מעל ומעבר למחופה - על חיפויי קירות למטבח

פורסם: כ"ג כסלו התשפ"א | | 08:08 ע"י: מדור פרסומי
חיפוי למטבח
חיפוי למטבח צילום: pixabay.com
בין אם רכשתם מטבח חדש ובין אם אתם מעוניינים לחדש ולשפץ את המטבח, אחד האלמנטים החשובים והמשפיעים על מראה המטבח הוא חיפוי הקיר. הכתבה תציג אפשרויות שונות לחיפוי קיר המטבח.
מה צריך לוודא לפני שבוחרים חיפוי לקירות מטבח?
חיפוי לקירות מטבח צריך להיות מחומר העמיד למים ולעובש, עמיד למזיקים ועשוי מחומרי גלם בעלי תכונות של חוזק ויציבות. כשבוחרים שיש למטבחים על מנת לחפות משטחי עבודה כדי שלא יחדרו מים לארונות המטבח ולא יצטברו עליהם שומנים, חשוב לבחור גם חיפוי לקירות מחומרים איכותיים ועמידים. בנוסף, החיפויים צריכים להיות קלים לתחזוקה ולניקוי, עמידים לשנים ארוכות ובמחירים המתאימים לכל כיס.
 
חיפוי באריחי קרמיקה מגוונים
אריחי קרמיקה הם חיפויים פופולריים לקירות בבתים רבים, אם כחיפוי לקירות המטבח ואם כחיפוי לקירות חדר הרחצה והשירותים. הקרמיקה שימושית ומוסיפה שיק למטבח, אך עם זאת ישנה הצטברות של שומנים על חיבורי הרובה שבין האריחים, מה שמצריך ניקוי מסיבי יותר. כשבוחרים בחיפוי קרמיקה חשוב שהרובה תהיה באותו גוון כמו הקרמיקה ולא בהירה או כהה מדי. ניתן למצוא קרמיקה בצבעים, גדלים וטקסטורות רבות, וניתן אף להדביק עליה מדבקות מיוחדות כשרוצים לחדש אותה. כמו כן, היא מתאימה לכל סגנונות העיצוב.
 
עיצוב אבן למטבח כפרי
חיפוי באבן טבעית נראה מאוד יפה במטבחים המעוצבים בסגנון כפרי אך אינו פרקטי מבחינת הניקוי. האבן צוברת לכלוך ושומן שחומרי ניקוי חזקים לא תמיד מורידים אותם. למרות זאת, ניתן לעצב קיר אחד במטבח המשלב את האבן הטבעית. רצוי שהקיר יהיה רחוק מהכיריים והכיור כדי שלא יספוג הרבה שומנים.
 
שיש למראה אלגנטי ויוקרתי
שיש למטבחים הוא הפתרון האולטימטיבי לחיפוי משטחים וקירות. משטחי העבודה, משטח האי והקירות נראים תמיד נקיים ומשווים למטבחים מראה מרשים המתאים לכל סגנון עיצוב ממודרני ועד כפרי. בנוסף, השיש הוא חומר שימושי, עמיד וחזק הנשאר לשנים רבות. חשוב לבחור בשיש העמיד גם לחום, כדי שתוכלו להניח עליו סירים חמים ללא חשש. ישנם סוגי שיש שגם ניתן לחתוך עליהם ירקות ומוצרים אחרים ולמרות זאת אינם נשרטים. את השיש ניתן למצוא בפלטות גדולות או קטנות על פי מידה, כך שאם מחפים באמצעותם קירות אין ביניהם חיבורים שעלולים לצבור שומן כמו בקרמיקה או בחיפוי אבן טבעית.
 
זכוכית כחיפוי למטבח המודרני
הטרנד האחרון במטבחים מודרניים הוא חיפוי זכוכית לקירות. זהו חיפוי עמיד למים ולכתמים, שימושי ומעניק מראה אלגנטי השומר על קו אחיד ופשוט הנהוג בעיצוב המודרני. על אף זאת, הזכוכית קשה לניקוי יותר מהשיש ויש להשתעבד לניקיון כי רואים כל נגיעה וכל כתם. לסיכום, חיפוי למטבחים צריך להיות מותאם לצרכים שלכם, לטעם האישי ולסגנון עיצוב המטבח. ככל שהחיפוי יהיה יותר פרקטי וקל לניקוי, כך תוכלו ליהנות מממנו יותר.