לארא הירושלמית כעת כשרה למהדרין

פורסם: כ"ו אלול התשע"א | | 22:25 ע"י: מערכת בבא קמא
חזית המסעדה. לא רע.
חזית המסעדה. לא רע. צילום: דן פרץ.

מסעדת לארא שידרגה את חומרי הגלם לכשרות מהודרת ומתגאה להיות מסעדת שף למהדרין.

השף ליאור חפצדי המוכר לנו מ'קנלה' ובעל ניסיון קולינארי חובק עולם במסעדת RESTORENTE DE VITORIO עטורת כוכבי המישלן האיטלקית, הוא הבעלים והרוח מאחורי מסעדת לארא בירושלים, עליה כבר המלצנו וכעת אנו שמחים לבשר על כך שהמסעדה עברה לאחרונה לכשרות מהודרת בהשגחת בד"ץ בית יוסף.

מי שמקפיד על כשרות מהודרת ישמח בודאי על ההזדמנות לארח ולהתארח במסעדה ברמה גבוהה באווירה ובעיצוב ירושלמי עם אבנים עתיקות וחלון אל המטבח כך שאפשר לראות את הכנת המנות ולהתרשם מהנקיון ודרך ההכנה. המסעדה נקראת לארא שהם ראשי התיבות של בני משפחתו של ליאור, שבשיחה איתו אפשר להתרשם כי הוא אכן מתייחס את המסעדה כאל חלק ממשפחתו וכך גם היחס אל אורחי המסעדה.

בתפריט החדש, התרשמנו במיוחד ממנות הדגים. מנות מוקפדות בטעם והגשה כפי שצריך להיות במסעדות ברמה כזו. מומלץ לנסות את דג הדניס החי והכבוש במיץ לימון, טריאקי והמוגש ברוטב ואסבי. כמו כן נהננו מקציצות ה"סבתא" על פי מתכון שקיבל ליאור מסבתו.

ליאור מעיד על כך כי הכשרות המהודרת גורמת לשדרוג הבשרים המוגשים במסעדה. כידוע, בשר חלק (שלא התעוררה שאלה הלכתית לגביו) אינו יכול להיות בשר מיובא קפוא טרם הכשרתו - בשל כך עושה המסעדה שימוש בבשר טרי בלבד המיושן במסעדה והטעמים בהתאם.

יפה מבחוץ וגם מבפנים.
יפה מבחוץ וגם מבפנים. צילום: דן פרץ.

השרשים של ליאור חפצדי, ממוקמים בשכונת הקטמונים הירושלמית. שם ספג כבר בגיל צעיר את ניחוחות המסרות ואהבת הבישול מאביו, ר' יוסף חיים חפצדי ז"ל הזכור כמי שהגיש תפריט כורדי מהביל באולם האירועים שהיה ברשותו. לאחר שעשה צעדים ראשונים במטבח של העסק המשפחתי אצל אביו, השתלם ליאור ב"תדמור" ובמסעדות בעלות 3 כוכבי משלן באירופה. המטבח של לארא מושפע ממפגש התרבויות הזה והוליד כוון קולניארי ייחודי.

היצירתיות של ליאור וההקפדה על חמרי גלם משובחים וטריים הופכים את הביקור במסעדה לחוויה קולניארית ייחודית. אין מסעדות רבות בארץ ברמת לארא בכשרות מהדרין. גם מי שמקפיד על כשרות רגילה בלבד, ימצא באוירה הירושלמית בלארא מקום מעולה לאכילה לבלוי ולארוח. אנחנו בודאי נשוב להתארח שם.
 

מסעדת לארא
מדרחוב שמעון בן שטח 3 ירושלים 02-5370701
מקומות ישיבה בתוך המסעדה ובחוץ
ארועים עד 80 איש
כשרות בד"ץ בית יוסף