הצצה לחיי הקהילה בזמן ההתנתקות

פורסם: ט"ז כסלו התשע"ה | | 13:56 ע"י: מערכת בבא קמא
הקרנת הסרט בסינמטק ירושלים.
הקרנת הסרט בסינמטק ירושלים. צילום: מירי צחי.
"בין שמים לחול"- הושק הסרט המספק הצצה נדירה של קהילה בזמן ההתנתקות

מאות אנשים נכחו אמש בהקרנה בסינמטק, בניהם אנשי קהילת נצרים, רבנים, אישי ציבור, ביטחון ותקשורת לרגל השקת הסרט שהוקרן בשיתוף מרכז קטיף והסינמטק. הסרט צולם ממבט של נערה, תושבת נצרים, עשרה ימים לפני הגירוש וסיפקה הצצה ייחודית ובלעדית על חיי הקהילה נצרים לפני, תוך כדי ואחרי הגירוש. החיפוש אחר הדרך לאחות את השברים ולצמוח מחדש, שתי וערב של תחושות קשות, רגעי ניצחון וכאב, בחיים הפרטיים של התושבות שהסכימו לחשוף את התמודדותן, ובחיי הקהילה שעמדה במבחן קשה מכל- עקירה.

שלמה קוסטינר תושב נצרים ויו"ר המועצה הציבורית להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון שיתף את הקהל ברשמיו מהסרט: "בתור תושב נצרים הסרט בהחלט מבטא את הרוח המיוחדת של נצרים". גם דורון אלמוג, אלוף פיקוד דרום לשעבר, שליווה את קהילת נצרים בהתנתקות הוזמן לאורך כל השנים לאירועי הקהילה השונים וכן גם להשקה. הוא אמר בהתרגשות "תודה על הבחירות שלכם אז, בחרתם באהבה, החלוציות שלנו ושלכם היא שקובעת את גבולות המדינה והאדם".

במשך כמה חודשים רקמו מרכז קטיף שיתוף פעולה ייחודי בינם לבין סינמטק ירושלים ובניהם מנהלת האירועים שלהם, קרול דרייפוס, שהתרגשה מאוד לארח סרט אחר, שמביא קהל שונה לאקרנים באופן חד פעמי ומרגש.

"הקהל שמגיע לכאן מאוד ירושלמי, צרכני תרבות בני חמישים פלוס, גם סטודנטים ואמנים מגיעים, מדהים לראות פה אוכלוסיה כל כך שונה, עם ציציות וכיסויי ראש ממלאים את הקהל, שיתוף הפעולה עם המרכז והבמאית, יהודית פסל הוליד הקרנה של סרט איכותי", ציינה דריפוס.

מרכז קטיף שם לעצמו מטרה להביא לקהל הישראלי פיסות ממורשת ענפה של חבל ארץ שכיום לא נמצא בשטחי מדינת ישראל. החלטה שהתקבלה לפני עשור חיה ופועמת ומשאירה את רשמיה בחברה מבחינת ביטחונית, מדינית וחברתית.

לשם כך המרכז יוזם ומוציא לפועל אינספור פרויקטים, בחינוך, בהפקת סרטים, בהפעלת ארכיון ומרכז מבקרים הפתוח לקהל הרחב המבקש לטעם טעם חלוציות והגשמה.

בימים אלו המרכז מקדם הקרנות נוספות של הסרט ברחבי הארץ.