לקראת החגים: משחקי הקופסא החדשים של רבנסבורגר

פורסם: י"ז אלול התש"ע | | 14:51 ע"י: מערכת בבא קמא
משחק חדש: קיקי ריקי.
משחק חדש: קיקי ריקי. צילום: יח"צ.

לכאורה תם עידן משחקי הקופסא. נראה כי הנוער היום מעדיף משחקי מחשב. ובכל זאת, ניסינו לאחרונה שני משחקים חדשים מאת היצרן הנודע רבנסבורגר.

קודם כל נקדים ונאמר כי המשחק, החלקים והאריזה יוצאי דופן באיכותם. החלקים נעימים למגע והקופסא תאריך ימים.
הנסיינים שלנו היו 2 ילדים חמודים בני חמש ושלש ששיחקו במשחקים ביחד עם סבא. המשחקים שניסינו היו קיקי ריקי ומפצח האגוזים.

משחק חדש: קוקו המשוגע.
משחק חדש: קוקו המשוגע. צילום: יח"צ

קיקי ריקי מיועד על פי הרשום לילדים מגיל ארבע. מנסיון גם גיל שלוש נהנה הנאה מרובה. זהו משחק תחרותי בו על התרנגולות לטפס אל ראש ערמת החציר. התרנגולת הראשונה להגיע – זוכה. חוקי המשחק פשוטים, וקובית המשחק מלווה בסמלים – צורות שונות של כובעים. התרנגולת שחובשת את הכובע אותו מראה הקוביה– היא זו שתתקדם אל עבר ראש ערמת החציר. מפתחי המשחק הקדישו מחשבה רבה כדי להתאימו גם לילדים שאינם יודעים קרא וכתוב או חשבון.

המשחק מפצח האגוזים, נקרא במקורו קוקו המשוגע, הוא בבסיסו משחק זכרון. למרות שהאריזה קובעת כי הוא מתאים לילדים מגיל שבע, גם ילד בן חמש (חמוד ומוכשר) שיחק בו בהנאה גלויה. גם כאן אין צורך בשום ידע של קריאה או כתיבה. הסמלים על הקוביה קובעים מהו המהלך.

הקופסא מכילה קופים קטנים הארוזים בשישה אגוזי קוקוס. האגוזים מונחים על לוח המשחק ומטרת המשחק הוא לנחש איזה את צבע הקפופיפים בכל אחד מהאגוזים. על פי הקוביה, כל אחד בתורו יכול להציץ לאחד האגוזים, לסובב את הלוח או להחליף את מקום האגוזים ולבלבל את היריב. בדרך זו, המתמודדים צריכים להמשיך ולזכור היכן כל צבע כך שאם ינחשו נכונה – יוכלו ליטול קוף אחד. המנצח הוא מי שאסף קופיפים בכל ששת הצבעים.


בחגים, כאשר המחשב כבוי, כאשר כל המשפחה מבלה ביחד – זהו הזמן למשחקי קופסא. ואם משחקי קופסא – כדאי למצוא משחקים באיכות טובה.
את המשחקים ניתן להשיג בחנויות הצעצועים הנבחרות וברשת פאזלנד.