והבית הזה הוא אני – איך תטביעו את חותמכם האישי בעיצוב הבית

פורסם: י"ב כסלו התשפ"ב | | 09:36 ע"י: מדור פרסומי.
עיצוב הבית
עיצוב הבית צילום: pixabay
עיצוב הבית שלכם הוא תהליך חשוב מאין כמותו, שמשפיע על איכות החיים שלכם לשנים רבות קדימה. לא בכדי צריך להשקיע בכך לא מעט מאמץ וכסף. מדובר בהשקעה שאמורה לשרת אתכם ואת משפחתכם לאורך זמן רב, וברור שאתם רוצים להגיע לתוצאות הטובות ביותר שמתאימות ביותר לטעם האישי שלכם. אבל איך עושים את זה, ועל מה חשוב להקפיד כשמטביעים את החותם האישי שלכם בעיצוב הבית? ננסה לענות על השאלות הקשות הללו.
 
 
עיצוב הבית חייב להתאים לטעם האישי שלכם
 
לא פשוט לתכנן ולעצב בית מאפס, וכשאתם עושים את זה בוודאי יש לכם לא מעט שאלות וקושיות. מדובר באתגר לא פשוט, אבל הדבר החשוב ביותר שעליכם לזכור לאורך כל האתגר הזה הוא שהבית צריך להתאים לכם. בית שמעוצב לעילא ולעילא אך אינו מתאים לסגנון ולרצונות של המשפחה שגרה בו , אינו בית שיהיה לכם נעים לחיות בו. הבית צריך להיות מעוצב בהתאם לטעם האישי ולסגנון שלכם ושל המשפחה שלכם, ולכלול אלמנטים סגנוניים שיהפכו את המרחב הריק לבית עבורכם. האפשרויות הן רבות מאוד, החל בעיצוב מודרני ונועז וכלה בסגנון כפרי וחמים. לכן, השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא - מה בדיוק הסגנון שלכם והטעם האישי שלכם.
 
איך עושים את זה נכון? קודם כל מגדירים את הסגנון שלכם
 
כאמור, המשימה הראשונה שלכם היא להגדיר בצורה נכונה את הסגנון העיצובי שתרצו שיהיה בבית שלכם, ולמעשה מדובר בהגדרה של הטעם שלכם. האם אתם מעדיפים סגנון שמרבה בצבעים טבעיים, עם משטחים של עץ ועם ריהוט שמשתלב באווירה הטבעית של הבית? במצב כזה, אתם צריכים לחפש עיצוב בסגנון כפרי. מצד שני, אם מה שאתם מחפשים הוא דווקא צבעים מתכתיים יותר, וסגנון שיכול להיות מרשים יותר אך גם מעט פחות "קלאסי" – אתם מחפשים אלמנטים מודרניים והייטקיסטיים יותר. שאלו את עצמכם את השאלות האלה, ובהתאם לכך תתקדמו לבחירה של האלמנטים העיצוביים השונים.
 
בוחרים באלמנטים מסוימים? תוודאו שהם מתכתבים עם שאר הבית
 
אחת הטעויות המשמעותיות ביותר שאנשים עושים בעיצוב הבית שלהם הוא בחירה באלמנטים שונים שלא מתאימים זה לזה, מתוך מחשבה שדברים יפים שונים יתאימו יחד בכל מקרה. זו כאמור תפיסה שגויה מאוד, ועליכם לחשוב כיצד אתם מעצבים את הבית שלכם בצורה קוהרנטית ולא רק אסתטית. אגב, גם סגנון אקלקטי שלכאורה משלב סגנונות שונים, דורש תכנון מוקפד ולא מדובר ב"מיש-מש". כך למשל מטבח כפרי שיש בו אלמנטים של עץ אבן טבעית לא יחיה בשלום עם תאורה לבנה ובוהקת. הדבר יוצר אי נוחות ותחושה של חוסר קוהרנטיות. כשאתם בוחרים באלמנטים עיצוביים מסוימים, יהיו האלמנטים האלה באשר יהיו, אתם צריכים לוודא שהם מתכתבים בצורה נכונה עם מה שסובב אותם, בשביל ליצור את האווירה שאותם אתם מחפשים ואת הסגנון המועדף עליכם. 
 
לפעמים, ההשפעה הגדולה ביותר היא של הפרטים הקטנים
 
ישנו משפט ידוע לפיו השלם נמצא בפרטים הקטנים, וזה המצב גם בכל מה שנוגע לעיצוב הבית שלכם. כשאתם מעצבים, שימו דגש לא רק על הרהיטים הגדולים ועל הדברים הבולטים שקופצים לעין. התייחסו גם לפרטים הכי קטנים, החל מתחתיות כוסות הקפה ועד לידיות הארונות. כל אלמנט כזה יכול להשתלב בצורה מושלמת בתוך החזון העיצובי שלכם, ומנגד הוא יכול גם לצרום בעין כמו שרק אביזר שלא שייך לסגנון יכול לצרום. לכן, חשוב מאוד לרדת לפרטים הכי קטנים – ובסופו של דבר להגיע לתוצאה המיטבית.
כשאתם מעצבים את הבית בצורה נכונה ומדויקת, בהתאם לטעם שלכם ובצורה נעימה ומשפחתית – אתם משקיעים בצורה הנכונה ביותר ולטווח ארוך. עשו זאת בהתאם לרצונות ולטעם שלכם, והרוויחו מכך במידה הרבה ביותר.