כללי זהב לסוחר העצמאי המתחיל

פורסם: כ"ח ניסן התשפ"א | | 12:37 ע"י: מדור פרסומי
השקעות
השקעות צילום: pixabay
הטכנולוגיה המתפתחת פותחת גם אפשרויות חדשות למסחר עצמאי בשוק ההון. מצד אחד זה מרגש ומלהיב, ומצד שני חשוב לדעת איך לנהוג בסיטואציה הזו - בעיקר אם מדובר בסוחר עצמאי מתחיל. לנוחיותכם, אספנו את כל כללי הזהב.
בשיתוף בנק לאומי
 
בשנת 2020 זינק מספר חשבונות המסחר שנפתחו בישראל בלא פחות מ- 44% יותר מאשר 2019. גם אם מנטרלים את השפעת הקורונה והסגרים על השהות בבית והחיפוש אחר אפיקי השקעות שונים ליצירת תשואה פאסיבית, מבינים שמדובר על מהפכה לכל דבר. מצד שני, אפשר להסכים על כך שהכתובת כבר הייתה על הקיר.
 
הטכנולוגיה המתפתחת כוללת בתוכה אפשרויות חדשות למסחר עצמאי בשוק ההון. אז מצד אחד, זה באמת מרגיש, מלהיב ולרוב גם משתלם. מצד שני, חשוב לדעת איך לעשות את זה ולשים לב בעיקר לסכנות הנשקפות לסוחר עצמאי מתחיל. אז איך משלבים בין העולמות? הנה כמה כללי זהב שכדאי גם לכם לאמץ:
 
1. שמרו על זמינות
מסחר במניות מתבצע מסביב לשעון ודורש מעקב בכל רגע. זו עבודה לכל דבר ועניין וכך גם כדאי להתייחס אליה: החל מהכנת שיעורי בית בשאלה איזה ניירות ערך לקנות, דרך בחירת פלטפורמת השקעות ועד מעקב אחר עדכונים ושינויים. 
 
כמובן שאין סיבה להשתעבד לחלוטין למסחר. בפועל, מה שכדאי לעשות זה להקצות למסחר עצמאי שעות קבועות שחוזרות על עצמן בימים הפנויים שלכם. בנוסף, רצוי לבחור פלטפורמה או בית השקעות שמספקים את השירותים הנדרשים באופן שוטף וכך מאפשרים לכם להגיב בזמן אמת.
 
2. התחילו בקטן והגדירו תקציב
הטעות הנפוצה היא להתלהב מכל רווח ולהיכנס לאבל בגלל כל הפסד. במקום זה, צריך להתייחס למסחר בשוק ההון בתור מרתון. בסוף התקופה אתם כמובן אמורים לצאת עם רווח ותשואה, אבל בהחלט יכול להיות שבדרך לשם תספגו לא מעט מהמורות. אז אם כבר הסיכון הוא חלק מהעניין, ודאו שאתם לומדים ממנו.
 
ברמה האופרטיבית, כלל הזהב הוא להתחיל בקטן ולהגדיר תקציב מסודר. אם אתם רואים שההפסדים גדלו והתקציב נפרץ, תכננו מסלול מחדש. אחרי שתצברו מספיק ניסיון, תוכלו להגדיל בהדרגה את סכומי ההשקעה ולהפסיק לשפוט כל עסקה לפי תוצאה בודדת – אלא רק לפי התמונה הכוללת.
 
3. סננו רעשי רקע
הסוחר העצמאי המתחיל מוצא את עצמו מול המון פריטי מידע שלא בהכרח רלוונטיים עבורו. למעשה, אותם יתרונות של העידן המודרני עלולים להפוך מהר מאוד לחסרונות: אם למשל תבחרו אפיקי השקעה לפי פייק ניוז, לא תדעו לסנן בין מידע אמין ומבוסס ולא תצליחו לקבל החלטות מושכלות.
 
הפתרון הוא כמו תמיד לנסות לסנן את רעשי הרקע. גם זה כמובן דורש ניסיון, אבל גם ככה כבר הבנו שמסחר בשוק ההון הוא לטווח ארוך ולא לטווח קצר. לכן בחרו יעד – יומי, חודשי או שנתי – ונסו לפעול בהתאם.
 
4. התייעצו עם בעלי מקצוע
תשלום של כמה מאות שקלים להתייעצות עם איש מקצוע יכולה לעשות עבורכם את הבדל. גם אם כל הרעיון הוא לסחור בשוק ההון בצורה עצמאית לחלוטין, יש מקום לרענן את ארגז הכלים ולשמוע עוד דעות. כאשר תתייעצו עם בעלי מקצוע חיצוניים, תוכלו גם להבין בצורה טובה יותר את החשיפה לעומת המינוף. 
 
במילים אחרות, מסחר בשוק ההון יכול להיות אטרקטיבי ליצירת רווחים, אך כדאי לעשות את זה בשיקול דעת מלא. אחת לתקופה מסוימת, אפשר לעצור ולהתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהעולם הזה ומכירים אותו. לאחר מכן, את כל שאר הפעולות כבר תעשו לבד ובזהירות.
 
 
  • בכפוף לתקנון PEPPER INVEST ותעריפון העמלות שבאפליקציה. הכתוב אינו מהווה הצעה ו/או ייעוץ לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות כלשהן. השקעה במניות עלולה להיות כרוכה בסיכון גבוה ונתונה לשינויים ולתנודות במחירים עקב השפעת גורמים רבים ושונים .
  • פתיחת חשבון כפופה לעמידה בקריטריונים שנקבעו ע“י PEPPER.