חורף בירושלים - הצגות ותרבות

פורסם: כ"א חשון התשע"ז | | 01:10 ע"י: בבא קמא
סדרת הצגות
סדרת הצגות "אגדות הלבנה" בבית אביחי צילום: בית אביחי
ירושלים היא עיר שמלאה באירועי תרבות וגם בחודשים הקרובים יגיעו אליה הצגות מובילות. החל מביקורת פוליטית, דרך ההצגות של חנוכה ועד אירועים מיוחדים לילדים – הנה כמה הצעות שכדאי להכיר

הצגות ואירועי תרבות בירושלים לא מיועדים רק לתושבי העיר. אורחים, תיירים ומבקרים מכל רחבי העולם מגיעים לירושלים כדי לקחת חלק בחוויה התרבותית. ההוכחה למעמד התרבותי של ירושלים היא מגוון ההצגות שנערכות בה בתקופת החורף. אפשר למצוא הצגות מובילות בכל רחבי ירושלים ולאתר אירועי תרבות למבוגרים, ילדים ובני משפחה.

בנוסף, בחודשים הקרובים ייערכו ברחבי ירושלים הרבה הופעות סטנד אפ קלילות יותר. בתאריך 19.11 יופיע אבי נוסבאום במועדון "צוותא" בעיר, ובתאריך 5.12 יארח אורי חזקיה סטנדאפיסטים נוספים במועדון "סטנד אפ פקטורי".

גם תחום המחול לא נפקד מאירועי התרבות של החורף בירושלים. גולת הכותרת היא שבוע המחול הבינלאומי שיתקיים בתאריכים 2.12-8.12 ברחבי העיר ובו תופיע נבחרת של יוצרי מחול מובילים מהארץ ומהעולם.

בין ביקורת פוליטית למחזמר: נובמבר ודצמבר בתיאטרון

מי שמחפש מחזמר בירושלים ישמח להגיע להצגה "המפיקים" שתופיע בתיאטרון ירושלים בתאריך 23.11 בשעות 17:00 ולאחר מכן 20:30. ההצגה מסתובבת בכל רחבי הארץ עם שחקנים מובילים כמו הווארד שכטר, שי אמויאל ומיטל סגל, אבל בתיאטרון ירושלים היא זוכה להפקה יוקרתית ותנאים מעולים.

עוד בתיאטרון ירושלים ייערכו בחודש נובמבר הצגות קלאסיות כמו "חצוצרה בואדי" בתאריך 20.11, "סוויטת כרמן" בתאריך 28.11 ו"הספר מסיביליה" בתאריך 8.12 ו-10.12. כמו כן, כדאי להזכיר את המופע של "לורד אוף דה דאנס" שחוגג 20 שנה בתיאטרון ירושלים בתאריך 13.12 ואת מופעי חנוכה לכל אורך דצמבר.

בתאריכים 1.12 ו-3.12 תופיע בתיאטרון החאן בירושלים ההצגה "אוכלים". ההצגה מוגדרת כדרמה, אך בפועל היא מהווה משל פוליטי עוצמתי ואקטואלי. הטוויסט המעניין הוא הגיבורים שלוקחים חלק בהצגה וביניהם המלך אחאב, אשתו איזבל ונבות היזרעאלי. קשה להתעלם מהמסר הביקורתי של ההצגה ואפשר להגיע אליה במסגרת בילוי עם חברים.

לא משאירים את הילדים מאחור: מציינים את החורף ואת חנוכה

הורים צריכים לדעת שיש הרבה הצגות בירושלים שמתאימות גם לילדים. בבית אבי חי לדוגמא תיערך סדרת הצגות לילדים לפי חודשי השנה. ההצגות מתאימות לגילאי 4-8 והן נקראות "אגדות הלבנה". ההצגות מתקיימות בתאריכים 22.11, 23.11, 28.11 ו-29.11 והן מהוות הזדמנות מצוינת לחשוף את הילדים לתכונות המיוחדות של חודשי הסתיו והחורף.

גם בחנוכה יתקיימו הצגות רבות לילדים בבית אבי חי בירושלים. המופע "חנוכה – הסיפור האמיתי" משלב פנטומימה, ליצנות ותיאטרון חפצים והוא מספר מחדש את העלילה המסורתית של חנוכה מההתחלה ועד הסוף. המופע מתאים לילדים מגיל 4 וגם הורים עומדים ליהנות ממנו. מחיר ההצגה הוא 40 ש"ח לילד ראשון, 30 ש"ח לכל ילד נוסף ו-20 ש"ח למבוגר מלווה.