החצר: מסעדת שף כשרה בירושלים

פורסם: כ"ט סיון התשע"ד | | 01:19 ע"י: מערכת בבא קמא
החצר. מסעדת שף כשרה בירושלים.
החצר. מסעדת שף כשרה בירושלים. צילום: יח"צ.
בפינה ירושלמית קצת נסתרת גילינו פנינה קולינארית ותיקה ומומלצת. כעת משיקה המסעדה תפריט חדש בניצוחו של השף מוטי אוחנה, לרגל חגיגות שבע השנים לפתיחת המסעדה

קצת הרחק ממרכז העיר, במרחק הליכה ממרכזי הבילוי בעמק רפאים ובמתחם התחנה בירושלים שוכנת כבר שבע שנים מסעדת החצר בניצוחו של השף מוטי אוחנה. לרגל חגיגות השבע של המסעדה התחדש התפריט שמציע שילוב טעמים ים תיכוני ייחודי ויצירתי. המסעדה ממוקמת באחד המבנים יוצאי הדופן ששומרו ממבנה הרכבת הישנה בירושלים ומעוצבת בסגנון מודרני וחמים עם שני מפלסים, בר צד מסוגנן ומטבח פתוח. מיקום המסעדה, במקום קצת נסתר מלמד על כך שהסועדים במקום הם לקוחות קבועים או שהגיעו בעקבות המלצה טובה, דבר שמכריח את המסעדה לשמור על רמה קולינרית ורמת שירות גבוהים במיוחד.

השף ובעל המסעדה מוטי אוחנה, בוגר ביה"ס הגבוה לבישול "קורדון בלו", בעל ידע גסטרונומי עשיר, עשייה והתמחות של  13 שנים בתחום הקולינריה בארץ ובחו"ל: מהסטיקיות המקומיות בירושלים, דרך מסעדת צ'אקרה האיכותית ועד למסעדות הגורמה של אוסטרליה. הידע והניסיון באים לידי ביטוי בכל פינה בתפריט שהצלחנו להכיר לעומקו בזכות בחירתנו בארוחת טעימות שמוצעת בתפריט במחיר הוגן במיוחד (230 ₪ לסועד). הארוחה כללה מגוון מנות מהתפריט, מהראשונות דרך העיקריות וקינוח בסוף, כאשר כל מנה הגיעה בגרסה מעט קטנה יותר מהרגיל, בעיקר כדי לאפשר לנו להגיע לעומק התפריט מבלי להתמלא כבר בהתחלה. הגענו בשעת צהריים, שבה מוצע במסעדה תפריט צהריים במחירים מיוחדים (סטייק אנטרקוט על האש, 90 ₪, אסאדו עגל ברוטב ברביקיו, תפוזים וג'ינג'ר 84 ₪) שכולל גם מבחר סלטי הבית שמוגשים עם לחם הבית.

את ארוחת הטעימות שלנו פתחנו במנת הפתיחה של סלטי הבית שמוגשת גם בתפריט הצהריים לכל הסועדים או כחלק ממבחר המנות הראשונות בתפריט הערב (56 ₪). לחם הבית הוא פרנה (לחם מרוקאי) שמגיע חם וטרי והולך היטב עם הסלטים המצוינים שכללו קרם חצילים מעולה, פלפלים קלויים, מטבוחה חריפה, סלט מנגולד עם בשר, זיתים, סלט ירוק עם אגוזים ועשבי תיבול וקוביות חציל בטחינה.

טריו סביצ'ה עם פלחי טונה אדומה, סלמון ודניס עם פירות, כוסברה, צ'ילי, צנוניות ובצל ירוק.
טריו סביצ'ה עם פלחי טונה אדומה, סלמון ודניס עם פירות, כוסברה, צ'ילי, צנוניות ובצל ירוק. צילום: בבא קמא.

המשכנו עם סלט אנדיב רוקט, אגסים, סלק צלוי ופקאן מסוכר בוויניגרט בלסמי (34 ₪/46 ₪, המחירים בהתאם לתפריטי צהריים/ערב) שהיה מיוחד וטעים אך החוויר לקראת מנת הטריו סביצ'ה הנפלאה שהגיעה אחריו, עם פלחי טונה אדומה, סלמון ודניס עם פירות, כוסברה, צ'ילי, צנוניות ובצל ירוק (64 ₪ בתפריט הערב בלבד). המשכנו עם הדגים, עם סלמון מזוגג בוויניגרט אסיאתי חם, פטריות שימגי ושעועית ירוקה (102/82 ₪), מנה שמגיעה מתפריט העיקריות, אך כדי לשמור על הסדר ולא לערבב בין הדגים לבשר היא הגיעה בארוחת הטעימות בשלב הזה. גולת הכותרת של פרק הדגים בארוחה היה מעורב ירושלמי של דגי ים מוקפצים עם בצל, פלפל חריף ותבלינים עם טחינה ועמבה (64 ₪ בתפריט הערב).

היצירתיות של השף המשיכה במנות הראשונות הבשריות עם פטה כבדים שמורכב מכבד עוף וכבד אווז שיכורים מברנדי לצד ריבת עגבניות מתוקה ושומר וטוסטונים (58/36 ₪). עוד מהראשונות טעמנו (יותר נכון חסלנו) את הקרפצ'יו פילה בקר עם איולי כמהין, בלסמי ופיסטוקים מסוכרים (52 ₪ בתפריט הערב) שהיה פרוס דק והכיל תערובת טעמים מעניינת וטעימה. נמליץ במיוחד על פילה החציל עם טחינת שקדים (קרם עשוי משקדים טחונים), לימון כבוש וקוביות פילה בקר מוקפצות (60 ₪ בתפריט הערב). טעמו של החציל החם הקלוי משתלב עם קרם השקדים לטעם מיוחד וטעים שיחד עם הבשר הופכים למנה כמעט מושלמת. עוד מהראשונות, טעמנו משקדי עגל עם עגבניות צלויות שמגיע עם תפוח אדמה צלוי (כמו במדורה, 64 ₪ בתפריט הערב).

אסאדו עגל ברוטב ברביקיו, תפוזים וג'ינג'ר.
אסאדו עגל ברוטב ברביקיו, תפוזים וג'ינג'ר. צילום: יח"צ.

לאור שפע המנות הראשונות, שעל אף שהגיעו בגרסה קטנה מהרגיל היו מנות מרשימות, הגענו לשלב העיקריות פחות רעבים, בלשון המעטה. פתחנו עם אסאדו עגל ברוטב ברביקיו, תפוזים וג'ינג'ר (106/84 ₪). הבשר היה רך והרוטב מתקתק וטוב. המשכנו עם נתח קצבים על מצע של ריזוטו חיטה וירקות שורש (126 ₪ בתפריט הערב) שהיא מנה לאוהבי הבשר שכמובן גם אנחנו אהבנו. לסיום, אכלנו מנה מוקטנת של פילה בקר וכבד אווז על קרוטון עם בצלי שאלוט ביין אדום שמוגש בדרך כלל עם פירה (160 ₪ בתפריט הערב). מנה מצוינת ומומלצת.

הקינוחים מוכנים במקום על ידי קונדיטורית. קבלנו שני כדורי גלידת וניל עם חלווה ולצידה מגוון הפתעות: מרשמלו שמוכן במקום, עוגיות מקרון, מרציפן, שוקולד לבן ועוד. סיום מתוק לארוחה מוצלחת.

"החצר" - בשרים, גורמה, דגים, מסעדת שף
דרך בית לחם 7 ירושלים
כשר בהשגחת הרבנות
גן אירועי ערב לכ- 300 איש
אירועי צהריים עד 100 איש
טלפון: - 057-9443390