השר בנט: כתושב רעננה אני שמח על הקמת רשימה דתית אחת מאוחדת

פורסם: ג' חשון התשע"ד | | 19:42 ע"י: מערכת בבא קמא
נפתלי בנט עם ראשי הבית היהודי ברעננה.
נפתלי בנט עם ראשי הבית היהודי ברעננה. צילום: בבא קמא.
שר הכלכלה הגיע לכנס ברעננה והבטיח לסייע לרשימה הדתית המאוחדת. "אהיה הראשון שמתייצב בקלפי עבורה". מנהיגי "מאמינים ברעננה – הבית היהודי" הודיעו כי הם מסירים כפפות: "מרצ מנהלת קמפיין של שנאה ומתזמנת פרובוקציות. לא נבליג יותר. הם רוצים לפגוע במרקם החיים המיוחד של רעננה והציבור ברעננה ייתן להם תשובה בקלפי"

"אני מברך על האיחוד של כל הזרמים הדתיים ברעננה לרשימה אחת מאוחדת. הרשימה המאוחדת מדהימה. אנשים אחד אחד." אמר שר הכלכלה, נפתלי בנט, תושב רעננה שהתארח בסוף השבוע שעבר בכנס פעילים של רשימת "מאמינים ברעננה – הבית היהודי" שנערך בעיר. "ראו בי כתובת לסייע להצלחת הרשימה לטובת שמירה על הצביון המיוחד של רעננה שכולנו אוהבים".

השר נפתלי בנט עם ראשי הרשימה ברעננה. מימין: צביקה גרינגליק, חיים גולדמן, אלי כהן.
השר נפתלי בנט עם ראשי הרשימה ברעננה. מימין: צביקה גרינגליק, חיים גולדמן, אלי כהן. צילום: בבא קמא.

נפתלי בנט הבטיח שיהיה מראשוני המצביעים שישים את הפתק 'טב יחד' בקלפי ביום הבחירות. השר הדגיש שלסיעת הבית היהודי 12 חברי כנסת ומעורבות בחמישה משרדי ממשלה כשרים או כסגני שרים. "אנו מתחייבים להעמיד את כל הכוח  הממשלתי לטובת נציגי המפלגה בהצלחת העיר ובקידומה." והוסיף: "יש לנו את כל המשרדים שנוגעים לחיי התושב: שיכון, דתות, תעשיה, תעסוקה, חינוך, גמלאים. כל הכוחות האלו עומדים לטובת כל עם ישראל, אבל עם רשימה חזקה בעיר, צביקה, אלי, חיימי או דרורה יוכלו לבוא ישירות אלי ולבקש לטפל במה שנדרש. באופן טבעי נעמוד לטובת העיר כאשר תהיה כאן רשימה חזקה יותר".

לדבריו, סיעת הבית היהודי פועלת לחיזוק הזהות היהודית של ילדי ישראל, כדי שכל ילד ידע מי היו אברהם, יצחק ויעקב ומי הייתה חנה סנש. "פעילות זו הינה גם חלק מפעילות המפלגה במישור המוניציפלי". לדברי בנט, "ברעננה יש רשימה המורכבת מכוחות עצומים, הרשימה היא מדהימה ומאוחדת. יש כאן איכויות של אנשים: צביקה, אלי, חיימי ודרורה. אלו אנשים שבאו לעבוד, אף אחד מהם לא בא לחפש ג'וב. מעולם הם לא הגיעו אלי כדי לבקש משהו לעצמם, אלא תמיד לטובת העשייה".

בכנס השתתפו רבנים, ראשי קהילות ואישי ציבור. העיתונאי, מנחם רהט, הנחה ואחריו נשא דברים הרב שבתי יגל מהכולל הקהילתי בעיר.

ראש הרשימה אל"מ מיל. צביקה גרינגליק מ'הבית היהודי' סיפר לנוכחים על התגבשות הרשימה ועל תהליך האיחוד בין שתי הרשימות הדתיות במטרה להיות הסיעה הגדולה ביותר במועצת העיר.

השר נפתלי בנט עם יו
השר נפתלי בנט עם יו"ר הבית היהודי ברעננה, חיים גולדמן. צילום: בבא קמא.

אלי כהן, מסיעת 'מאמינים ברעננה' עדכן על כך שהאיחוד בין כל הרשימות הדתיות ברעננה הגיע עד לגדולי ישראל שהביעו את התרגשותם ואת תמיכתם במהלך.

ברשימה הדתית המאוחדת הבהירו כי לא יבליגו על פרובוקציות של סיעת מר"צ שמבקשת לקבל אמון הציבור באמצעות ייצור שנאה לדתיים ולמורשת ישראל. "אנחנו עיר סובלנית וסבלנית". אומר אלי כהן. "יש ניסיון ליצור מתח מלאכותי בין דתיים לחילוניים. יש לשמור על מרקם החיים הנפלא בעיר. הציבור ברעננה אינטליגנטי ויודע שהקמפיין המתוזמן נגד הדתיים והפרובוקציות המבוימות נועדו לצורכי בחירות"

לדברי גרינגליק יש נהירה גם של ציבור מסורתי להזדהות עם הרשימה המאוחדת. "זה קורה מתוך אמונה בערכים שאנו מסמלים. נראה לנו שהפעם הטריקים של מרצ לא יעבדו והם יענשו בקלפי."