רעיונות מדליקים לבית מארח עם הילדים

פורסם: י"ב אדר ב' התשפ"ב | | 15:06 ע"י: מדור פרסומי.
בית מארח.
בית מארח. צילום: pexels.com
הורים רבים שמחים על ההזדמנות לבית מארח, אך לא בהכרח יודעים כיצד להעסיק ולהפעיל את הילדים. לפניכם כמה הצעות מעניינות לפעילות עם הילדים בהתאם לגיל וליכולות שלהם.
בגנים רבים וכן בכיתות הנמוכות בבתי הספר נהוגה פעילות של בית מארח. במסגרת הפעילות, לצורך יצירת קשרים חברתיים נוספים בגן או בכיתה, כל ילד מתבקש להזמין אליו הביתה ארבעה עד שישה חברים, בהתאם לחלוקה של הגננת או המורה, ולבלות איתם את אחר הצוהריים. כיוון שמדובר בקבוצת ילדים, לעומת חבר אחד או שניים שבאים לבקר, וכיוון שאלו אינם החברים הקבועים של הילד, וכן שמדובר לרוב בקבוצה מעורבת של בנים ובנות יחד, רצוי ומומלץ ליצור פעילות מסודרת שתעסיק את הילדים ולא תאפשר להם להתפזר ברחבי הבית ולהשתולל.
 
הורים רבים שמחים על ההזדמנות לבית מארח, אך לא בהכרח יודעים כיצד להעסיק ולהפעיל את הילדים. לפניכם כמה הצעות מעניינות לפעילות עם הילדים בהתאם לגיל וליכולות שלהם.
 
עששיות מדליקות לילדי הגן
 
פעילות יצירה נהדרת, מיועדת לילדים קטנים בגילאי גן טרום חובה ואף חובה. מטרת הפעילות היא ליצור עששיות צבעוניות ובתוכן נר. 
 
לצורך הפעילות יש לבקש מכל הורה של ילד שמגיע לפעילות להביא צנצנת שקופה ריקה. ניתן להשתמש בצנצנות קפה, ריבה, חמוצים וכדומה. בנוסף יש להכין נרות שבת שטוחים, דבק חם או לחלופין דבק דו־צדדי חזק, חוטי יוטה, טושים לזכוכית שאינם נמחקים ומדבקות צבעוניות.
 
מבקשים מהילדים לקשט את צנצנות הזכוכית באמצעות הטושים והמדבקות. לאחר מכן מדביקים בתחתית הצנצנת את הנר וקושרים את חוט היוטה, או מדביקים באמצעות דבק חם היטב על הפתח, כך שניתן להחזיק את הצנצנת כמו סלסילה. 
 
אפיית פיצות בהתאמה אישית
 
אחת הפעילויות הנפלאות עם ילדים, בכל הגילאים ומכל המינים היא בישול ואפייה. תוכלו לבלות יחד את אחר הצוהריים בהכנת פיצות אישיות בהתאם להעדפתו האישית של כל משתתף. כיוון שהבצק דורש התפחה, כדאי להכין אותו מראש כדי לנצל את זמן הפעילות בצורה הטובה ביותר. כמו כן, יש להצטייד במערוכים כמספר הילדים (אפשר לבקש שכל ילד יביא מהבית), רסק עגבניות, גבינה צהובה מגורדת ותוספות שונות כגון זיתים, פטריות פרוסות, תירס וכדומה.
 
מניחים לפני כל ילד כדור בינוני של בצק אשר ממנו הוא יכין את מנת הפיצה האהובה עליו. מאפשרים לכל ילד לרדד את בצק הפיצה שלו – יש שאוהבים פיצה עבה ויש שמעדיפים דקה – ואחר־כך למרוח עליו רסק עגבניות. בשלב הבא נותנים לכל ילד גבינה מגורדת ותוספות לפי העדפתו שיפזר על הבצק.
 
כמובן שאת האפייה יש לעשות עבורם וכאשר הפיצות מוכנות הם יכולים לאכול.
 
תמונת פרופיל אישית לכל ילד
 
גם זו פעילות יצירה מיוחדת שהיא גם מזכרת נפלאה שניתן לתלות בחדר, והיא מתאימה לילדים גדולים יותר היכולים לגזור סביב התמונה דוגמה בצורה מדויקת יחסית.
 
לצורך הכנת התמונות יש לוודא שיש מדפסת זמינה בבית, בריסטול שחור, בריסטול לבן (ניתן להשתמש בקרטונים לבנים של פיצה שמגיעים במשלוח), מספריים, דבק ועפרונות. מבקשים מהילדים מסגרת פשוטה של תמונה בגודל 30*20 סנטימטר.
 
מעמידים את הילדים בפרופיל על רקע קיר לבן, מצלמים רק את הראש ומדפיסים. נותנים לילדים לגזור את פרופיל הראש שלהם ואותו מניחים על ריבוע בריסטול שחור. מעתיקים באמצעות עיפרון את צורת הפרופיל וגוזרים שוב, הפעם את הבריסטול השחור. כל הפעולות הללו נעשות על־ידי הילדים כמובן.
 
 לסיום, מדביקים את הפרופיל השחור על הבריסטול או הקרטון הלבן בגודל שמתאים למסגרת התמונה ומכניסים למסגרת.
 
בית מארח הוא אכן הזדמנות להכיר ילדים חדשים, לבלות בבתים אחרים וליצור יחד במגוון דרכים. פעילות מאורגנת ומובנית, עדיפה עבור חלק מההורים, בעוד שמשחק אישי בבית או בחצר יהיו עדיפים על הורים אחרים. לא משנה באיזו דרך תרצו להעסיק ולהפעיל את הילדים, תמיד כדאי לסיים את הביקור בארוחה קלה ולצורך כך חשוב שיהיה טלפון של פיצה משלוחים בהישג יד.