אם ליהודה המכבי היה GPS

פורסם: כ"ה חשון התש"ע | | 15:56 ע"י: מערכת בבא קמא
בית חורון
בית חורון צילום: google earth

לקראת חג החנוכה גופים רבים מחפשים תכניות העשרה לחג. קהילות, מתנ"סים ומוסדות חינוך רוצים להעביר את חווית החג ותכניו בדרך מעניינת ומהנה. הרב שלמה הכט מציע פיתרון חדשני וטכנולוגי למסירת הסיפור ההיסטורי של החג.

שדה המערכה
שדה המערכה צילום: google earth

"אירועי חנוכה – קרבות המכבים ונס פך השמן התרחשו ממש פה, בארץ ישראל. אנחנו יודעים היכן ומתי, אך עדיין קשה לנו להמחיש לעצמינו כיצד התרחשו הדברים, ומה היו למשל הטכסיסים בהם השתמש יהודה המכבי במלחמתו", כך אומר הרב שלמה הכט, שחזר זה עתה משליחות בסאן דייגו, ארה"ב. "היה קשה לי עוד יותר להסביר את האירועים לחברי הקהילה בארצות הברית, אך בעזרת מצגת זו הצלחתי 'לפתוח להם את העיניים'"
על מנת להתגבר על הקושי פיתח הרב הכט הרצאה העושה שימוש בGoogle Earth™ ללימוד הגיאוגרפיה וההיסטוריה של מלחמות המכבים.
הכלי החדש יחסית של Google Earth™ מאפשר המחשה מרחיקת לכת. בלחיצת כפתור ניתן לעבור ממידע בן ימינו לראיית השטח כפי שהיה בימי המכבים. בעזרת התוכנה ניתן לבנות מסלול העוקב אחר הכוחות המפלסים את דרכם בשטח, ביום ובלילה. בדרך זו ניתן להבין טוב יותר את האתגרים שבפניהם ניצבו המנהיגים והמצביאים.
כל המידע המועבר בהרצאה מבוסס היסטורית ומדעית ומוצג בצורה דינמית ומרתקת.
 

שדה מערכה
שדה מערכה צילום: google earth

"ההרצאה באמת מאירת עיניים. אני מצמיד את מקומות הקרבות לכבישים וישובים של ימינו, מדגים על ידי תנועה תלת מימדית בשטח מה ראו הכוחות היריבים, ואיך השפיעו תוצאות הקרבות על המצב בארץ".
הכט אומר כי המצגת מתאימה למסיבות חנוכה למבוגרים וגם לחברות המעוניינות להעניק שעה של העשרה יהודית או היסטורית לעובדיהם במהלך היום או בערבים.
ניתן להתרשם ולהוריד הדגמה של ההרצאה לחנוכה.