לבדו (בתיבול מיץ לימון) או לגרוף עם המזלג שבבים קצוצים של התוספות המפוזרות יחד עם הדג ולקבל טעם אחר.

עופיון צלוי בליליות.
עופיון צלוי בליליות. צילום: דניאל לילה.

לעיקרית הזמנו סטייק סינטה (115 ₪ למנה של 250 גרם, שאפשר גם להגדיל אותה ל-300), שהוא תוספת נוספת לתפריט שלא עודכן עדיין באתר המסעדה. המנה שלצידה צ'יפס גורמת גאווה ליושב מולה שיודע שתכף הבשר העסיסי הזה ישב אצלו בבטן. לצד המנה הציעו לנו גם רטבים (קטשופ, מיונז, חרדל וברבקיו) שיכולים להועיל לצ'יפס אך לטעמנו רק יכולים לפגוע בטעם הבשר שעומד בגאווה רבה בזכות עצמו. העיקרית הנוספת הייתה עופיון צלוי (89 ₪), שמופיע בפרק מיוחד בתפריט תחת הכותרת "תנור אבן". העופיון עשוי בתנור, מתובל בעשבי תיבול ומוגש עם פירה. בשר העופיון היה רך וטעים, הוא מוגש בצלחת בשלמותו וגורם ליושב מולו להרגיש כמו ענק תנכ"י שעומד בפני ארוחה דשנה של עוף שלם.
הקינוחים לצד השתיה החמה סיכמו ערב מוצלח. מנת קרמבל תפוחים עם כדור סורבה ג'ינג'ר (טעם מתוק מיוחד) ומנה של קרנצ' אצבעות שוקולד (כמו כיף כף, רק הרבה יותר) שמוגש עם כדור סורבה שוקולד.

ליליות ביסטרו, רחוב הנשר 1, פינת דרך ירושלים, רעננה
כשר בהשגחת רבנות רעננה

שעות הפעילות:
א - ה 24:00 - 12:00
ו 14:30 - 12:00
ש 24:00 - 20:00
עסקיות:
א - ה 17:00 - 12:00
טלפון 09-8853508

חניה פרטית ללקוחות המסעדה

עדכון 03/10/2012: המסעדה נסגרה