איזה מקצועות מתאימים לבוגרי מנהל עסקים?

פורסם: י' סיון התש"פ | | 07:43 ע"י: מדור פרסומי
ללמוד מנהל עסקים
ללמוד מנהל עסקים צילום: pixabay.com
בוגרי מנהל עסקים יכולים לעבוד בתחומים רבים ומגוונים, כשכירים או כעצמאיים, בעבודה מעניינת הטומנת בחובה שכר גבוה. המאמר יציג את כל מה שרציתם לדעת על המקצועות המתאימים לבוגרי התחום.
לימודי התחום משתלמים
 
לימודים לתואר ראשון או לקורס מנהל עסקים מעניקים אפשרויות רבות לעבודה בתחום על פי ההתמחות. המקצועות מגוונים וכוללים עיסוק בשיווק, כלכלה, ניהול, מימון, תפעול וייצור, יזמות וחדשנות, מערכת מידע ועוד. כאשר לומדים ניהול ניתן להתמחות בניהול שיווקי, ניהול פיננסי, ניהול משאבי אנוש, ניהול וחינוך, ניהול טכנולוגי ועוד. המתמחים בניהול משאבי אנוש למשל מפקחים על העובדים ואחראים על היחסים ושירותי השכר, ההטבות וההשתלמויות לעובדים. הם יכולים גם להגיע לתפקידי ייעוץ ואף להיות סמנכ"לים של חברות.
 
גם מנהל עסקים עם התמחות של ניהול ספורט יוביל לעבודה מעניינת בהפקת אירועי ספורט. העבודה מתרכזת בניהול תקציבי הספורט בגוף בו עובדים, ניהול יחסי הציבור וגיוס חסויות. העבודה היא בארגוני ספורט פרטיים או ציבוריים. 
 
מקצועות בתחומי השיווק
 
לימודים עם התמחות בשיווק תיפתח לכם שער כמנהלים ומפקחים על כל פעולות השיווק. תוכלו לעבוד כמנהלי שיווק, מרקום, יחסי ציבור או כיועצים שיווקיים. גם התמחות בניהול בתחום השיווק הדיגיטלי משתלמת. מומחים בתחום זה יעסקו בשיווק ובקידום אתרים, פרסום ברשתות חברתיות וכמשפיעים על רכישת מוצרים על ידי הצרכנים. המקצועות המבוקשים בתחום הם: מנהלי שיווק דיגיטלי, מנהלי קידום אתרים, מנהלי פרסום ברשתות חברתיות, מנהלי תיקי לקוחות, מנהלי קמפיינים ועוד.
 
מקצועות המתאימים למתמחים פיננסיים
 
מתמחים בכלכלה, חשבונאות או ראיית חשבון יכולים לעבוד כמנהלים בתחומים אלו וכרואי חשבון במוסדות ציבוריים ופרטיים. ההשתלבות בחברות ובתעשייה תעניק להם את האפשרות לעסוק בפעולות הכוללות חשבון, הכנסות והוצאות, תמחור ותקצוב ומכירה וקנייה. למעשה המנהל עוסק בניהול של המאזן החודשי בחברה, הוא מפיק דוחות הון ומייעץ לחברה על מצבה הפיננסי. 
בלימודי ההתמחות מכשירים את הלומדים לתכנן צעדים פיננסיים, לנתח מידע עם מצב השוק, לערוך תחזיות פיננסיות ולנהל את כל הקשור בראיית חשבון וכך להיות מנהל בתחום זה. 
התמחות בכלכלה תעניק מקצוע של מנהל כלכלי בגופים פיננסיים פרטים או אחרים כמו: בנקים, חברות ביטוח ותאגידים גדולים. המנהל בתחום אחראי לשלם לספקים, להנפיק חשבוניות, לגבות חובות, לתת זיכויים וכד'. 
 
ניהול מימון מאפשר שילוב מקצועי בשוקי ההון, בתי ההשקעות השונים, מסחר בניירות ערך ועוד. עוד מקצועות נחשקים בתחום ניהול המימון הם: מנהלי פניות עמיתים, יועצים פנסיוניים ומנהלי חברות ביטוח.
 
מקצוע נוסף הוא אנליסט או יועץ השקעות במוסדות כמו: הבורסה, בנקים וחברות ביטוח. באם היכולת הניהולית מוכחת וצוברים ניסיון ניתן אף להתקדם ולנהל אסטרטגיה ופיתוח עסקי או להיות מנכלים של התאגיד או החברה. ניהול בתחום האסטרטגיה יכול להוביל למקצוע של יועץ אסטרטגי במחלקות ייעוץ שונות בחברות גדולות.