מה כבר יש לעשות בירושלים?

פורסם: י"ז אב התשפ"א | | 06:49 ע"י: מדור פרסומי
ירושלים
ירושלים צילום: Orna Wachman
תתפלאו, אבל יש הרבה. העיר הזו, התנכ"ית והיפהפייה היא עיר שלא נגמרת. גם ירושלמים ותיקים מעולם לא סיימו לתור אותה. זו עיר שמתאימה לכולם – מבוגרים וילדים, חובבי נוף ואוהדי ארכיאולוגיה. גם להרפתקנים יש מה לחפש בה.

ירושלים היא עיר בת אלפי שנים שהוחלפה בין אינספור ידיים, עמים ותרבויות. כיום היא עיר מערבית ומודרנית, בעלת מרכזי בילוי, מסחר וקניות וככזו – כולם יכולים למצוא בה ענין לעסוק בו.

נתחיל מההיסטוריה. ניתן לסייר בירושלים העתיקה, חורבותיה של עיר המלוכה התוססת מימי בית שני. שם, בעיר דוד ועמק הסילוואן השתמרו השרידים – מזכרת לירושלים בתפארתה. תוכלו לראות ולחוות את חיי היומיום של מלכי ירושלים והחברה הגבוהה ששלטה אז.

את הכותל המערבי ומנהרותיו אין צורך להזכיר, אך נדמה שלא ניתן לקיים סיור ראוי לשמו בירושלים מבלי לפקוד את המקום.

אם העתיקות מעניינות אתכם, ניתן להמשיך משם לסיור על חומות העיר העתיקה. הסיור על טיילת החומות יגלה בפניכם נקודות תצפית מרהיבות, אתרים עתיקים ויפהפיים ואת גגותיה הציוריים של העיר הקסומה.

תוכלו להתרשם מהארכיטקטורה ומההיסטוריה הקרובה יחסית של המאה ה -18, בטיול רגלי במשכנות שאננים ובשכונות הראשונות. שכונות אלו הן הראשונות שנבנו מחוץ לחומותיה של העיר העתיקה. השכונה הראשונה – משכנות שאננים נבנתה בסיועו הנדיב של השר מונטיפיורי, שבנה לה גם את טחנת הקמח כי לספק לתושבים פרנסה. תוכלו להתרשם מהמבנה היפה של הטחנה, וממרכבתו המשוחזרת של מונטיפיורי שהוצבה בשכונה. ליד המרכבה ניצב המרכז למוזיקה, בתוך בנין שתוכנן כמבצר. המבצר מספר את פחדם הגדול של תושבי השכונה מפני פרעות הערבים. משם ניתן להמשיך לשכונות ימין משה ומחנה ישראל, הבאות שנבנו מחוץ לחומות.

אבל ירושלים, הרי, היא לא רק עתיקות. כשתסיימו לתור את תולדותיה של העיר, תוכלו לנוח קמעה באחד מבתי הקפה הרבים הפזורים ברובע ולחזור למרכז העיר.

אם לא הגעתם ברכב (והסתבכתם קשות עם החנייה), מומלץ לשוב העירה דרך השוק ההומה שברובע המוסלמי. השוק אותנטי ושוקק חיים עד שעות הלילה המאוחרות. מגוון חנויות למזכרות, אריגים ונרגילות פזורות לאורכו. לאחר הליכה בת כעשרים דקות תגיעו לשער יפו, משם ניתן להמשיך ברכבת הקלה לכל יעד שתבחרו.

אל תשכחו להצטלם על הרקע המרהיב של חומות העיר...

הלב של העיר

במרכז העיר – באזור הרחובות יפו וקינג ג'ורג', ניתן למצוא מסעדות רבות, ברים ובתי קפה. נגני רחוב רבים מוצאים שם את פרנסתם ואם יתמזל מזלכם תוכלו לפגוש בהם, או להצטרף למעגל ספונטני של שירה וריקוד – כזה שיכול להתחולל רק בעיר המיוחדת הזו.

בירושלים ניתן למצוא אטרקציות רבות – גם החיות התנכ"י ואקווריום ישראל המסונף אליו, מוזיאון ישראל, טיולי ג'יפים וסיורים בסגווי.

גם אטרקציות לילדים בירושלים הן רבות ומגוונות, כך שניתן להתאים את הטיול לכל המשפחה.

אם תרצו לגוון קצת את סל הפירות או לטעום פיתות ריחניות וחלווה אמיתית, לא תוכלו בלי לעבור בשוק המיתולוגי של ירושלים – שוק מחנה יהודה.

השוק ההומה והרעשני מציע מגון רחב של פירות וירקות טריים, מאפיות מכל הסוגים, חנויות עממיות שמציעות תוצרת ייחודית ממגוון תרבויות ואפילו חנויות לממכר בגדים זולים. אל תסרבו אם יציעו לכם לטעום פרוסת חלווה פיסטוק או כמה בטנים.

לאחר שמילאתם את הסלים בכל טוב, אתם יכולים להמשיך הלאה על בטן מלאה.

תוכלו לבקר בגן הורדים, לטייל במשעוליו המקסימים ולצפות על בניין הכנסת – הפרלמנט הישראלי. אם תאמתם ביקור מראש, תוכלו גם לסייר במסדרונות הכנסת ולהתרשם מעבודתה.