כל אחד והרפואה שמשלימה אותו

פורסם: י' חשון התשפ"א | | 11:53 ע"י: מדור פרסומי
רפואה משלימה.
רפואה משלימה. צילום: Christin Hume
ישנם סוגים שונים של רפואה משלימה. הבחירה בטיפול הנכון היא לפעמים המפתח להצלחה
אנשים רבים מסתייעים בטיפולי רפואה משלימה לבעיות פיזיולוגיות שונות, אשר לא קיבלו מענה מספק משירותי הבריאות המודרניים. לכל אדם סוג אחר של רפואה משלימה עליו הוא ממליץ. האחד יגיד לך ששיאצו עושה לו פלאים והאחרת תמליץ על טיפול ארומתרפיה ששינה את חייה. במאמר זה נציג סוגים שונים של טיפולי רפואה משלימה, מאחר שהבחירה בטיפול הנכון היא המפתח להצלחה. 
 
דיקור סיני למחלות ראומטיות 
הרפואה המשלימה מבטאת באופן ישיר פספוס מסוים של הרפואה המודרנית. למרות ההתקדמות הטכנולוגית האדירה, משהו בקשר הבין אישי בין הרופא והמטופל, נעלם בקופות ובבתי החולים. קשר זה הוא חיוני להצלחת הטיפול, ולהתאמת התרופה הנכונה לכל אדם על פי צרכיו, רצונותיו וגופו. אחד מהטיפולים המשלימים הנפוצים ביותר הוא דיקור סיני. מדובר בתורה פילוסופית שלמה, אשר המצדדים בה מאמינים בזרימת אנרגיה בגוף האדם. אנרגיה זו זורמת בערוצים ספציפיים וקבועים, וניתן להשפיע על אופן זרימתה בעזרת דיקור או מגע בנקודות ספציפיות בגוף. שינוי אופן זרימת האנרגיה יכול לפתוח ערוצים חסומים, ולטפל בבעיות בריאות שונות על פי המצדדים בשיטה. למרות שמסלולי אנרגיה כאלו טרם התגלו במחקר הפיזיולוגי המודרני, שיטת הדיקור נמצאה יעילה במחקרים להפחתת כאבים ממחלות ראומטיות. מדובר במחלות אוטואימוניות, אשר נגרמות עקב פעילות לא נכונה של מערכת החיסון, אשר עיקר השפעתן היא על מפרקי הגוף המתחילים לכאוב ולשנות את צורתם. כיסוי של ביטוח בריאות פרטי המכסה גם רפואה משלימה, הוא חיוני להתמודדות טובה יותר ובריאה יותר עם מחלות ראומטיות מסוימות. 
 
מדיטציה לבעיות פסיכולוגיות 
החיים בעולם המודרני שונים באופן מהותי מהחיים של בני אדם עד לפני כמה עשרות שנים. אז, הזמן הרגיש ארוך וגמיש יותר, לא היה צורך להיות זמין לבוס 24 שעות ביממה, ופגישות עם חברים ובני משפחה נקבעו זמן רב מראש. מבול הידיעות החדשותיות, הודעות הווטסאפ, והצורך לעדכן את הפרופיל ברשתות החברתיות, מנתקים את בני האדם מהעולם, ומגבירים תחושות של חרדה, בדידות ודיכאון בקרב בני נוער ומבוגרים כאחד. טיפול פסיכולוגי הוא דרך נהדרת להתמודד עם הבעיות הללו, כאשר במקרים הם ה דבר נדרש, ניתן גם לקבל טיפול תרופתי מפסיכיאטר. אם מעוניינים לפני כן לנסות טיפול ברפואה משלימה, כדאי מאוד לשקול להתחיל ולתרגל מדיטציה בשיטת המיינדפולנס. מדובר בשיטת התמקדות, אשר מחזירה את תשומת הלב של כל אדם אל העולם שמסביבו ואל תחושותיו הפנימיות. החיבור המחודש מאפשר להתמודד עם לחצים בצורה טובה יותר ולשמור על רוגע בעולם כאוטי. 
 
טיפול צמחי מאושר 
השימוש בצמחי מרפא מושך אנשים רבים הסובלים ממחלות, אך יש בו סכנות. חלק ניכר מהתרופות המודרניות בהן נעשה שימוש, הוכנו למעשה על ידי זיהוי של מרכיבים ספציפיים בצמחים וזיקוק שלהם או ייצור כימי מחדש במעבדה. כאשר נוטלים צמחים שלמים, אין יכולת לדעת מהם כלל החומרים אשר אתם מכניסים אל גופכם. חלק מהחומרים הללו אפילו עלולים להתנגש עם טיפול תרופתי אחר אותו אתם נוטלים, להגביר את רמות התרופה בדם או להפחית אותה. למרות זאת, ניתן ליהנות מטיפול צמחי אם אתם חפצים בכך למספר בעיות בריאותיות, כמובן תוך ייעוץ של הרופא המטפל בכם, ועם הקפדה על נטילה נכונה. שני הצמחים אשר הוכיחו יעילות מדעית לשם כך הם קוהוש שחור ופרע מחורר. קוהוש שחור הוא טיפול צמחי אשר מסייע לנשים רבות ברחבי העולם להתמודד עם תסמיני גיל המעבר. פרע מחורר הוא צמח אשר הוכיח יעילות בהתמודדות עם דיכאון, כאשר מחקרים מסוימים מראים שיש לו מנגנון פעולה דומה לזה של תרופות פסיכיאטריות נפוצות.