כורסאל, ניחוח צרפתי מתוק כשר

פורסם: ג' חשון התשע"ה | | 23:18 ע"י: מערכת בבא קמא
כורסאל ברחוב בן גוריון ברעננה.
כורסאל ברחוב בן גוריון ברעננה. צילום: אתר המסעדה.
ביקרנו בסניף הרענני של רשת בתי המאפה 'כורסאל פטיסרי' ונהנינו מניחוח צרפתי כך סתם באמצע היום

מיכאל וסופי קבריט עשו עליה לפני כעשור מצרפת. את רשת האופנה שניהלו בפריז עזבו ובארץ גילו את הצורך במאפים לאניני טעם, ברמת איכות גבוהה. את הסניף הראשון של רשת בתי המאפה 'כורסאל פטיסרי' הם פתחו בשנת 2010 ברחוב דיזנגוף פינת בן גוריון בתל אביב עם תשוקה גדולה. בעקבות ההצלחה נפתחו סניפים נוספים בבן יהודה ודיזינגוף בתל אביב וגם בגבעתיים וברעננה. לאחרונה פתחה הרשת את הסניף השישי ברחוב אבן גבירול בתל אביב ובקרוב יפתח הסניף השביעי בהרצליה. כל הסניפים מתהדרים בכשרות מהדרין.

ביקרנו בסניף ברעננה, השוכן ממש במרכז העיר, ברחוב בן גוריון, מטרים ספורים מרחוב אחוזה הראשי. ברעננה, קהל לקוחות פוטנציאלי מגוון ובפרט, רבים מעולי צרפת מצאו את משכנם הקבוע בעיר. כשמבקרים בסניף המקומי של הרשת, הניחוח הצרפתי נושב באוויר כבר בשולחנות הישיבה הפזורים מחוץ לכורסאל, עם קהל לקוחות קבוע של עולי צרפת בין רעננים מקומיים.

בראצל עם קממבר, דבש ואגוז.
בראצל עם קממבר, דבש ואגוז. צילום: בבא קמא.

סיפרו לנו שחומרי הגלם מגיעים מצרפת והמאפים נאפים טריים בכל יום, מלוחים ומתוקים. אם תגיעו לשבת על כוס אספרסו עד השעה אחת בצהריים, תוכלו להשביע את תאבונכם עם ארוחת בוקר צרפתית צנועה שבה מוגש חצי באגט או בראצל (או פרעצל, אם אתם מגיעים מתפוצה אחרת) בתוספת שמנת וזיתים או חמאה וריבה (32 ₪). בתפריט גם כריכים מעניינים, קישים ופויטה (שהיא מאפה בצק עלים בטעמים שונים). מקטגוריית הכריכים, אנחנו טעמנו את הבראצל קממבר, שהוא מאפה של ביגל'ה טרי שמגיע חם כשבליבו גבינת קממבר, דבש ואגוז מפורר  (30 ₪). מנה פשוטה וכל כך טעימה שמעבירה את הניחוח הצרפתי מהאוויר אל החך. מקטגורית הקישים, בחרנו בקיש ארבע גבינות (28 ₪) שהיה מצויין ומומלץ לאוהבי הגבינות. מקטגורית הפויטה בתפריט בחרנו בפויטה פטה ועגבנית (20 ₪) שהיא מאפה בצק עלים בתוספת גבינה ועגבניות עם תיבול מצויין. מנה מיוחדת שלא פגשנו עדיין במקומות אחרים. מיץ תפוזים שנסחט במקום (16 ₪) ליווה את המנות והתאים לאווירה.

עוגת קרדינל אישית.
עוגת קרדינל אישית. צילום: בבא קמא.

מקטגורית המתוקים, הכרנו את העוגות האישיות שמיוצרות בקפידה, יפהפיות, מתוקות וגורמות לנו לגעגוע כשנזכרים בהן. הזמנו מנה אחת של עוגת קרדינל שמתוארת בתפריט כמוס שוקולד חלב, קרם פרלין על מצע של עוגת ספוג שוקולד הטבולה בברנדי (28 ₪). מעבר לתיאור הטכני, קשה למצוא מילים לעוגה המקסימה הזו. לצידה הגיעה עוגת שוקולד עם בוטנים וקרמל שאינה מופיעה בתפריט, אך ללא ספק מתחרה בקודמתה. אנחנו מניחים ששאר העוגות שבתפריט (פחזנית, טירימיסו, טארט פירות ועוד ועוד) וגם אלו שמחדשות את מדפי המקרר מדי יום ישאירו אתכם פעורי פה.

נסכם ונמליץ, שאם אתם באזור ואתם רוצים לשבת על כוס קפה ומשהו מתוק, ותרו על קופיקס והיכנסו לכורסאל. החוויה כלולה במחיר.

כורסאל פטיסרי
קונדטוריה צרפתית
בן גוריון 5 רעננה,
כשר למהדרין בהשגחת הרבנות רעננה
המאפים מגיעים מהמפעל בכשרות בד"צ בית יוסף