אלף בי"ת של מניות - אותיות שכל משקיע צריך לקרוא

פורסם: ט' שבט התשפ"ב | | 12:44 ע"י: מדור פרסומי. בחסות לאומי.
השקעות
השקעות צילום: pexels.com
מניות הן אחד מכלי ההשקעה החשובים והמרכזיים בעולם ההשקעות. אם אתם רוצים להיות חלק מהעולם הזה - חשוב שתלמדו את הנושא לעומק. נתחיל מהאל"ף בי"ת - הבסיס שכל משקיע חייב לדעת בנושא מניות.
מהן מניות?
מניות הן כלי פיננסי המונפק על ידי חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה. מניה למעשה מהווה בעלות על אחוז מסוים מתוך חברה. לדוגמה, החזקה של 100 מניות מתוך סך של 10,000 מניות השייכות לחברה, משקפת בעלות על 1% מסך החברה. מחיר המניה נקבע בהתאם לשוק בו היא נסחרת, כלומר, מחיר המניה הוא פועל יוצא של היצע וביקוש. 
 
שוק המניות
מניות הן כלי פיננסי המשמש להשקעה כספית. כלומר, אדם הבוחר להשקיע את כספו במניות, למעשה מעריך כי ערך החברה שאת מניותיה הוא בחר לרכוש, צפוי לעלות. כפועל יוצא ישיר ומיידי, גם ערך המניות שהוא מחזיק צפוי לעלות וכך יגדל הונו. מן העבר השני, מובן כי לא כל החברות נמצאות תמיד במגמת צמיחה, וישנן תקופות מסוימות בהן חברות עשויות לחוות ירידה בשוויין. לכן, מומלץ תמיד לא לשים את כל הביצים בסל אחד ולא להשקיע במניות בודדות, אלא בסל רחב של מניות באמצעות מדדים כמו S&P500, תל-אביב 125 ועוד. באופן הזה, אתם יכולים לפזר את הסיכון בין מספר רב של מניות ולזכות גם בתשואה גבוהה יחסית לאורך זמן וגם בתיק השקעות יותר יציב.
 
ניהול עצמי או באמצעות גוף מקצועי?
השאלה הראשונה אותה שואל את עצמו מי שמעוניין להשקיע את כספו בשוק ההון ולהיכנס לעולם ההשקעה במניות היא: "איך לעשות זאת?" הרי בשונה מרכישת מוצר שנמצא על המדף בסופר, רכישת מניות אינה נגישה בצורה כל כך פשוטה וטבעית, ויש להכיר את הדרכים לביצועה. מעבר לכך, לאדם מן השורה, אשר מבקש להשקיע את כספו, יש יכולת מוגבלת להבין באילו מניות נכון יהיה לו להשקיע על מנת להשיג את התוצאות המיטיבות עבורו. לשם כך נדרש לרכוש ידע רב בתחום. לכן, ישנם משקיעים רבים אשר בוחרים שלא לנהל את תיק ההשקעות שלהם בעצמם, אלא לעשות זאת באמצעות גוף מקצועי. גופים מקצועיים מעין אלה יכולים להיות בבנקים עצמם, חברת השקעות כלשהי וכן ברוקראז'ים מקצועיים עצמאיים. כל אחד מאלו עשוי לספק שירות מקצועי להשקעת כספים במניות, ולסייע לכם להוציא את התוכנית הפיננסית שלכם מן הכוח אל הפועל. 
 
שוק המניות – מבוסס מידע
רבים נוטים לחשוב כי השקעה במניות משולה להימור על רולטה – הסתברות מקרית לזכייה. אולם מי שמצוי ברזי עולם זה יודע כי לא כך הדבר. שוק ההון הוא שוק כלכלי מבוסס ידע. למי שהינו בעל ידע מקצועי, יש יכולת גבוהה יותר לבחור במניות שיניבו תשואה חיובית לאורך זמן. נכון, כמו כמעט כל עסקה המבוצעת בחיינו, גם בהשקעה בשוק ההון נדרשת מידת מה של מזל טוב, אולם זהו בוודאי לא הרכיב היחיד הקובע את פוטנציאל הרווח שלנו. משקיע מקצועי הוא נושא הכלים שביכולתם להכווין את האדם הפשוט אל המניות אשר ישקפו את מידת הסיכון שהוא מעוניין ליטול, ולסייע לו להגשים את מטרותיו הכלכליות בצורה הטובה והיעילה ביותר. לכן, כאשר אתם מבקשים להשקיע במניות, עליכם לקחת בחשבון כי ללא ידע הולם לא תוכלו לעשות זאת.