ינאי'ס מסעדה חלבית בצומת מגידו

פורסם: ח' אלול התשע"ד | | 22:06 ע"י: בבא קמא
מסעדת ינאיס במגידו
מסעדת ינאיס במגידו צילום: יח"צ
הפרסומות ברדיו לא מפסיקות להזכיר לנו מדוע דווקא עכשיו חשובה חופשה בישראל, ובאמת בקיץ האחרון יצאנו לנופש בצפון. בדרכנו עצרנו בינאי's מסעדה חביבה בצומת מגידו כעשר דקות נסיעה מעפולה.

מסעדת ינאי's כשרה למהדרין ומגישה תפריט המורכב מארוחות בוקר עשירות, סלטים מושקעים, מנות מהמטבח האיטלקי כמו פסטות, ניוקי, פיצות, לזניות ופוקצ'ות וכן מנות דגים שאסור להפסיד. כחלק מהטרנד שהולך ומתחזק, התפריט נותן גם מענה לטבעונים ולאורחים הנמנעים מגלוטן. הילדים יוכלו לבחור ממנות פשוטות יותר כמו ספגטי ברוטב אדום, להעסיק עצמם בדפי צביעה או להשתולל במשחקייה קטנה לפעוטות. לסיום המסעדה מציעה מבחר עשיר של קינוחים שכולם עשויים במקום. באופן כללי, כל האוכל מלבד הלחמים והמאפים נעשה במקום כולל רטבים ומיצים טריים.

לפני כחודש, נפתח סניף שני למסעדה בכפר ביאליק. גם סניף זה כשר למהדרין עם תפריט הדומה לזה שמוגש בסניף הוותיק שבצומת מגידו.

סלט חלומי - מיקס פטריות, אגוזים מסוכרים עגבניות ועוד
סלט חלומי - מיקס פטריות, אגוזים מסוכרים עגבניות ועוד צילום: יח"צ

הגענו לסניף בשעת צהריים מאוחרת לאחר ביקור קצר בחוות הפרפרים שבקיבוץ מעין צבי. בסביבה קיימות אטרקציות נוספות כמו סקי בגלבוע, פארק הדיג של מעין צבי, פארק היורה בבית לחם הגלילית, פיינטבול אקסטרים בזיכרון יעקב ועוד. בחרנו שולחן בחלק הפנימי במסעדה עם חלון הפונה למתחם הקניות ומיזוג אויר. אילו היינו מגיעים בחודשים היותר נעימים של השנה ללא ספק היינו בוחרים לשבת בחלק החיצוני על מנת ליהנות קצת מהאוויר צח של צפון הארץ.

את הארוחה פתחנו עם פטריות פורטבלו במילוי מיקס גבינות, אגוזים ועשבי טיבול על מצע תרד מוקפץ וברוטב עגבניות פיקנטי. המנה הייתה טעימה ואהבנו את השילוב של גבינה עם תרד ופטריות שפשוט הולך יחד לא חשוב איך מכינים אותו. לילדה בת השנתיים הזמנו ספגטי ברוטב אדום מתוך תפריט הילדים, המנה הייתה גדולה וחלק גדול נותר בצלחת. הילדה בשלב זה פרשה מהשולחן ויצאה לשחק במשחקייה שבחלקה החיצוני של המסעדה. אנחנו עברנו שולחן כדי לשבת בחוץ ולהשגיח.

פילה סלמון צרוב על מחבת על מצע ריזוטו
פילה סלמון צרוב על מחבת על מצע ריזוטו צילום: יח"צ

לעיקריות הזמנו את שתי המנות הכי פופולאריות בתפריט, סלט חלומי ופטריות המגיע עם מיקס פטריות, גבינת חלומי, לבבות חסה, גזר, בצל ירוק, נבטים, אגוזי מלך מסוכרים, עגבניות שרי, ובצל סגול ברוטב ויניגרט אסיאתי מתקתק. המנה גדולה ומשביעה סלט שכיף לאכול ולמצוא בו את האגוזים ופטריות שהיו טעימים מאד ובנוסף חתיכות גדולות של גבינת חלומי שביחד עם הרוטב המתקתק היו טעימות מאד.
בנוסף הזמנו סלמון אגדי, פילה סלמון צרוב על מחבת פסים מוגש על מצע ריזוטו עגבניות שרופות בשמנת בליווי סלסה של פלפלים קלויים ולימון כבוש ברוטב לימוני. המנה הייתה מעולה ונהננו ממנה מאד. במנה זו המטבח האיטלקי שממנו מושפעת המסעדה בא לידי ביטוי בריזוטו מצויין שמשלים את הדג כתוספת.

לקינוח הזמנו קפה הפוך ושטרודל תפוחים חם המגיע עם כדור גלידה ורוטב וניל קינמון. השטרודל מלא בחמוציות וגם אגוזי מלך מגיע כגליל ארוך המספיק בהחלט לשני אנשים.

ינאי’S - קפה מסעדה
04-6204949
עמק יזרעאל, מגידו