רעיונות לבילוי משפחתי שבועי כיפי ומשתלם

פורסם: י' טבת התשפ"ב | | 08:39 ע"י: מדור פרסומי. בחסות לאומי.
פיקניק.
פיקניק. צילום: pexels.com
אחד הדברים המגבשים ביותר בין בני משפחה הוא בילוי משותף. זמן איכות של הורים וילדים משפר את היחסים והדינמיקה במשפחה - זאת עובדה. השאלה היא איך אפשר לבלות בכיף פעם בשבוע עם כל המשפחה ועדיין לשמור על תקציב שפוי. בכתבה הבאה נציג מספר רעיונות מעניינים לשאלה הזאת.
הולכים עם גיפט קארד בארנק
בילוי שבועי משפחתי הוא מסורת נהדרת, שמשפחות רבות יכולות לצאת נשכרות ממנה. אולם מהצד השני הוא עשוי להיות גם משאבת כספים לא קטנה, שהופכת את זמן האיכות לזמן בזבוזים. לכן כדאי מראש לחשוב על דברים שמגשימים את שתי המטרות גם יחד: בילוי משפחתי קבוע משותף יחד עם הוצאה קבועה שלא מאיימת על הכיס. אחת האפשרויות המעניינות לבצע זאת יכולה להיות באמצעות גיפט קארד כזה או אחר. גיפט קארד הוא מקור למגוון הטבות שמתאימות לכל המשפחה, כמו למשל סדנאות בישול, פארקים, החלקה על קרח, באולינג ועוד. 
 
שם המשחק: לא פותחים את הארנק
אמרה קלאסית ידועה אומרת שהכורח הוא אבי ההמצאה. ואכן, תחת מגבלות מסוימות הדמיון יכול לפרוח לגבהים מרשימים. אפשר לקבוע כלל מטרה של בילוי משפחתי ללא הוצאות כספיות ולנסות לחשוב איך להגשים אותו בכמה שיותר דרכים. כל בני המשפחה יכולים להיות מעורבים באתגר, וכך מעצם התכנון עשוי להיווצר לו זמן איכות מעניין ומלמד.
על קצה הנייר, הנה כמה רעיונות שיכולים להתאים למשימה: פיקניק משפחתי, בישול משותף, משחקי חברה, ערב סרט בבית עם פופקורן, טיול לגן שעשועים, פעילות ספורטיבית משותפת ומותאמת ועוד רבים וטובים. האילוץ לא להוציא כסף על אטרקציות יכול להתגלות ככזה שמגבש את המשפחה יחד והופך את הבילוי המשפחתי לזמן איכות אמיתי. עם זאת, כדאי לא להיות נוקשים מדי באילוץ שהוצב, ומדי פעם כן לפנק באיזה בילוי שובר שגרה קטן.
 
אמנות לא קונים בשום חנות
זמן האיכות המשפחתי לא חייב להיחוות רק כחוויית צריכה כזאת או אחרת. הוא יכול גם ללבוש צורה של חוג משפחתי קבוע בו המשתתפים והמדריכים הם כל בני המשפחה, הורים וילדים. כך למשל, אפשר להקדיש את הזמן השבועי ליצירת אמנות מסוגים שונים (אם זאת הנטייה המשפחתית ויש את "הפשן" המתאים לכך): רישומים, פסלים, בניית דגמים, העלאת הצגות, התנסות עם חומרים ומדיות שונות וכך הלאה. מי יודע? אולי מתוך הבילוי המשפחתי תגלו שיש לכם בבית מיכאלנג'לו קטן או אגתה כריסטי עתידית.
 
זמן איכות של הדברים הקטנים
על אף שזהו מנהג מאוד יפה להקדיש משבצת מוגדרת בשבוע לבילוי משפחתי, הרי שאפשר ליצור זמן איכות גם מחוץ לקונטקסט מוגדר וברור. כך למשל, אפשר לנצל נסיעות לסידורים או ללימודים, ארוחות ערב, מטלות בית משותפות וכדומה להידוק הקשר המשפחתי. כל שצריך הוא רק להקשיב ולהיות נוכח ברגע.