מה יכולתי לעשות?

פורסם: ח' אב התשע"ג | | 22:16 ע"י: בבא קמא
יהונתן פולארד
יהונתן פולארד צילום: AP
מה אתם יכולים לעשות למען יהונתן פולארד? יוזמה קטנה תעורר את המודעות בבית הכנסת שלכם.

השנה שנת 2884 לבריאה, התקופה לאחר המפלה מול פלישתים ומות שאול המלך. ארון הקודש בידי הפלישתים, הכל עסוקים בשיקום ההריסות ובקבלת נחמה על הנופלים. לכולם כמובן מפריעה העובדה שארון הקודש נפל בידי הפלישתים אבל אף אחד לא יכול לעשות משהו בנידון.

אף אחד לא היה יכול לעשות משהו בנדון, האמנם? במדרש בראשית רבה אומר רבי ירמיה שהייתה תלונה כלפי עם ישראל מדוע בכל זאת לא פעלו להשבת הארון. הקושי בעשיית מעשה כלשהו מול מעצמה השולטת בכל תחומי חייהם הוא ברור ובכל זאת נדרשים היו לפחות לנסות.

לפי המדרש, כל אחד צריך היה להרגיש שמדובר בבעיה פרטית שלו ולהתאמץ יותר. בצורה ציורית שואל המדרש מה היה עושה כל אחד אילו אבדה תרנגולתו.

השנה שנת 5773 לבריאה, אחינו יהונתן פולארד נמק מזה עשרים ושמונה שנים בכלא האמריקני.  גם בימינו הקושי לפעול מול מעצמה השולטת בתחומים רבים ברור. נח לנו להסיר אחריות מכתפינו ולהטילה על ממשלת ישראל או על הוועד לשחרור יהונתן פולארד. אף על פי כן, ננסה להרגיש שמדובר בבעיה פרטית שלנו ומה הינו עושים  אילו חלילה היה זה אבינו חולה וכלוא בכלא האמריקני.

בתי כנסת רבים עשו מעשה סמלי והקצו כסא בבית הכנסת ליהונתן בציפייה לשובו המהיר. גם אם אין במעשה זה להביא לשחרורו של יהונתן, מעשה סמלי זה הינו צעד נוסף בהפיכת סוגיית פולארד לבעיה אישית של כל קהילה.

מי שכבר הקצה מקום בבית הכנסת עבורו מוזמן להעלות את התמונה לדף הפייסבוק של הועד לשחרור פולארד.

המעוניינים לקבל ללא תשלום לוחית מוזהבת הנושאת את שמו להדביקה על מושב בבית הכנסת שלהם מוזמנים לפנות אל ת.ד. 1298 בית אל tifart1@gmail.com

כל מכתב ליהונתן מעודד את רוחו ומחזק אותו. גם אם קשה לכם לכתוב באנגלית, אל תהססו לשלוח אליו תמונה של הכסא אותו הקצתם עבורו בציפייה לשחרורו המהיר ולאכלוסו על ידי יהונתן.

יש לכם רעיון נוסף? יוזמה נוספת? אל תהססו להעלותה ולנסות לקדמה.

מי יודע, אולי תזכו, ודווקא יוזמתכם תהיה זו שתשיב ליהונתן את חירותו.