ככה בוחרים תואר

פורסם: י"ז אלול התש"פ | | 01:38 ע"י: מדור פרסומי
לומדים לתואר
לומדים לתואר צילום: pexels.com
שאלת הלימודים היא שאלה מורכבת שהתשובה אליה לא תמיד ברורה ופשוטה. איך בוחרים תואר באופן מוצלח?
יש את האנשים האלה שתמיד הולך להם חלק. מילדות הם יודעים מה הם רוצים להיות כשיהיו גדולים ומה ילמדו כשיגיעו לאוניברסיטה. עם זאת, אצל רובנו שאלת הלימודים היא שאלה מורכבת שהתשובה עבורה לא תמיד ברורה. במאמר הבא ניתן כמה טיפים שיסייעו לכם לבחור תואר באופן מוצלח עבורכם.
 
קצת מחקר לא יזיק
 
פעמים רבות קיים פער בין תדמית של מקצוע מסוים לבין מימושו בפועל בשגרה היומיומית. סדרות טלוויזיה שעוסקות בפסיכולוגים או עורכי דין למשל, לא בהכרח משקפות את המציאות נכוחה, ולא פעם קיים דיסוננס בין הדימוי לבין איך שהעסק מתנהל באמת.
כאשר ניגשים ללימודי תואר ראשון חשוב להפריד בין התדמית למציאות. רצוי מאוד לעשות מחקר קצר ולהבין איך הדברים עובדים. ממה מורכב התואר? איזה קורסים נדרשים לקחת בו? כיצד נראה היום שאחרי הלימודים? מענה על שאלות כאלו ודומות להן יסביר לכם אם זה באמת המקצוע עבורכם או שהוא רק מצטלצל יפה על הלשון. מומלץ לגלוש באתרים רלוונטיים (לכל תואר באוניברסיטה יש אתר ייעודי) ולראיין סטודנטים ובוגרים של התואר על מנת לגבש תפיסה מציאותית ככל הניתן בהקשר אליו.
 
ללכת עם החוזקות הטבעיות
 
לכל אחד מאיתנו יש צדדים בהם הוא חזק יותר וצדדים אשר פחות נוחים לו. כאשר בוחרים תואר ראשון, רצוי מאוד לוודא שהתואר אכן תואם את יכולותיכם הטבעיות, או לכל הפחות לא מנוגד להן ב-180 מעלות. לדוגמה, אדם שמתקשה מאוד במתמטיקה ויש לו בעתה ממספרים, עלול לסבול מאוד מלימודי מדעי המחשב אשר דורשים התעסקות מתמדת במספרים. אדם שלא מסוגל להתמודד עם מראות של דם, יחווה קשיים רבים בלימודי רפואה, וכך הלאה. חשוב להבין מה משמעות הלימודים מבחינה זאת, והאם יש לכם את התכונות הדרושות כדי להצליח בהם כיאות.
 
עצות מחברים ומשפחה - אולי מכאן הדרך להצלחה?
 
אנחנו מכירים הכי טוב את עצמנו, אולם לעיתים כדאי להיעזר בסביבה הקרובה בהכרעה של החלטה כה חשובה כמו התואר הראשון. עצות מהמעגל הראשון יכולות לשקף עבורנו חוזקות או חולשות שאולי לא היינו מודעים לקיומן. חברים טובים או קרובי משפחה יכולים להאיר זווית נוספת עליכם ועל הלימודים, שאולי התפספסה, ושווה להיעזר בהם ולשתף אותם בלבטים השונים. עם זאת, יש לזכור שהלימודים בתואר הם שלכם ולא של אף אחד אחר. לכן חשוב שההחלטה תשקף בסופו של דבר את רצונכם האמיתי, ולא תנבע משאיפה לרצות את הקרובים לכם בכל מחיר.
 
הסבלנות משתלמת
 
כשנדרשים לגבש החלטה בנושא כה משמעותי, מוטב לא לרוץ, ומומלץ לשקול את כל האופציות בסבלנות. אין סיבה למהר עם ההחלטה, ולפעמים עדיף אפילו לחכות עם ההרשמה אם אתם עדיין לא סגורים על עצמכם. מחקרים מצאו שסטודנטים מבוגרים יחסית, מרוצים יותר מהלימודים שלהם, ואפשר לשער שחלק מזה נעוץ בכך שהם לקחו החלטה שקולה ונבונה לגבי בחירת התואר.
 
במרוץ לבחירת התואר לפעמים שווה לקחת את תפקיד הצב, ולקחת את הזמן עד שמקבלים החלטה ששלמים איתה.