סגר בראש פתוח – רעיונות מקוריים לבילוי משפחתי בסגר

פורסם: ד' אדר התשפ"א | | 10:40 ע"י: תוכן פרסומי
סגר בראש טוב
סגר בראש טוב צילום: Leuchtturm81
הסגר השלישי בדומה לקודמיו לא היווה בשורה מרנינה למשפחות עם ילדים, ומה אם יהיה סגר רביעי?. מיד עולה הלחץ: מה עושים ימים שלמים בבית? במה מעסיקים את הילדים בסופ"ש? איך מבלים יחד בכיף למרות ועל אף הצפיפות הביתית? בכתבה הבאה נציע מספר רעיון מקוריים לבילוי משפחתי, שיעזרו לכם להעביר את הסגר בשלום

בשיתוף בנק לאומי

ארוחה משפחתית

אוכל משמח לבב אנוש, זאת יודעים כולם. אמנם אין מדובר ברעיון סופר מקורי אך בהחלט אפשר להשתמש באוכל לטובת קירוב לבבות. ניתן לנצל את התקופה לטובת חיזוק מוסד הארוחות המשפחתיות, ובכך לכנס את כל יושבי הבית סביב שולחן אחד: אוכלים, מפטפטים וחולקים חוויות. ניתן אפילו לשדרג את החוויה באמצעות הזמנת משלוחים מעניינים ומקוריים. כך לדוגמה ניתן לקבוע שכל שבוע מזמינים אוכל המשויך למטבח אחר: איטלקי, ערבי, הודי וכו'. לא מעט מסעדות וגופים מסחריים מציעים הטבות מיוחדות לרגל הסגר הקשורות במזון, ולכן מדובר בהזדמנות נהדרת לבילוי משפחתי משותף סביב נושא שכולם אוהבים.

דע את המשפחה

על אף שהם גרים איתנו באותו בית, לא פעם קיימים פערי מידע גדולים אודות בני המשפחה השונים. הסגר הוא זמן מצוין לסגור את הפער ולהכיר יותר לעומק את בני הבית. אפשר לעשות זאת באופן משחקי באמצעות סבבים של שאלות ומשימות אישיות (חיפוש קצר באינטרנט מניב אינספור דוגמאות בנושא). כך תוכלו ליהנות מחדוות המשחק ולהתחבר אחד לשני באופן קליל אך עמוק.

יצירה זה לא רע

רבים מהאומנים הגדולים ביותר כפו על עצמם סגר עצמי על מנת להתרכז בעבודתם ולחלץ את יצירת המופת הבאה. בבית הפרטי שלכם אולי לא גדל פיקאסו הבא, אך הסגר הוא בהחלט הזדמנות מבורכת להשקיע מעט בצד היצירתי. בין אם מדובר בכתיבה, מוזיקה, יצירה פלסטית או כל סוגה אחרת - ניתן ואף רצוי להשקיע את הזמן הביתי עם הילדים בטיפוח אמנותי. אפשר לעשות זאת במגוון אופנים, בין היתר כפעילות משותפת, קביעת זמן מוגדר בלו''ז לצורך יצירה או אפילו חלוקת אתגרים אמנותיים אחד לשני (למשל, כתיבת סיפור קצר על הסגר, ציור של הרגשות הפנימיים ועוד ועוד).

כאן גרים השותלים

אמנם הסגר השלישי נחת עלינו בזמן חורפי אך עדיין אפשר ליצור בילוי משפחתי משותף סביב הגינה, המרפסת או העציצים המפוזרים בבית. תמיד יש דרך לשפר את החזות הירוקה של הבית וזמן הסגר הוא זמן מעולה להתעמק בעניין זה. אפשר להנביט צמחים שונים על אדן החלון במטבח (בטטה או אבוקדו הן אופציות מעולות לכך), ליצור שלטים לערוגת הירק או לתלות מוביילים של עציצים במרחב המשותף. האפשרויות בלתי מוגבלות ותלויות בעיקר במידת הדמיון הקיים במשפחה והנכונות להשקעה.     

סרט לתפארת

בסוף של יום רבים מאיתנו רוצים לשקוע מול הספה ולא להתעסק בפעילויות מאתגרות אשר דורשות השקעה. הסגר הוא זמן מעולה לבילוי משפחתי סביב המרקע – אפשר להתאסף  סביב סרט אהוב, להכין פופקורן לנשנוש, ולנוח כולם יחד על הספה המשפחתית.