פתאום קם אדם בבוקר ונופלת עליו הוצאה - איך מתמודדים עם הוצאות פתאומיות?

פורסם: ד' אב התשפ"א | | 14:03 ע"י: מדור פרסומי. בחסות לאומי.
לקיחת הלוואה לכל מטרה
לקיחת הלוואה לכל מטרה צילום: pixabay.com
אנשים מן השורה לרוב יודעים איך לכלכל את צעדיהם. השאלה היא מה קורה כשנופלת הוצאה כבדה שלא חזינו: החל מטיפול שיניים יקר או כל טיפול רפואי אחר, דרך חוב עבר שצץ פתאום ועד סיוע דחוף לילד נשוי. נמצאים במצב דומה? הנה כמה דרכי התמודדות
הסוד של תקציב מאוזן הוא פער חיובי בין ההכנסות וההוצאות. אם אתם מרוויחים קצת יותר ממה שאתם מוציאים, סביר להניח שיהיה לכם סכום שאותו תוכלו להקצות לחיסכון, השקעה ושימוש ביום סגריר. למעשה, רוב האנשים יודעים איך לכלכל את צעדיהם, בעיקר אם יש להם הכנסה קבועה. מנגד, אף אחד מאיתנו לא יכול לדעת מה יוליד יום.
 
הבעיה האמיתית היא הוצאות כבדות שלא חזינו ואנחנו גם לא יכולים לדחות. אלו יכולות להיות הוצאות על טיפול שיניים יקר או כל טיפול רפואי אחר, אבל גם חוב מהעבר שצץ פתאום ומרעיד את הספינה. חוץ מזה, כהורים לילדים, מאוד יכול להיות שלפתע נתבקש להעמיד סיוע כלכלי לזוג נשוי בתחילת דרכו וכמובן שכל הזמן נסכים לעשות הכל על מנת לעזור לנכדים.
 
אז מה עושים? הנה כמה דרכי התמודדות אפקטיביות גם במקרים של הוצאות פתאומיות:
 
 
 
1. מבקשים עזרה
 
לפי מחקר שפורסם במרץ 2018, שיעור המשפחות שנמצאות במצב שבו ההוצאות גדולות מההכנסות עומד בישראל על 35% ממשקי הבית של נשואים ועל 39% בקרב לא-נשואים. ספציפית ב-2020 ובעקבות משבר הקורונה, כ-27 אלף עסקים נסגרו ונתוני הביטוח הלאומי מראים שמצבה של כלל האוכלוסייה הורע במונחים של רמת חיים והתדרדרות לעוני.
 
משמעות הנתונים היא שאתם לא לבד. גם אם עשיתם הכל כדי לא להיקלע לחובות וגם אם יש עוד שיעורי בית שעליכם להכין כדי לנהל את תקציב משק הבית טוב יותר, אף פעם לא מאוחר לבקש עזרה. בין היתר, ניתן להיעזר בחברים, קרובים ומשפחה וגם לפנות לארגוני סיוע ורווחה. אם תעשו את זה עכשיו, יכול להיות שתקלו על עצמכם אחר כך.
 
 
 
2. גייסו מקורות מימון
 
ההון העצמי הוא המשאב הראשון שאליו פונים כאשר נוחתת הוצאה לא צפויה שדורשת מענה מיידי. כמובן שזו גם הפעולה המשתלמת ביותר, משום שהיא מייצרת ביטחון ולא עולה כסף. עם זאת, לא תמיד יהיה הון עצמי זמין ומספיק שניתן לגשת אליו.
 
הפתרון הוא לגייס מקורות מימון אלטרנטיביים. גם החברות הכי גדולות בעולם לוקחות מדי פעם הלוואה, כל עוד הן יודעות שיש להן איך להחזיר אותה. אם אתם ספציפית במצב מאוזן בסך הכל ורק עכשיו יש הוצאה כספית גבוהה שדורשת את התגייסותכם – *הלוואה מהירה לכל מטרה בתנאים שאתם בטוחים תוכלו לעמוד בהם היא משהו שאותו אפשר לשקול. 
 
 
 
3. הדקו את החגורה
 
הצד השני של המטבע מתמקד בעמודה של ההוצאות. אם אתם רוצים להתמודד עם הוצאות פתאומיות אבל גם יש לכם מרווח נשימה מסוים מבחינת המועד שבו צריך להעמיד את הכסף, יכול להיות שזו הזדמנות מעולה לשינויים בתקציב משק הבית.
 
קודם כל, חלקו את ההוצאות לקטגוריות כלליות כגון דיור, חינוך, בריאות, תקשורת, פנאי, מוצרי צריכה וכן הלאה. שנית, בדקו איפה אפשר להדק את החגורה ולהצטמצם. 
 
יכול להיות שתגלו שבאמצעות שינוי קטן בהרגלי החיים, גם אם לתקופה קצובה בלבד, תוכלו לפנות כמה אלפי שקלים בחשבון הבנק. אם זה גם הסכום שחסר לכם ממש עכשיו על מנת להתמודד עם הוצאות לא צפויות, הרי שהבעיה נפתרה. 
 
 
 
*כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.