מנות חמות ב-5 ש"ח בתחנה המרכזית בירושלים

פורסם: ד' אייר התשע"ה | | 13:42 ע"י: מערכת בבא קמא
קוסקוס עם שעועית ברוטב עגבניות.
קוסקוס עם שעועית ברוטב עגבניות. צילום: מאיר בולקה.
לראשונה בישראל: מנות צמחוניות טבעוניות חמות הנעשות במקום ועוד מגוון פריטי מזון מהיר ושתייה קלה וחמה בכשרות מהדרין ב – 5 שקלים בלבד

גל המחאות החברתיות שהחל לפני שלוש שנים הביא עמו יוזמות והתאגדויות ברוכות, כדי לשנות כאן, ולו במעט את הרגלי הצריכה והמחייה היקרים. מסעדת פשוט טעים שנפתחה במתחם התחנה המרכזית בירושלים  הוקמה בדיוק בשל כך.

הבעלים משה וולפסון וחמו, יוסף מנחם, איש עסקים ובעל ניסיון של 28 שנים בתחום המזון וההסעדה, עומדים מאחורי היוזמה הקולינרית החברתית שהחלה בירושלים ומתרחבת במודל זכיינות לכל הארץ, (סניף נוסף בבעלות צפוי להיפתח בשבועות הקרובים במרכז ת"א).

השניים החליטו שאפשר למכור במחיר הזה ואפילו גם להרוויח על בסיס התנועה של האנשים במקום. את הרעיון והשיטה הביא עמו מנחם כשמכר כבר בשנות השמונים  קפה ב – 3 שקלים במזנון שפתח לחברי אגד. המסעדה שוכנת בתחנה המרכזית, אזור סואן שעוברים בו מדי יום אלפי אנשים, והוא משרת את כל סוגי האוכלוסיה בכל השכבות הסוציואקונומיות. יוסף מנחם: "ראיתי חסד בעניין, והבנתי שככול שתהיה תנועה אצלנו כך תגיע ההצלחה והרווחיות". עוד הוא מוסיף: "עד לאוקטובר 2013 יכלו הצרכנים הישראלים רק לחלום על כוס קפה בחמישה ש"ח. המחירים שהיו נהוגים אז בשוק נעו בין 13-18 ש"ח לכוס קפה אחת. כיום, לאחר שנתיים מתחילת אותה המהפכה אנו עדים להמשך מגמה ואת מה שקופיקס התחילה בקפה אנו ממשיכים בתחום המזון המבושל והמוכן במקום".

קוסקוס עם עדשים.
קוסקוס עם עדשים. צילום: מאיר בולקה.

התפריט המגוון בכשרות מהדרין שמתאים לכל חיך, נבנה בקפידה על ידי יועץ עסקי תפעולי וקולינרי השף אייל קורנבליט בעל ניסיון עתיר שנים בתחום הקולינריה. המאפים מגיעים מדי יום חמים וטריים, בניגוד לקופיקס כל הסנדוויצים, המרקים והמנות החמות נעשים מדי יום במקום  עם מיטב חומרי הגלם האיכותיים והטריים. אפשר למצוא מגוון של פריטי מזון ושתייה כמו: פיצות, עוגות, מאפים, סנדוויצים במבחר טעמים: (ביצה קשה, חביתה, טונה, גבינה מלוחה בליווי ירקות טריים), שתייה חמה, שתייה קלה, אייס קפה, סלט פירות, מוזלי, סלטים חיים טריים,  ולראשונה בישראל גם מנות צמחוניות טבעוניות חמות הנעשות במקום ממיטב חומרי הגלם האיכותיים המוגשות בקופסא של 330 גרם כמו: אורז לבן, אורז עם ירקות, שעועית לבנה ברוטב עגבניות, בורגול עם ירקות, בורגול עם עדשים, קוסקוס עם ירקות, שני סוגי מרק משתנים בכל יום, תפוח אדמה אפוי, פסטה פוזילי ברוטב עגבניות ובצל, ופסטה עם פטריות. והכול כמובן במטבע של 5 שקלים.  הסניף החדש בתל אביב יציע גם ארוחות בוקר, וכ – 12 סוגי מנות פחמימה ו – סוגי סלטים. בפשוט טעים דוגלים בעשייה חברתית והיחס לעובדים הוא שווה והוגן ושכרם עובר את רף המינימום.


פשוט טעים, מתחם התחנה המרכזית רח' יפו 224, ירושלים,
טל': 0522718447