איזה עיצוב מתאים לעתיד שלך?

פורסם: ז' אלול התש"פ | | 10:16 ע"י: מדור פרסומי
עיצוב העתיד
עיצוב העתיד צילום: Adam Winger
לכל מקצועות העיצוב יש קווים משותפים: הם עוסקים תמיד בשילוב בין אסתטיקה לפונקציונאליות, והעוסקים בהם נדרשים להיות יצירתיים, בעלי חשיבה חזותית מפותחת, ולדעת לשים לב לפרטים הקטנים. עם זאת, מעבר לקווים הכלליים, כל אחד מתחומי העיצוב הוא עולם ומלואו. קיימים תחומים רבים שבהם נדרשים מעצבים, ביניהם עיצוב אופנה, עיצוב תעשייתי, עיצוב גרפי, ועוד - כל אחד מהם מהווה התמחות שונה לחלוטין. אז איזה תחום הכי מתאים לכם?

עיצוב אופנה

אם אתם חיים ונושמים אופנה, מתעדכנים באופן תדיר בטרנדים לוהטים, ומרכיבים אאוטפיטים שהופכים אתכם למרכז תשומת הלב בכל אירוע - ובכן, זאת התחלה טובה, אבל זה לא בהכרח אומר שאתם צריכים להיות מעצבי אופנה. לצד תשוקה עזה לאופנה, מי שרוצה לעסוק בעיצוב אופנה צריך להיות מוכן לעבודה קשה, מחשבתית וגם פיזית. עיצוב בגד טוב מתחיל ברעיון טוב, אבל הוא נמשך בבחירת בדים, גזירה ותפירה. נדרשת סבלנות רבה, נכונות לעבוד קשה ותשומת לב לפרטים - אבל כל אלו משתלמים כשרואים את הבגד על המסלול.

עיצוב תעשייתי

מעצבים תעשייתים הם מעין שילוב בין מהנדסים לאומנים: הם אלו שיודעים איך להתאים את העיצוב לפונקציה שממלא המוצר, במטרה להביא לתוצר אסתטי ויעיל כאחד. לדוגמה, מעצב תעשייתי בתחום כלי הרכב לא יכול להתרכז רק במראה של המכונית אותה הוא מעצב. עליו לחשוב גם איך הצורה של המכונית תשפיע על מהירות התנועה ועל הבטיחות שלה. מעצבים תעשייתים צריכים להכיר היטב את החומרים שהם עובדים איתם, ולדעת איזה חומר מתאים לכל דבר. אם אתם אוהבים לעבוד עם הידיים, לא מפחדים מניסוי וטעייה, והראש שלכם מתפוצץ מרעיונות למוצרים שיהפכו את החיים שלנו לקלים יותר - עיצוב תעשייתי הוא כנראה התחום שתככבו בו.

עיצוב גרפי

עיצוב גרפי, שנקרא בחלק מהמקומות היום תקשורת חזותית, הוא בעצם עיצוב של כל מה שאנחנו רואים בדו-ממד: בין אם מדובר בפוסטרים, ספרים ומגזינים, וגם אתרי אינטרנט ואפליקציות. העבודה של מעצב גרפי היא לקחת את המשמעות של הטקסט, ולהביע אותה גם דרך העיצוב של האותיות ומה שמסביבן. מדובר בתחום שיש בו חשיבות רבה לפרטים ולתחושת הרמוניה. מעצבים גרפים יודעים איך לבחור את הפונט והצבע המדויקים כדי להעביר את המסר בצורה החדה ביותר, או ליצור את האווירה המבוקשת אצל המתבונן. זהו תחום שבו לעתים קרובות כל המוסיף גורע, שכן הדבר הכי חשוב בעיצוב גרפי, לצד היצירתיות, הוא היכולת להיות מדויקים.

לסיכום, למרות שמקצועות העיצוב דומים זה לזה בקווים הכלליים, כל אחד מהם דורש סט אחר של יכולות וכישורים. אם אתם מתלבטים מה הכי מתאים לכם, הדרך הכי טובה היא להתנסות קצת בכל דבר, באופן חובבני, ואז להבין מה אתם הכי נהנים לעשות. מי יודע, אולי עוד תגלו על עצמכם משהו שלא ידעתם.